בעקבות המשבר: אמון הצרכנים נמוך כמעט כמו במהלך הסגר הראשון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר - והתמונה עגומה כמעט כמו בחודש אפריל האחרון. וגם: פחות ופחות אנשים מגיעים לעבודה במהלך הקורונה

משה כהן צילום: מעריב אונליין
קניות בסופרמרקט
קניות בסופרמרקט | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
2
גלריה

בנוסף, המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משקי הבית בשנה האחרונה, ירד ל-29%-, לעומת 21%- במחצית הראשונה של ספטמבר. עוד עולה מהנתונים, כי המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משקי הבית בשנה הקרובה עמד במחצית השנייה של ספטמבר על 7%, לעומת 4%- במחצית הראשונה. בלמ"ס ציינו עוד, כי החל מחודש מרץ ניתן להבחין בירידה בערך מדד אמון הצרכנים  ובמאזנים המרכיבים אותו.

תור לסופר, קורונה בפסח
תור לסופר, קורונה בפסח | צילום: אבשלום ששוני

במרץ, עם החלת ההגבלות על האוכלוסיה בשל משבר הקורונה, ירד המדד ל-22%-, מ-6%- בפברואר. באפריל המדד ירד ל-31%- וגם לאחר הסרת הסגר הראשון והחזרה לשגרה הדרגתית בפעילות במשק, התקבלו ערכים משמעותיים לעומת השנים 2019-2016.

בלמ"ס ציינו, כי שיעור כוח העבודה, שהפסיק לעבוד בגלל פיטורים, או סגירת מקום העבודה מחודש מרץ והמועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות למשבר הקורונה, עמד בספטמבר, על רקע הסגר השני, על 14.2%, לעומת 11.3% באוגוסט. עם זאת, שיעור הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד על 4.2% במחצית השנייה של ספטמבר, לעומת 5.8% במחצית הראשונה.

מאידך, נרשם זינוק במספרם של המועסקים שנעדרו זמנית ממקום עבודתם בשל משבר הקורונה – מ-390.4 אלף במחצית הראשונה של ספטמבר ל-672.4 אלף במחצית השנייה של החודש (עם תחילת הסגר).

תגיות:
שירות התעסוקה
/
דוח הלמ"ס
/
מדד אמון הצרכנים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף