אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה אתמול כי התקשרה בהסכם לרכישת 70% מהבעלות והשליטה בחברת אלפא טלקום, שהינה המפיץ הבלעדי בישראל וברשות הפלסטינית למוצרי הסלולר של חברת וואווי. סכום העסקה לא נמסר, אבל הוא נאמד במיליוני שקלים.



אלפא טלקום, המנוהלת על ידי קובי כליף, משווקת וההפצה של המותג Huawei מיום השקתו בישראל, לפני כשלוש שנים, נמצאת בבעלות קבוצת פל וקרן להב. לאחר הרכישה תחזיק קבוצת פל ב-21% מהמניות וקרן להב ב-9%. כפרזנטורית של המותג משמשת הדוגמנית גל גדות.



במסגרת העסקה, אלקטרה תהא אחראית לכך שלאלפא תועמד מסגרת אשראי בבנקים ללא ביטחונות לצרכי ההון החוזר שלה. השלמת העסקה מותנית בהתקיימותם של תנאים מתלים, כפי שנקבעו בהסכם.



מותג הסלולר Huawei הושק בישראל ב-2013 ועל פי נתוני IDC נתח השוק שלו נכון לרבעון השלישי של 2016 עומד על 9.3% והוא נחשב לאחד מארבעת מותגי הסלולר הנמכרים בישראל. מכשיר הדגל של החברה, ששיווקו בישראל החל לפני כחצי שנה, הוא HUAWEI P9.



זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה, מסר ל"מעריב השבוע": "רכישת הזיכיון הינה נדבך נוסף באסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, שמטרתה לייצר ערך צרכני אמיתי ללקוח. הניסיון שצברנו בתחום הסלולר כנציגי סוני מובייל בישראל, לצד ההתמקצעות שלנו בסחר ובקמעונאות חשמל יאפשרו לנו למנף את הפעילות של וואווי ולהגדיל את אחיזתה בשוק".