תחת סעיף מסווג שנקרא "התאמות ביישום החלטות הקבינט" נכתב כי על מנת לעמוד ביעדי הגרעון ובמגבלות ההוצאה לשנים 2017 2018 יש לבצע התאמות בהחלטות הקבינט המדיני בטחוני. "יש להפחית סך של 180 מליוני שח מהעלויות האמורות בהחלטה ולדחות את יישום ההחלטות לשנת 2020". ככל הנראה הקיצוץ יגרום לדחיית בניית המעון והמשרד אולם מטוס רה"מ והנשיא אשר נמצא כבר בישראל והחלו להכשירו ככל הנראה לא ייפגע בקיצוץ.



בסעיף הזה לא מפורט מהי אותה החלטה מדוברת. גורמים המעורים בהחלטה אמרו למעריב כי "מאחר ויש קיצוצים נרחבים בתקציב המדינה, יש צורך להגיע גם להחלטות הקבינט האלה. הסעיף נכתב כך מאחר וההסבר להחלטת הקבינט לבניית המעון והמשרד מסווגים". במשרד האוצר אמרו כי הם לא מגיבים לדברים.



בשנת 2013 קבעה ועדה ממשלתית כי בית ראש הממשלה ברחוב בלפור אינו פונקציונלי ואינו נותן מענה ראוי לצרכים הביטחוניים והתפקודיים שלו. לכן, המליצה לבנות משרד ומעון חדש בקריית הממשלה בירושלים. מאז שאושרה התכנית בקבינט, התקדמו הליכי התכנון של המתחם החדש, שצפוי להיות מוקם בקריית הממשלה בגבעת רם בירושלים..



משרד האוצר התנגד בעבר לתכניות האלה מאחר ועלות הבנייה מוערכת בכ-650 מליון ש"ח. באוגוסט 2015 התכנית אושרה על ידי הקבינט, בנוסף להפעלת מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא שעלותו מוערכת ב-170 מליון ש"ח.