הנה עוד בועה, אחת מסדרת הבועות של שר האוצר - ולא, זו לא ההצהרה של משה כחלון מהשבוע שעבר על זה ששוק הנדל"ן הוא בועה שעלולה להתפוצץ לנו בפנים. תקשיבו למה שאמר היום (ראשון) השמאי ארז כהן בתוכניתה של ענת דוידוב. אנחנו מבינים את הצורך של שר האוצר להרגיע את השוק. אבל האם הטלת מס מיוחד על כל מי שמחזיק בשלוש דירות או יותר, או בקרקע לבנייה שנקנתה להשקעה, זה הפתרון? ספק.



האם שר האוצר חושב שבעלי דירות ייבהלו מאיומי הסרק הללו, ויתחילו לזרוק סחורה לשוק? ספק. האם המהלך הזה בהכרח, הוא שיוזיל את מחירי הדירות משמעותית? ספק.




ומה אומרים מומחי הנדל"ן לשר האוצר? מה יקרה עכשיו? הרי בעלי הדירות הם לא 'פראיירים'? אז בעלי הדירות, ימשיכו לשלם את ההיטל על ריבוי דירות, ויעלו את שכר הדירה, ולא באופן יחסי בהתאם להיטל, אלא בכמה שיתחשק להם. ונניח שיש לאדם חמש דירות בערים שונות בפריפריה, במקרה כזה, הוא ישלם הטל של שלושים ושבעה אלף שקלים בשנה, ויקפיץ את שכר הדירה הקטנה לשוכרים מעוטי יכולת במאות שקלים בחודש ושוב החלשים יאכלו אותה, בלי כל פרופורציה, ובסוף עוד יעשה על זה סיבוב.



ומי אמר לאחרונה את המשפט הבא: "אם לא אפתור את משבר הדיור והזוגות הצעירים - לא אתמודד שוב"? נכון. שר האוצר משה כחלון.


הפחתות מסים, רפורמת הבנקים, מחיר למשתכן, מס על ריבוי דירות ומס על קרקע להשקעה - הציבור הפסיק להאמין למעשיות. בלונים? סופם להתפוצץ.



תוכניתה של ענת דוידוב, כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".