בשורה טובה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבעלי משרות בכירות נוספות, כגון נשיא המדינה, נשיאת בית המשפט העליון וראש המוסד, הנוסעים ברכבי שרד משוריינים (בדרך כלל מדגמי אאודי 8 - י"ש): ועדת הכספים בישרה אתמול כי שיטת החישוב של שווי השימוש תשתנה ביחס לאישי ציבור.



זקיפת המס בתלוש המשכורת של ראש הממשלה הסתכמה ב־12,500 לחודש. המס נטו ששילם עמד על 7,500 שקל. שכרו של נתניהו הסתכם בכ־18 אלף שקל נטו לחודש.



רשות המיסים סירבה עד כה לשנות את השיטה, אבל בדיון אתמול הוחלט כאמור על תיקון שיטת שווי השימוש לגבי רכבים משוריינים. עלויות תוספת המיגון יופחתו משווי הרכב המשוריין, המגיע לעיתים ל־2.5 מיליון שקל.



כאמור, נתניהו יהיה אחד הנהנים מכך, ושכרו האפקטיבי יגדל באלפי שקלים לחודש. אלא שבוועדת הכספים אין מסתפקים בכך, ומעוניינים לשנות את כל שיטת שווי השימוש, שלפיה 2.48% משווי הרכב מוכנס לתלוש המשכורת כהטבה החייבת במס.



יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי קיימת התמרמרות נרחבת נגד השיטה הקיימת. "כנבחרי ציבור עלינו לקחת אחריות ולבדוק את הנושא". "השיטה צודקת ואין לשנותה", טענו בתגובה נציגי רשות המיסים.



חברי הכנסת שיזמו את הדיונים טוענים כי השיטה הנוכחית גורמת עוול למאות אלפי עובדים עצמאים ושכירים, המקבלים רכב צמוד. בדיון השתתפו נציגי התעשייה, יועצי המס ונציגי חברות במשק. גפני דרש מנציגי רשות המיסים תשובות לגבי מהות השיטה והתמקד בטכנאים שנוסעים ברכבים עמוסי ציוד טכני.