חברת אל-על נדרשה לדווח הערב (שני) לבורסה על ההתפתחויות במשבר עם טייסי החברה ועל ההשפעה האפשרית על התוצאות העסקיות. מהודעת החברה מתברר כי בשלב זה ההשפעה על היקף המכירות אינה משמעותית והיא שולית. עם זאת בחברה מציינים כי לאורך זמן תתכן פגיעה במוניטין של החברה והם נערכים לטפל בנושא. יצויין כי מניות החברה ספגו בימים האחרונים ירידות שערים על רקע המשבר. אמש לא נרשמה התקדמות בפתרון המשבר ואל-על נאלצה לבטל מספר טיסות ליעדים שונים כולל לתאילנד.



בתוך כך, מאל על נמסר אתמול כי בכוונת החברה לפתוח אקדמיה בחו"ל שנועדה להכשיר טייסים. אחד הנימוקים להחלטה היה כי מדובר "בחלק מהתכנית העתידית להתמודד עם המחסור העולמי הצפוי בטייסים לאור הגידול המשמעותי במספר הנוסעים בעולם".



למרות שבחברה הסבירו כי לאורך זמן אל על לא תוכל להסתמך אך ורק על יוצאי חיל האוויר, טייסי החברה טענו כי מדובר בהדלפה מגמתית, "בניסיון להפעיל לחץ פסול על הטייסים הידועים באיכות ובבטיחות טיסותיהם".



זאת ועוד, אתמול דווח על התפטרותם של חמישה טייסים של החברה בעקבות המשבר. ההסתדרות, שמנסה לצנן את הרוחות, זימנה כבר אתמול חלק מהצדדים המעורבים בסכסוך, לשיחות גישור.