שם:
רונן אהרון, 55

מצב משפחתי:
נשוי +5

תפקיד:
יו"ר ומנכ"ל חברת ABB ישראל

מסלול מקצועי:
אני מנהל שאוהב טכנולוגיה וחדשנות. כבר בגיל צעיר התחלתי להתעניין בתחום החשמל, דרך לימודי אלקטרוניקה בתיכון והנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן־גוריון. לאחר סיום לימודי ההנדסה עבדתי שלוש שנים כמהנדס מתכנן בחברת החשמל, וב־1995 התחלתי את עבודתי בחברת ABB כמהנדס מכירות למערכות הספק.

משנת 2002 אני מכהן כיו"ר ומנכ"ל חברת ABB ישראל. החברה עוסקת במכירה, שירות, הנדסה ויישום פרויקטים בתחום מערכות הספק ואוטומציה לחברות שירות (חברת החשמל, מקורות וכו'), תעשייה ותחבורה. זה מדהים ומרגש להיות חלק מחברה אשר נבחרה כאחת מעשר החברות המשנות את העולם, בזכות פריצות דרך טכנולוגיות בעולם הרובוטיקה וטעינה של רכבים חשמליים.

עשייה משמעותית בשנה האחרונה: פתחנו פעילויות חדשות בתחום הרובוטיקה וניטור מרחוק של מערכות הנע ואספקת חשמל באפליקציות מבוססות ענן. 

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים: למצות את החיים כל יום.

העצה הטובה ביותר שאני נותן לעובדים: תארגנו מראש את היציאה שלכם לחופש ותהיו עם המשפחה והילדים, ואל תעסקו כלל בענייני עבודה.

עיסוק בספורט: ספורט היה תמיד חלק חשוב מחיי, הוא גורם לי הנאה רבה ומאפשר למלא את המצברים. אני רץ, רוכב על אופני הרים עם קבוצה נפלאה, עושה סקי עם הילדים האהובים שלי, רץ ולאחרונה אני מבלה זמן איכות מדהים בטיפוס קירות עם התאומים הקטנים שלי.

ספר אהוב: אני אוהב מאוד הטרילוגיות של קן פולט: "עמודי תבל", "עולם ללא קץ" ועוד. סופר מרתק.

בילוי מועדף: לטייל בקיץ עם המשפחה בחו"ל.

משבר: ניהול אתגרים בסביבת העבודה שלי הוא חלק משגרת חיי. החוכמה היא לחשוב כמה צעדים קדימה, כדי לכבות שריפות קטנות ולא דליקות יער, בעזרת ניהול סיכונים נכון והתערבות בפרטים הקטנים כשצריך. ובכל זאת, כשמגיע המשבר, אני קודם כל לוקח אחריות, כדי להרגיע את הסביבה ולהביא את הגורמים המעורבים לכדי ריכוז מלא בפתרון ולא בעניינים אחרים. 

גורם לי סיפוק: לראות עובד שגדל בחברה והתקדם לתפקידי ניהול, או לפעילות עסקית חדשה שממריאה ומצליחה.

הפחד הכי גדול? תאונות עבודה.

פרגון: חברת ישקאר, הפועלת בתחום התעשייה המסורתי, הבינה לפני יותר מ־20 שנה שהטמעה של אוטומציה ורובוטיקה תייצר לה יתרון תחרותי עולמי, וכל השאר היסטוריה. מי שלא ישכיל להבין זאת היום, לא יהיה רלוונטי כבר בשנים הקרובות.

דרינק אהוב: וויסקי מעושן.

שעות הפנאי : ספורט.

מעורר השראה בעיניי: האכפתיות של העובדים והמנהלים שלי.