הדולק שוב נחלש אתמול שערו ירד ב-0.575% ל-3.806 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "נמשך הלחץ על הדולר-שקל ואמש בחן הצמד את הרף המשמעותי ב-3.80. ואולם, בהיעדר טריגרים או אירועי מפתח בשוק העולמי, הצמד לא הצליח לגייס את המומנטום כדי לשבור את רמת המפתח הזו".



לדברי האנליסטים, שבירה מתחת ל-3.80 הנה משמעותית, מאחר שמדובר בגבול התחתון של הטווח הרחב שבו נע הצמד מאז סוף יוני. "שבירה מתחת רמה זו עשויה להפעיל פקודות סטופ של המון סוחרי לונג (קנייה) ולהאיץ את הירידה מטה. מצד שני, זו גם עשויה להיות רמה שבנק ישראל יבחר להגן עליה ולהתערב במסחר, כפי שעשה לא פעם סביב רמות מפתח טכניות".



"גם בעולם נמשך הלחץ על הדולר, וזאת לאחר שבשבוע שעבר רשם השטר הירוק את השבוע הגרוע ביותר מזה שלושה חודשים. נתוני התמ"ג המאכזבים בארה"ב וההצהרה הפושרת של הבנק הפדרלי ציננו מאוד את ציפיות הריבית, כאשר החוזים העתידיים מתמחרים כעת רק 37% סיכוי להעלאת ריבית בדצמבר".



"רק שיפור בנתוני המאקרו עשוי לאושש את הדולר, ובהקשר זה בשוק ימתינו לדוח התעסוקה הראשי שיתפרסם בארצות הברית ביום שישי, כאשר נתון חיובי עשוי לעורר מחדש את ציפיות הריבית ולתת רוח גבית לדולר".