אלי נאוי אדל בריכות אאוטדור הפועלים קורונה (צילום: יחצ)
אלי נאוי אדל בריכות אאוטדור הפועלים קורונה (צילום: יחצ)

הקדמנו את ההזמנות מחו"ל/ אלי נאוי

"את החברה הקמתי לפני 12 שנה עם שותפי אלון בן שבת. שנינו הגענו מהתחום - אני הייתי בונה בריכות ואלון אחראי על הפיתוח מסביב - דקים מעץ, דשא, אבנים וכדומה. אז החלטנו לאחד כוחות ולהציע ללקוחות מענה שלם לפיתוח הבריכה. כלומר, הם לא צריכים לרוץ אחרי הקבלנים ובעלי המקצוע השונים ולתאם ביניהם, אלא אנחנו מרכזים עבורם את כל המעטפת. בשנים האחרונות זיהינו ביקוש לבריכות עמודים שאתה מרכיב לבד בבית, ובמקביל פתחנו חנות באשקלון שמציעה אביזרים לבריכות ללקוחות פרטיים וגם למתקינים. זאת, בנוסף לאתר המכירות אונליין שלנו שעובד יפה מאוד.

"את הבריכות והמוצרים הנלווים אנו מייבאים מספרד ומסין, וחלק קונים בישראל. כשהתחילה הקורונה באביב שעבר, שזו התקופה החזקה בענף, התברר שיש עלייה בביקוש לבריכות שחייה מצד האנשים שנשארו בבתים. היות שאנו מעורבים בפרויקטים בתחום הבנייה, שנחשב לענף חיוני, המשכנו לעבוד גם בתקופת הסגרים. הביקוש היה מטורף, כי לאנשים לא היה ים או בריכה במלון או נסיעות לחו"ל, ואת הכסף שהתפנה להם הם השקיעו בבתים ובחצרות.

"למרבה המזל, נכנסו לתקופת הקורונה עם הרבה סחורה במחסנים, ובעקבות העלייה בביקושים הספקנו למכור כמעט את כולה. לצורך כך שדרגנו את מערך המשלוחים שלנו. גם זיהינו דרישה למוצרי ספורט שניתן להעסיק איתם את הילדים בסגרים, כמו טרמפולינות ושולחנות טניס שולחן וסנוקר, וגם אותם הכנסנו לחנות. זה טוב לעסק עונתי כמו שלנו, שמתאפיין בירידה בפעילות בחודשי החורף. כעת אנו מתמודדים עם עליות המחירים בתחום התעבורה הימית ובבעיות הזמינות של סחורות מיובאות. היות שזיהינו את הבעיה הזו מראש, הקדמנו את ההזמנות מחו"ל בכמה חודשים. קנינו כמויות גדולות מראש כשאנו נעזרים לצורך זה בבנק, וכך יצא שהתחלנו ברגל ימין את העונה הנוכחית".

הכותב הוא בעלים משותף של חברת "אדל בריכות שחייה". אושיסקין 5, אשקלון. טל': 053-6113600

משמאל: יובל סלע טוניס וטל הלפרין מכרמל דיירקט(צילום: יח''צ)
משמאל: יובל סלע טוניס וטל הלפרין מכרמל דיירקט(צילום: יח''צ)

חיזוק מערך ההפצה השתלם/ יובל סלע טוניס

"את החברה הקמנו ב־2003 בן דודי טל הלפרין ואני, ובהמשך הצטרפה חברת כרמל מיוזיק. אנו מייבאים מותגי־על בענפי הברביקיו ומטבחי החוץ ומייצגים בישראל את חברת נפוליאון הקנדית, שהיא אחת הגדולות בעולם בתחום גרילי הגז. אנו גם מייבאים ומשווקים גרילי חשמל ופחמים, טבונים, מעשנות חשמליות ועל פחמים, וכן ציוד היקפי כמו סכינים, מלקחיים, מדי חום חכמים וכדומה. אנו משווקים כ־3,000 מוצרים מיותר מ־20 יצרניות בארבע נקודות מכירה שלנו בחיפה, הרצליה, ראשל"צ וקיבוץ גזר, ולכ־400 נקודות הפצה ברחבי הארץ.

"ערב הקורונה העסקנו 35 עובדים, וכבר אז הרגשנו שיש בעיות ליצרנים בעולם והחלו להיווצר דחיות בהזמנות. אף שהיה לחץ מהנהלת החשבונות שלנו לשחרר עובדים לחל"ת, אנו דווקא ראינו מגמה אחרת בענף - שתהיה עלייה בביקוש בגלל הסגרים. בפועל, זה מה שקרה. הביקוש למוצרים שלנו היה מדהים וחווינו צמיחה שנתית של 80% במחזור, וגם מספר העובדים שלנו עלה ל־60. זו, אגב, מגמה שנמשכת עד היום. היות שאנו משווקים גם בלוני גז, נחשבנו לעסק חיוני, והסניפים שלנו היו פתוחים לאורך כל התקופה. במקביל, הצענו ללקוחות גם משלוחים בחינם לבתים וגם תנאי פריסה יותר נוחים, ושני המהלכים האלה עזרו לנו להנגיש את עצמנו מולם.

