חברת Windward המספקת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית להפקת מידע ותובנות לענף הסחר הימי העולמי, הודיעה  על שותפות עם מספר ארגונים בולטים בתחומי הימאות ובהם ארבע חברות שילוח ימי במטרה להאיץ את הדיגיטציה בענף הספנות.

החברה תספק את הפלטפורמה שלה, Predictive Intelligence, לחברות השילוח הימי: Capital Ship Management, Eastern Pacific Shipping, Interunity Management Corporation ו-Norden, בנוסך לשבעת ארגוני ביטוח ימי.

"התעשייה הימית נמצאת באחרונה במוקד בגלל היותה נתונה תחת סנקציות ודרישות של משרד יישום הסנקציות הפיננסיות בבריטניה  ומשרד הפיקוח על נכסי חוץ בארה״ב. פתרונות מסורתיים, המבוססים על התאמת רשימות לא עומדים עוד בדרישות ועל כן נדרשים בעלי העניין בתחום הסחר הימי לפנות לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית, אך גם לקבל החלטות עסקיות חכמות ומהירות יותר", אומרים בחברה, שם טוענים כי שילוב הטכנולוגיה בקרב החברות האלו עתיד לייצר סטנדרט חדש בתחום התהליכים ובדיקות הנאותות בענף הסחר הימי ואף יוביל בעתיד לשיפור ביעילות התפעולית של ארגונים אלו.  השותפות נותנת לספקי הביטוח הללו את האפשרות לנתח את הסיכון הפוטנציאלי של בעלי הפוליסות והחשיפה שלהם לסנקציות בינלאומיות ולהבטיח פעילות עסקית יעילה תוך עמידה בתקנים וברגולציות האחרונים בתחום. 

מנכ"ל ומייסד Windward, עמי דניאל, הדגיש: "אנו נכנסים לעידן חדש בתעשייה הימית, ומספקים מערכת טכנולוגית המבוססת על בינה מלאכותית  המקטינה את הסיכון והמובילה להגדלת ההזדמנויות העסקיות. תעשיית הספנות היא מהעתיקות בעולם ואנו נרגשים להיות בחזית השינוי והדיגיטציה יחד עם שותפינו״. 

הפלטפורמה מכילה 300 מודלים לניתוח התנהגותי ולמעלה מ-10 מיליארד נקודות דאטה. המערכת ממפה ומנתחת התנהגויות קיימות במטרה לחזות בזמן אמת אילו חברות וספינות עלולות להוות סיכון גבוה, ועם מי מהן בטוח לעבוד. הפתרון של Windward משתלב בסביבות עבודה קיימות.

החברה הודיעה גם על שיתוף פעולה עם אחד מהמוסדות הפיננסיים הגדולים בצפון אירופה, הבנק הדני דנסקה (Danske). במסגרת זו, ווינדוורד תסייע בתהליכי האוטומציה והדיגיטציה של הבנק. פתרון החיזוי מבוסס AI של החברה יאפשר לבנק הדני ביצוע סיווג סיכונים באופן דינמי והטמעת פתרונות עדכניים ואוטומטיים בתחום הסחר הימי, על-מנת להתמודד בצורה יעילה וטובה יותר עם השיעור העולה של סנקציות ורגולציות בתחום. 

״מוסדות פיננסיים נתונים לרגולציה מחמירה, אולי יותר מכל מוסד אחר בעולם״, אומר אמאלי קורנינג וודג׳, ראש תחום תאימות רגולציה בבנק דנסקה. ״בנוסף למאמצים שלנו נגד הלבנת הון, הרגולציות החדשות והמחמירות של משרד יישום הסנקציות הפיננסיות בבריטניה (OFSI) ומשרד הפיקוח על נכסי חוץ בארה״ב (OFAC), יצרו כבר אקוסיסטם מורכב מבחינה רגולטורית, שקשה גם כך לנווט בו. כדי לעמוד בציפיות הרגולטוריות, הגברנו את המאמצים שלנו לשיפור הביצועים העסקיים, הפחתת סיכון, ושיפור התאימות בתחום הסחר הימי באמצעות פתרון ה-AI של ווינדוורד״.