מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב אינו מרים ידיים, ונראה שהוא לא יתייצב לשימוע בפני מנכ”ל האוצר שי באב”ד שנקבע לו להבוקר (רביעי). באב”ד זימנו לשימוע לפני העמדה לדין משמעתי על רקע כינוס מסיבת עיתונאים בניגוד לכללי התקשי”ר. כעת נראה שהמשבר בצמרת האוצר הולך והופך למסובך, ופתרונו אינו נראה באופק.



לצורך ניהול המאבק שכר יוגב בצעד חסר תקדים את שירותיו של עורך הדין הפרטי איזי הולדשטיין ממשרד ממשרד הולדשטיין שלו, שכתב אתמול לבאב”ד:


“מרשי דוחה מכל וכל את טענותיך כלפיו, והוא פעל על פי הוראות הדין. נראה שבהזמנה לשימוע נפלו פגמים מהותיים, עד כדי שמיטת הקרקע מתחת לחוקיותה”.



לדברי עו”ד הולדשטיין, ספק אם למנכ”ל האוצר יש סמכות לערוך שימוע למנהל רשות החברות הממשלתיות שאינו כפוף אליו, וספק אם יש בכלל הצדקה לשימוע. עילה לשימוע היא חשד של השר הממונה שהעובד עבר עבירה פלילית שעמה קלון או הפרת משמעת קיצונית, ואין זה המקרה: “במכתבך אין ולו ראשית ראיה כי אכן המדובר במקרה חמור כזה, שהשר חייב להוכיח”.



מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עו”ד הולדשטיין מסיים את המכתב באומרו שבכל מקרה לוח הזמנים להתייצבות מנהל רשות החברות הממשלתיות הוא בלתי סביר ופוגע בזכויותיו הבסיסיות, ולכן יש לאפשר לו להתכונן בצורה בסיסית להליך ולהגיב לראיות. “כל פעולה חד־צדדית שתינקט נגד מרשי תיחשב להפרה בוטה וחמורה של הוראות הדין, ותוטל אחריות אישית על מבצעה”, כתב עורך הדין.



יוגב יזם את האירוע התקשורתי השנוי במחלוקת כדי להודיע על פתיחת ההרשמה לנבחרת הדירקטורים, ולהציג את הקריטריונים החדשים שהושגו, לדבריו, בתיאום עם נציגי האוצר. יוגב לא נענה להוראה למנוע את כינוס האירוע, וזאת בניגוד לבקשה מפורשת של מנכ”ל האוצר.



בתוך כך פנתה אתמול התנועה לאיכות השלטון למנכ”ל משרד האוצר והודיעה: “אנו מברכים על הליך מינוי ובחירת נבחרת הדירקטורים, שעניינו בטיוב השירות הציבורי במדינה ובהצבת אלטרנטיבה ברורה להליכי מינוי פוליטיים”.