לא רק 1700 מעובדי "טבע" ייפגעו כתוצאה מהליך הפיטורים המתוכנן בחברה. יחד איתם ייפגעו אלפי משפחות נוספות הנמצאות במעגל השני והשלישי של החברה -ספקים קניינים וכדומה. לגבי העובדים עצמם, תנאי הפרישה שלהם עדיין לא נחשפו, אך סביר להניח שלכל אחד מהם ישולמו פיצויי פיטורין וגם תנאי פנסיה.



מרבית עובדי טבע זכאים לפנסיה במסגרת קרן מבטחים. יש לקוות כי הסדרי הפרישה שעלותם הכוללת המאזנית, הנאמדת ב-700 מיליון דולר, כוללת את האפשרות ליציאה לפנסיה מוקדמת. כמו כן סביר שגובה הפיצויים יהיה גבוה ממאה אחוזים לכל שנת עבודה. 



לעובדים מומלץ מאוד שלא לבזבז את הכסף על מוצרי צריכה, אלא לבצע תכנון ארוך טווח שיאפשר להיערך לניסיון למציאת מקום עבודה חדש. התאחדות התעשיינים הודיעה היום כי תפתח מהשבוע הבא מרכזי מידע והשמה לעובדים המפוטרים. במרכזים אלו ינסו לאתר עבור אותם עובדים בעלי מיומנות גבוהה מקומות תעסוקה אלטרנטיביים. גם חברות מתחום ההיי טק והתעשייה הודיעו על נכונותן לקלוט חלק מעובדי טבע בעלי מיומנויות מקצועיות.



הנהלת טבע הודיעה כי 500 מהמפוטרים יפוטרו רק בשנה ב-2019, לכן מי שסבור שהוא ברשימה חייב לנסות לאתר עוד היום מקום עבודה אלטרנטיבי.



חלק מהעובדים הרשומים ברשימת המפוטרים זומנו עוד היום ליחידות כח האדם כדי להודיע להם במישרין על ההחלטה. אחרים צריכים להבין שאם קיימת כוונה למכור את המפעל בקריית שמונה או את חברת סלה המעסיקה מאות עובדים אזי תזהיר שהם הבאים בתור.