ראשי הרשויות המקומיות קיבלו לפני ימים אחדים בתדהמה הנחיה חדשה הדורשת מהם להעביר בתוך שלושה חודשים הצהרת הון של הפקידות הבכירה ברשויות. מדובר בעשרות בעלי תפקידים בכירים הכוללים בין השאר את מהנדס העיר, מנכ"ל העירייה, ראשי הלשכות והגזברים.



באופן מפתיע, גם נהגים של ראשי העיריות נדרשו להעביר הצהרה כזאת אך ככל כנראה היא תבוטל. ההנחיה שוגרה באמצעות משרד הפנים, בהנחיית הגורמים המשפטיים במשרד האוצר.



בנוסף, הם נדרשו שהצהרה דומה תועבר גם לאחר סיום כהונתו של בעל התפקיד הבכיר כדי לבדוק אם היא תואמת את ההצהרה הראשונה ואם הפקיד הבכיר התעשר במהלך תפקידו בצורה לא כשרה. סיפור הפנייה עמד במוקד כנס מנכ"לים של הרשויות המקומיות שנערך באילת.



בפאנל בהשתתפות ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, ראש עיריית דימונה, בני ביטון וראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, תקפו ראשי הערים בצורה חריפה את ההנחיה החדשה. הם טענו שמדובר בהבעת אי־אמון בפקידים (עד כה נדרשו שרים בלבד למלא הצהרות כאלה) וכי באוצר כנראה חושבים שפקידי הציבור מקבלים כסף במעטפות.



"יש אולי מספר ראשי עיריות שסרחו, אבל זה לא אומר שכולנו מושחתים. הפקידות הממשלתית מבקרת את מה שנעשה ברשויות, אבל בפועל היא לא יודעת באמת מה קורה בשטח ומה הצרכים", אמרו ראשי העיריות.



דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות ויו"ר איגוד המנכ"לים של השלטון המקומי, מסר בתגובה: "הצהרות ההון שבהן מחויבים מנכ"לים ובכירים בשלטון המקומי מקוממות. שכרו של מנכ"ל ברשות גדולה עומד על 18,500 שקל נטו. מדוע גורמים להוצאה כספית נוספת ומיותרת הכרוכה בשכירת שירותי רואי חשבון? האם מאן דהו חושב שהפקידות בשלטון המקומי התעשרה? אדרוש מיו"ר השלטון המקומי לבטל את ההנחיה, אבל כל עוד היא בתוקף נכבד אותה".