שר האוצר משה כחלון מודאג מאוד מהיחלשות הדולר ומההשלכות שיש לכך על היצוא. כחלון התראיין אתמול לרינה מצליח, במהלך הכינוס השנתי של לשכת רואי החשבון באילת. לדבריו, "היקף היצוא עומד על 100 מיליארד דולר. בעקבות פיחות הדולר ב־10% 'עפו' להם הכנסות יצואנים בהיקף 40 מיליארד שקל. זאת בעיה קשה, שצריך לטפל בה". 



עם זאת, הוא הסביר שכל עוד המשק חזק, השקל ימשיך להיות חזק. כחלון לא הסתפק בתיאור המצב וגילה שהוא מוביל מהלך לגיוס 10־20 מיליארד שקל, לצורך השקעה בתשתיות ארוכות טווח כמו גשרים, מנהרות תחבורה ציבורית ועוד.  לדבריו, "נשפוך את הכסף לשוק דרך המרת השקלים לדולרים, וזה יסייע להתאוששות הדולר". כחלון הוסיף כי "אם המצב ימשך בקצב הזה, לא יהיו תעשייה או יצוא. ההייטק זה מצוין, אבל לא ברור כמה זמן נחיה איתו". 



"אנחנו במקום אחר בשוק הדיור, אבל עדיין לא היכן שאני רוצה"



שר האוצר התייחס בדבריו גם למשבר הדיור וחשף, לראשונה, כי בנק ישראל מתנגד להכללת מחיר למשתכן במדד המחירים לצרכן, מחשש לירידת מחירי הדיור ופגיעה בבנקים. "אנחנו במקום אחר מבחינת המצב היום בשוק הדיור, אבל עדיין לא במקום שבו אני רוצה להיות", אמר כחלון והוסיף כי בתחילת אוגוסט אמורים להגיע לישראל ראשוני עובדי הבניין מסין.



בהמשך התייחס שר האוצר לסוגיית האשראי לטייקונים בכלל ולפישמן בפרט. לדבריו, השבוע הוא נפגש עם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, ובדברים ששמע ממנה ומהמפקחת על הבנקים חדווה בר, לא רואים כיום בעיה בנושא. כשנשאל על ידי מצליח על מערכת יחסיו עם ראש הממשלה נתניהו ומה דעתו עליו התחמק כחלון מתשובה ישירה. עם זאת, הוא הסכים לספר שעד משבר התאגיד נתניהו היה מעדכן אותו בנושאים שונים ומאז הוא הפסיק. כחלון הודה שזה קצת מפריע לו.



שר האוצר ייפגש בשבוע הבא עם שר האוצר הפלסטיני, רמי חמדאללה, לדיון בבקשות הסיוע של הרשות והמשך שיתוף הפעולה איתה.