עוד אקזיט ענק בתעשייה הישראלית: חברת פרוטרום הישראלית הודיעה היום (ראש) שחברת IFF האמריקאית רוכשת את החברה תמורת שווי פעילות של 7.1 מיליארד דולר בעסקה שמשלבת גם מזומן וגם מניות. פרוטרום עוסקת בתחום הטעמים, פתרונות ה-Savory וחומרי הגלם הייחודיים טבעיים, ולה מרכזי ייצור ופיתוח ב-6 יבשות. היא משווקת ומוכרת מעל 70,000 מוצרים ליותר מ-30,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות. 



על פי תנאי ההסכם, אשר אושר פה אחד על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, בעלי מניות פרוטרום יקבלו בתמורה לכל מניית פרוטרום 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות של IFF לפי שווי של 106.25 דולר למניה. מריל לינץ ובנק אוף אמריקה שימשו כיועצים פיננסיים של פרוטרום בעסקה.



המיזוג עם פרוטרום מאפשר ל-IFF להאיץ את השגת יעדיה האסטרטגיים, להפוך עד ל-2020 לחברה המובילה בעולם בתחום הטעם, הריח והתזונה. המיזוג מאחד בין שתי חברות חדשניות מהמובילות בתעשייה, להן בסיס לקוחות, יכולות ופריסה גיאוגרפית משלימים, שיביאו לחשיפה מוגברת לשווקים מהירי צמיחה ופלטפורמה להשגת צמיחה רווחית וברת קיימא. לקוחות החברה הממוזגת ייהנו מגישה לפתרונות משולבים, ייחודיים ומקיפים, עם מיקוד במוצרים טבעיים ומוצרי בריאות.



"עסקה זו מהווה ניצחון ותוצאה נהדרת עבור בעלי המניות, הלקוחות ועובדי שתי החברות", מסר יו"ר ומנכ"ל IFF, אנדריאס פיביג, "לפרוטרום יש סל מוצרים אטרקטיבי, הכולל מומחיות רבה במוצרי טבעיים ובמגוון תחומים נלווים המרחיבים את פעילויות הליבה של IFF בתחום הטעם והריח. בנוסף, בסיס הלקוחות הרחב של פרוטרום מורכב מלקוחות קטנים ובינוניים, הצומחים בקצבים מהירים, ואלה מהווים כר לקוחות משלים ללקוחותינו. מיזוג המומחיות העמוקה שלנו במחקר ובפיתוח עם זו של פרוטרום, תאפשר לנו להציע ללקוחותינו מגוון רחב יותר של פתרונות, ולהאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלנו. אנו מאמינים כי השילוב בין החברות יוביל לצמיחה רווחית ומהירה יותר, לגידול בתזרים המזומנים ולהשאת תשואה גבוהה יותר לבעלי המניות".



פיביג הוסיף: "יש לנו הערכה רבת שנים לפרוטרום ולעובדיה המסורים והמוכשרים ברחבי העולם ואנו מצפים לקדם בברכה את פרוטרום ועובדיה ולהפכם לחלק בלי נפרד ממשפחת IFF".



נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אורי יהודאי, מרוצה גם הוא מהעסקה: "הובלנו מסע מרתק של צמיחה מהירה ורווחית בקצב גבוה משמעותית מקצב צמיחת השווקים בהם אנו פועלים, תוך המשך השקעה בטכנולוגיות ייחודיות ומיקוד במוצרים טבעיים בעולמות הצומחים של הטעם והבריאות. אנחנו נרגשים למזג את פרוטרום עם IFF וליצור יחד מובילות גלובלית בעולמות הטעמים הטבעיים, הבריאות והתזונה. פוטנציאל הצמיחה של החברה הממוזגת הוא משמעותי ובעלי המניות יוכלו להמשיך וליהנות מהשאת ערך זו".



"מיזוג זה מייצג אבן דרך משמעותית לפרוטרום ופותח דלת לאופק חדש של צמיחה והשאת ערך לבעלי מניותינו", מסר ד"ר ג'ון פרבר, יו"ר פרוטרום ו-ICC industries Inc, בעלת המניות הגדולה ביותר בפרוטרום. "אני נרגש לתמוך במיזוג היסטורי זה של שתי חברות בעלות שם עולמי ומצפה לפרק הבא בסיפור המשותף של IFF ופרוטרום".