בזק הודיעה אתמול לבורסה שדירקטוריון החברה החליט על קיצוץ של כ־50% מדמי הניהול של שאול אלוביץ' ששולמו לחברת יורוקום שבבעלותו. ההחלטה תהיה בתוקף גם לגבי חברי דירקטוריון בזק כמו בני משפחה שכיהנו מטעם יורוקום בדירקטוריון בזק. ההחלטה תהיה בתוקף מ־20 ביוני, המועד שבו נפתחה החקירה בפרשת בזק. בעקבות החקירה העביר אלוביץ' את ניהול הדירקטוריון לדוד גרנות. עד אז קיבלה קבוצת יורוקום דמי ניהול של 6.4 מיליון שקל לשנה.



3.5 מיליון שקל שולמו עבור תפקידו של אלוביץ' ו־2.5 מיליון שקל עבור חברי הדירקטוריון האחרים. דמי ניהול אלה יקוצצו, כאמור, במחצית וההתחשבנות תיעשה סופית בסוף 2017. אז גם יובהר איזה סכומים שולמו בפועל ואם יש מקום לקיזוזים. למרות הקיצוץ בדמי הניהול של אלוביץ', דוד גרנות הממלא את מקומו בתפקיד עדיין לא קיבל תוספת כלשהי עבור כהונתו. גרנות משמש כדירקטור בלתי תלוי ולכן הוא מנוע מקבלת תשלום נוסף לשכר הדירקטורים הרגיל בעקבות הנחיות רגולטוריות.



בימים האחרונים נערכות בדיקות משפטיות שיאפשרו את התשלום בדרכים חלופיות. גרנות משמש כמחליפו של אלוביץ' כיו"ר דירקטוריון בזק זה שלושה חודשים. תוקף כהונתו הנוכחי יפוג בסוף השבוע לאחר שכבר הוארך פעמיים. ל"מעריב־השבוע" נודע שגרנות נעתר לבקשת אלוביץ' להמשיך לשמש בתפקיד יו"ר זמני זו הפעם השלישית ברציפות.



תוקף כהונתו העדכני יהיה עד ה־1 בנובמבר, המועד שבו אמורים לפוג המגבלות שהוטלו על שאול אלוביץ' ובכלל זה איסור הנוכחות הפיזית בבניין עזריאלי בת"א, שם ממוקמים משרדי הנהלת בזק.