הרשויות המקומיות מאבדות סכום הנאמד ב־220 מיליון שקל בשנה, בגלל היעדר פתרונות חכמים בתחומי התאורה. הנתונים עלו בעקבות סקרים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו ב־2018. בשנים האחרונות מנצלות רק חלק מהרשויות את הפתרונות המוצעים על ידי גופים עסקיים לניהול העיר החכמה, כמו “בזק” או “ח.י פתרונות חכמים”.



יש לציין כי אחת מההוצאות הגבוהות ביותר בתקציב העירוני היא עלות החשמל עבור תאורת הרחובות. הרשויות המקומיות בישראל מוציאות 400 מיליון שקל בשנה על תאורה. אם כל הרשויות היו עוברות לתאורת לד, איכות התאורה הייתה משתפרת, פליטת הפחמן הייתה פוחתת וההוצאה לחשמל הייתה יורדת ב־220 מיליון שקל לשנה ל־180 מיליון שקל בלבד – חיסכון של 55%.



המצב דומה גם בחברת נתיבי ישראל (מע”צ לשעבר), שמשלמת 90 מיליון שקל בשנה עבור תאורת דרכים. אם היה נעשה שימוש בתאורת לד, איכות התאורה הייתה משתפרת ועלות החשמל הייתה יורדת ב־47 מיליון שקל, ל־43 מיליון שקל בשנה. הצורך בתאורת רחוב איכותית עלה גם בדוח מבקר המדינה על השלטון המקומי ב־2014. מנתוני המשטרה בדוח עולה כי 190 תאונות דרכים עירוניות התרחשו בשעות הלילה, בגלל תאורת רחוב לקויה.



עד כה רק רשויות מקומיות ספורות בחרו בפתרון של נורות לד, בהן אריאל, אלפי מנשה, ירכא ומודיעין.


 


אמיר שכטרמן מנכ"ל ח.י פתרונות חכמים הוסיף: "מדינת ישראל מחויבת להתייעלות אנרגטית ומחפשת דרכים מהירות ליישם זאת. לא ברור מדוע החלפת תאורת הרחוב בתאורת הלד- עניין כל כך פשוט שיעילותו מוכחת לא הפך לתקן מחייב. משום מה במדינת ישראל תמיד מנסים להמציא את הגלגל במקום להסתמך על הנסיון שנצבר במדינות רבות בעולם או אפילו כאן אצלנו בישראל. אני קורא למנכל משרד האנרגיה לבוא ולראות הלכה למעשה  כמה מיליונים חסכו עיריית אריאל או מועצת ירכא מאז שתאורת הרחוב הוחלפה ללד, למעלה מ 50% חיסכון מכספי הציבור".