שערו של הדולר לעומת השקל שינה כיוון ואתמול שערו היציג עלה ב-0.424% ל-3.791 שקלים, בהתאמה גם הבוקר (חמישי) המטבע האמריקאי ממשיך לעלות במסחר הבין בנקאי ל-3.7831 שקלים, עלייה של 0.21%.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שנשבר מתחת רף 3.80 וצנח ביום שישי לרמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש מאי, הדולר-שקל מצליח להתאושש מעט לאזור 3.78-3.79, וזאת על רקע פרסום הפרוטוקולים אמש מישיבתו האחרונה של הפד, ששוב החיו את ציפיות הריבית. הפעילים בשוק נתלו בהערה בפרוטוקולים שציינה כי 'הסיכונים לכלכלת ארצות הברית פחתו', מה שנתפס בעיני הפרשנים כאיתות לקראת העלאת ריבית בחודשים הקרובים, עוד השנה. על פי שוק החוזים העתידיים, בשוק מתמחרים סיכוי של 47 אחוז להעלאת ריבית בישיבת הבנק בדצמבר".



עם זאת, מוסיפים במערכת המחקר כי "המומנטום של הדולר היה מוגבל, וזאת בשל סדרת נתוני המקרו המאכזבים שהצטברו בשבועות האחרונים והטילו בספק את הרלוונטיות של ההערות הללו מהישיבה שהתקיימה לפני כשבועיים".



בתוך כך מבהירים עוד במחלקת המחקר כי "הדולר ימשיך להיות תלוי בשבועות הקרובים בטיב נתוני המקרו בארצות הברית. ברמה הטכנית, רק עלייה של הדולר-שקל חזרה מעל רף 3.80 עשויה להקנות מומנטום חיובי ממשי לצמד".