פרשת ההטרדה המינית לכאורה בבנק הפועלים מגיעה למשטרה. בעקבות הפרסומים על הסכם השתקה לכאורה בעניינו של מנכ"ל הבנק לשעבר ציון קינן, הודיעה הערב (רביעי) המשטרה כי היא תבחן את המידע כמקובל על ידי הגורמים המקצועיים, לרבות בהתייעצות עם הפרקליטות ככל שיידרש, כדי לגבש החלטה האם יש מקום לקיים בדיקה או חקירה. 



עוד לפני המשטרה, יצא בנק ישראל בהודעה רשמית, לפיה "הפיקוח על הבנקים רואה בחומרה את העובדה שבנק הפועלים לא עדכן את הפיקוח בדבר התלונה לכאורה של העובדת בגין הטרדה מינית מצד בכיר בבנק. הפיקוח יערוך בדיקה בנושא זה". לפי ההערכות בנק ישראל ידרוש לקבל מידית את כל המידע שהצטבר בפרשה. אם יתברר שהיו ניסיונות הטעייה או פעולות הגובלות בפלילים, בנק ישראל לא יהסס להעביר את הפרשה לחקירה פלילית.



גם הרשות לניירות ערך הופתעה מהפרסומים. הרשות לא קיבלה שום דיווח מהבנק בנושא זה והיא שוקלת לדרוש מהבנק פרסום דוח מידי למרות שמבחינה עסקית לא מדובר באירוע מהותי.



הפרשה, שנחשפה אמש בתכנית "עובדה" בערוץ 2, מדברת על מקרה שאירע לפני עשור בעיר אלמטי, קזחסטן. בנק הפועלים שלט אז באמצעות בנק פוזיטיב הטורקי בבנק מקומי. הפעילות העסקית במקום היה נמוכה והפועלים העסיק מספר קטן של עובדים, אחת מהן עובדת ישראלית שהייתה האחראית שם.



קינן, שכיהן לפני עשור בתפקיד ניהולי אחר, אשר סיים את תפקידו בבנק לפני שלושה חודשים, שהה במקום והזמין על פי הפרסומים את עובדת הבנק לחדרו שבמלון, שם על פי התלונה הטריד אותה מינית.



הבנק חשף היום את מסמך הבוררות של נשיא בית הדין לעבודה בדימוס סטיב אדלר שבפניו התבררה התלונה. השופט אדלר קבע: "לאחר שבדקתי את מכלול עובדות המקרה הגעתי למסקנה שלא ניתן לאמץ את הגרסה על הטרדה מינית. מדובר בהאשמה חמורה ועל המתלוננת היה לשכנע אותי שהגרסה אמינה ותואמת את העובדות שאשמע מהעדים שהיו במשלחת, ולא כך היה".



עוד קובע השופט בדימוס כי "אין לנקוט צעדים משמעתיים כלפי ציון קינן. חומר הראיות אינו מצביע על עבירת הטרדה מינית".



בהמשך דבריו ממליץ השופט להנהלת הבנק להעניק למתלוננת פיצויי פרישה מוגדלים בהתאם להסבר הבא: "ההנהלה תעניק במסגרת תנאי הפרישה למתלוננת את התנאים כאילו חתמה על החוזה האישי שהוצע לה בעת יציאתה לשליחות ב-2007 ושהובא לידיעתי אגב בירור התלונה". לדבריו, "ההמלצה נעשית עקב התמונה המצערת של העסקה מאוד חריגה של עובדת בכירה במשך תשע שנים בארץ קשה במיוחד, רחוקה במדינה מתפתחת שיש בה מזג אוויר עם קור מקפיא בחורף ואין בה קהילה ישראלית או יהודית".



על רקע הפרסומים, ירדה היום מניית הבנק ב-1.55%.