תוצאות הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו לבין מנכ"ל טבע, קאר שולץ, לא ממש הפתיעו את עובדי החברה שאמורים להיות מפוטרים. במפעל טבע משאפים שרפו צמיגים ועובדים קשרו עצמם לשער המפעל במחאה על הכוונה לסגור אותו. ראש העיר ניר ברקת הגיע הערב (שלישי) למפעל על מנת לתמוך בעובדים.



ברקת בהדלקת נרות עם המתבצרים בירושלים

יו"ר ועד העובדים, פנחס בן איתן, נשא הערב נאום קשה, בו תקף את כל המעורבים, לדעתו, בסגירת המפעל. אחד מסופגי הביקורת היה שר העבודה והרווחה, חיים כץ.  "תיזהר, כאן זו לא התעשייה האווירית. כולם מאוגדים לארגון של ניסנקורן, אתה לא תיבחר בשום מקום. תיזהר, חיים כץ, אתה מבטיח הבטחות, אבל שום דבר לא יעזור לך. תוריד את החיוך אחרת אתה והבן שלך תיכנסו לבית הסוהר. אתם עושים פשעים על גבם של העובדים".


גורמים בסביבתו של השר כץ אמרו בתגובה כי "מדובר בהתבטאות מבישה מאדם שכנראה לא מבין מהו מאבק עובדים. בן איתן מחבל במאמצים למניעת סגירת המפעלים ואנו ממליצים לו לחפש כותרות במקום אחר".

בן איתן אמר כי העובדים ירדפו את הנהלת טבע עד חורמה וקרא לממשלה להתעורר. הוא פנה לשר האוצר משה כחלון ואמר: "אמרנו שאנחנו תולים תקוות בקדוש ברוך הוא ואתה השליח שלו. עשית דברים יפים למדינת ישראל - את הסלולר, את המכסים על הטלוויזיות את המזון לתינוקות, את נטו כחלון, את הדירות למשתכן, אבל מאיפה ישלמו דירות למשתכן אם הם מפוטרים, כחלון, מאיפה?"
 
"כחלון, אנחנו מאמינים לך, אתה אדם רגיש, אני מכיר אותך", המשיך יו"ר הוועד. לנתניהו אנחנו לא מאמינים, הוא תחמן, אתה יודע את זה. הכל תחמנות. אמרת שתפעיל את המקל נגד טבע, בינתיים אני לא רואה אותו. העובדים מצפים לישועות, תעזור להם".

השביתה במפעלי החברה תימשך 

ההסתדרות הכללית הגיבה לתוצאות הפגישה בין הממשלה לבין מנכ"ל טבע, קאר שולץ: "לממשלת ישראל אסור להיכנע לתכתיבים של מנכ"ל טבע ולהגיב בצורה רופסת. ההסתדרות תמשיך במאבק על צמצום מספר המפוטרים. על הממשלה להעביר בהקדם חקיקה שתשמור על מעמד האדם העובד ותקשר בין מערך המיסוי וההשקעות לבין התעסוקה בישראל. חברי דירקטוריון טבע צריכים לעשות לעצמם חשבון נפש". 

בנוסף, בהסתדרות הודיעו המשך פעולות המחאה מחר: הפעילות במפעלי טבע בירושלים ובאשדוד וכן במפעלים פלנטקס ואביק בנתניה תושבת באופן מוחלט. במהלך היום יתקיימו עיצומים ואסיפות הסברה, במהלכן העבודה תשובש, במפעלים טבע כפר סבא, טבע-טק בנאות חובב ומיגדה בקריית שמונה, במרכז הלוגיסטי בשוהם ובמטה החברה בפתח תקווה.

בפגישה שהתקיימה היום במשרד ראש הממשלה, דחה שולץ את בקשתם של ראש הממשלה והשרים שלא לסגור את המפעלים בירושלים. בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. "מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל".

מחברת טבע נמסר לאחר הפגישה, כי "המציאות העסקית הנוכחית של טבע מחייבת פעולה מידית ומשמעותית אשר תבטיח את עתיד החברה. ללא נקיטת צעדים נמרצים בשבועות ובחודשים הקרובים גוברת החשיפה להשתלטות פוטנציאלית על החברה. בהתאם לכך, לפני כשבוע פרסמה טבע תכנית רה-ארגון מקיפה, החיונית להשבת הביטחון הפיננסי והיציבות העסקית של החברה. תכנית הרה-ארגון צפויה להביא לצמצום של כ-14,000 משרות ברחבי העולם. חלק מהתכנית כולל רה-ארגון מקיף וביצוע אופטימיזציה ברשת התפעול של החברה, הבאה לאחר בחינה מדוקדקת של כל אחד מיותר מ-80 מפעליה ברחבי העולם".