משרד האוצר וועדת הפנים של הכנסת בוחנים מחדש את דרכי ההתקשרות המסחרית בין מוטורולה לבין משטרת ישראל. זאת, לאחר שנים ארוכות שבהן הייתה ענקית התקשורת האמריקאית הספק היחיד של מערכות הקשר המשטרתיות.



במקביל, הגישה חברה, הרואה עצמה נפגעת מהתנהלות מוטורולה, תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים במטרה לבדוק אם ניתן להגדיר את החברה כמונופול על שירותי התקשורת שהיא מספקת למשטרה ולגופים ממלכתיים אחרים. לדברי ניר שאול מחברת יהודה טל תקשורת, "מרגע שהמשטרה שוכרת את שירותיה של מוטורלה, גם משרדים אחרים עושים זאת על מנת שהמערכות יהיו מסונכרנות. החשש הוא שהמדינה, על מוסדותיה, תהפוך ללקוח שבוי בידיה של ענקית התקשורת מארה"ב".



בחודש אפריל ביקשה המשטרה ממשרד האוצר לאשר לה להגדיר את מוטורולה כספק יחיד לצורך ביצוע עבודות תחזוקה ושדרוג למערכת הקשר ניצן, ובכך לפטור אותה מחובת מכרז בעניין. המערכת נבנתה עבור המשטרה על ידי מוטורולה בסכום של 960 מיליון שקל.



לדברי גורם במשטרה, "כל הסכום הזה שולם בסופו של דבר למוטורולה. מחציתו שולם לה כספק יחיד, ועבור מחצית מהעבודות חיפשנו ספקים אחרים ופתחנו את זה לחברות מכל העולם, אך לא מצאנו ספק שכזה. במקרה של שדרוג המערכת, אנחנו לא מכירים ספק שיכול לעשות את העבודה טוב יותר ממוטורולה. אנחנו כמובן כפופים לאוצר, והוא זה שיחליט בעניין כפי שהיה תמיד, אבל חשוב להדגיש שהאוצר הוא זה שאישר את ההתקשרות עם מוטורולה כספק יחיד לאורך השנים. לא פעלנו על דעת עצמנו".



באוצר, כאמור, בוחנים את הנושא בצורה מדוקדקת, ונכון להיום לא מאשרים את הבקשה למרות דיונים שהתקיימו בעניין. בתגובה לפניית "מעריב־סופהשבוע" בעניין, אישר דובר המשרד כי מתקיימים דיונים וכי החלטה בנושא טרם נתקבלה.