"בשנה האחרונה חיזקנו את מערך ההפצה ועברנו למרכז לוגיסטי מתקדם על שטח של 4,000 מ"ר בקיבוץ גזר. בנוסף, הרחבנו פעילות באתר האונליין שלנו - והמכירות גדלו בעשרות אחוזים. כעת אנו מתמודדים עם קשיים ועליות מחירים בתובלה העולמית, ועם מחסור בחומרי גלם שממנו סובלים היצרנים. התקופה הזו לימדה אותי שבכל משבר יש גם הזדמנות. אנחנו הסתכלנו לקורונה בעיניים, התנהלנו נכון שיווקית ולוגיסטית, לא הפסקנו להתפתח - וזה השתלם לנו בסוף".

הכותב הוא בעלים משותף של חברת "כרמל דיירקט – מותגי על לבית ולגן". א.ת. קיבוץ גזר. טל': 072-3946666

איתי צור, יועץ עסקי  (צילום: יחצ)
איתי צור, יועץ עסקי (צילום: יחצ)
הגידול בהכנסות יכול לתעתע/ איתי צור

מגיפת הקורונה שינתה משמעותית את הרגלי הצריכה של משקי הבית. משפחות שנאלצו להישאר בארץ במקום לצאת לחופשות בחו"ל, השקיעו את כספן הפנוי בתוך הבית - ובצורה משמעותית גם בגינה ובחצר. הביקוש לבריכות, גרילי גז, שולחנות משחק וכדומה, זינק דרמטית בשנה וחצי האחרונות, והביקוש ממשיך וגדל. מבחינת העסקים שמייבאים את אותם מוצרים, מגמה זו מאפשרת להם להגדיל בצורה משמעותית את הכנסות החברה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי גידול זה דורש שינויים מבניים והשקעה בתשתיות הארגוניות, כמו מערך הפצה נרחב יותר, שטחי אחסון גדולים יוותר ועוד. גידול מהיר מדי, ללא תשתיות מותאמות, יכול להביא לבעיות קשות בתפקוד החברה בטווח הארוך. מנגד, הגידול החד בהכנסות עלול גם לתעתע ולהוביל להגדלת המטה וההוצאות הקבועות בצורה נרחבת, כך שאם אותו גידול יסתמן בעתיד כזמני, החברה עלולה להגיע להפסדים. לכן חובה לבצע בחינה מעמיקה של הנתונים עם תרחישים שונים, וכך לוודא שגם בתרחישי קיצון החברה תוכל לספק שירות טוב ללקוחותיה ולהישאר רווחית.

הכותב הוא מומחה בייעוץ ובהדרכת מיומנויות עסקיות ומרצה במרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים


יעל חזיז, בנק הפועלים  (צילום: יחצ)
יעל חזיז, בנק הפועלים (צילום: יחצ)

ידע פיננסי חשוב לצמיחה/ יעל חזיז

משבר הקורונה חשף את העסקים למציאות חדשה, ותקופה מאתגרת זו יצרה הזדמנויות עסקיות חדשות. לכן מומלץ להתאים את הפעילות העסקית למציאות המשתנה בניהול העסק ותפעולו. לדוגמה, כשיושבים ויוצרים את התוכנית העסקית, יש לנסות לצמצם בהוצאות העסק ולחשוב במקביל על אפיקים לצמיחה כלכלית. אפשר לעשות את זה באמצעות מכירה של מוצרים נוספים המותאמים לביקוש הלקוחות בתקופה זו, בהגדלת המכירות אונליין על ידי פיתוח אתר האינטרנט ומערך ההפצה - ועד לרכישת ידע פיננסי להתנהלות עסקית נכונה.

בנוסף, ניתן להתרחב בתחום המכירות אונליין באמצעות מעקב אחרי הטבות לבעלי עסקים וגם בהתייעצות עם מומחים בתחום האיקומרס. אנחנו מציעים באמצעות המרכז לצמיחה הפיננסית תכנים וקורסים ללא עלות לבעלי עסקים שמחפשים ללמוד כיצד לשדרג את יכולות העסק ואיך לעבור לדיגיטל.

הכותבת היא מנהלת סניף גור, אשדוד, בבנק הפועלים

על רקע התמודדות המשק עם אתגרי הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית בתקופת משבר וחוסר ודאות. מדי שבוע נציג בפניכם סיפורי עסקים מתחומים ואזורים שונים, לצד כלים וטיפים מקצועיים כיצד לצלוח עסקית ופיננסית תקופה מאתגרת זו. המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.

אין האמור לעיל מהווה הצעת אשראי, מתן הלוואה ו/או דחיית תשלומים בכפוף לאישור הבנק ותנאיו. אי־עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.