חברת ביטוח האשראי הבינלאומית COFACE העלתה את דירוג האשראי של ישראל מ-A3  ל-LOW-A2, בצעד שמאשר את ההתקדמות של הכלכלה בישראל. כלכלני חברת ביטוח האשראי הסבירו כי "העלייה הקלה בפעילות אותה חווה המשק הישראלי בשנת  2016 צפויה להימשך בשנת 2017. זאת בעיקר בשל הצריכה הפרטית המהווה כ-60% מהתמ"ג. הצריכה הביתית צפויה להמשיך לגדול הודות לירידה בהיקף האבטלה, הגידול בהשתתפות בעבודה והמשך עליית שכר המינימום", כך עפ"י כלכלני חברת ביטוח האשראי הבינלאומית Coface.



כלכלני החברה עוד מעריכים "כי התרומה מהיצוא תישאר מתונה בשנת 2017 וזאת בשל תחזית הצמיחה האיטית בארה"ב ובגוש היורו – יעדי הייצוא המרכזיים של היצואנים הישראלים. מעבר לכך קיימת השפעת היחלשות הביקושים העולמיים בתחום היהלומים,  כמו גם לחצים כלפי מעלה על השקל המפחיתים את הכושר התחרותיות של היצוא הישראלי. נתוני המאקרו של ישראל הינם מהבולטים במדינות המערב בשנה החולפת ומשקפים בין היתר צמיחה חזקה, אבטלה נמוכה ועליה בשכר, אינפלציה נמוכה, עליה בהשקעות, ירידה מתמשכת ביחס החוב־תוצר,  תעשיית הייטק חזקה ועוד.



אי לכך ב-Coface, מעלים את דירוג האשראי של ישראל לרמה של A2 - LOW (במקום A3 עד כה) בסולם של A-E. רמת הדירוג זו קיימת בין היתר במדינות כגון הולנד, בלגיה, קנדה, אוסטרליה".