חברת הדיור הממשלתית חושפת לראשונה את נתוני פעילותה הפיננסיים באמצעות הדוחות הכספיים ל־2018 ששוגרו באחרונה לרשות החברות הממשלתיות. על פי נתוני הדוחות שהגיעו לידי "מעריב", מתברר כי הון המניות של החברה עמד נכון לסוף 2018 על 56 מיליון שקל, קרן הון של 7.6 מיליון שקל ועודפים שליליים בהיקף 4.4 מיליון שקל. 
לחברה יתרת מזומנים בהיקף 28 מיליון שקל. הכנסותיה הסתכמו ב־24 מיליון שקל, ועלות הפרויקטים ב־12.3 מיליון שקל. החברה סיימה את 2018 ברווח של 2.5 מיליון שקל בהשוואה ל־4.6 מיליון שקל ב־2017. למרות היקפיה, תקציב פעילותה הסתכם ב־2018 ב־10 מיליון שקל (4.8 מיליון שקל מתוכם למשכורות), וב־2019 - ב־9 מיליון שקל בלבד.
דירה להשכיר חשפה את התנאים המסחריים של מספר עסקות ענק שביצעה בתחום הנדל"ן. כך למשל, בנובמבר 2017 חתמה עם חברת שכטמן על עסקה לרכישת שני בנייני מגורים בנווה שאנן, עם 109 דירות בחיפה תמורת 133 מיליון שקל. בפברואר 2018 התקבל היתר הבנייה שבמסגרתו התחייבות היזמים למסור את הבניינים עד אוגוסט 2020. בכוונת דירה להשכיר לנצל את הנכס לצורך השכרתו לדיירים, ובשלב מאוחר יותר למכור אותו.

כיצד תממן דירה להשכיר את העסקה? 40 מיליון שקל הוזרמו על ידי המדינה כהלוואה מסחרית. 100 מיליון שקל נוספים סופקו על ידי מנורה מבטחים בהלוואה לחמש שנים בריבית שקלית מינימלית של 2.71% לשנה (תשלום הריבית ייעשה באופן רבעוני). עסקה נוספת שעליה דווח - עם חברת ההשכרה מגוריט וחברת הבנייה מנרב - היא לניהול 79 יחידות דירות להשכרה בשכונת ארנונה בירושלים תמורת 7.7 מיליון שקל.
דירה להשכיר הוקמה ב־2013, והיא נשלטת במלואה על ידי המדינה. היא מנוהלת על ידי יאיר טל, וכיו"ר הדירקטוריון מכהן אהוד אדמתי. באופן מעשי החברה פועלת ארבע שנים בלבד. מטרה הנהלת החברה היא להפוך את הדיור להשכרה כחלופה ריאלית לקניית דירות. ההנחה שאם השיטה תהיה אמינה ותבטיח את האכלוס לזמן ארוך יחסית, השכרת הירה תהפוך לחלופה מעשית לקניית דירה ותוריד את לחץ המחירים בשוק הדיור. 
דירה להשכיר אכלסה במלואם שלושה פרויקטים להשכרה (ברמת השרון, הרצליה וחיפה), ובקרוב יאוכלס פרויקט בירושלים. לפי תוכנית העבודה של החברה שתוצג לממשלה החדשה קיים פוטנציאל מתוכנן של 70 אלף דירות להשכרה. שני פרויקטים להשכרה נמצאים בשלב מתקדם ביותר. אחד מהם הוא תע"ש השלום בגבעתיים, לבניית 164 יחידות דיור, שם הגישו עשר קבוצות מועמדים את המועמדות, והמכרז אמור להיסגר השבוע. עם מגישי ההצעות נמנית קבוצת גזית גלוב. הצעות נוספות הוגשו על ידי אפריקה מגורים, אזורים, שיכון ובינוי ואשטרום.
פרויקט ענק נוסף הוא משולש הבורסה ברמת גן הנמצא בבעלות משותפת עם מינהל מקרקעי ישראל. התוכנית היא להקים במקום 400 דירות להשכרה, 350 מעונות סטודנטים ושני מגדלי תעסוקה בני 50 קומות ומגדל של 60 קומות. האישורים הרגולטוריים לצורך קידום הפרויקט התקבלו בוועדות, וכעת ממתינים למכרז שיתקיים עד סוף 2019.