"הממשלה באפס אחריות אישית, לא לשכירים ולא לעצמאיים": התאגדות העסקים הקטנים שיגרה מכתב התרעה בנושא לראש הממשלה ולשר האוצר, והודיעה שהיא בדרכה לבג"ץ בנושא ימי המחלה שהממשלה מסרבת לשלם. דקלה אבוטבול, יו"ר ההתאגדות, שוחחה עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm והסבירה מדוע היא מוטרדת מהמדיניות החדשה של שר האוצר אביגדור ליברמן.

"מדובר ב־5 מיליון ימי מחלה שאנחנו לא נקבל עליהם החזר", אמרה אבוטבול, "ומי שמשלם את המחיר זה המעסיקים והשכירים. לכן, אנחנו מגישים בג"ץ בנושא. הרי אם ממשלת ישראל החליטה שאדם שנדבק בקורונה צריך להיות 11 יום בבית למה אנחנו צריכים לספוג את ההחלטה הממשלתי הזו? הממשלה החליטה ומי שממן זה המעסיקים והשכירים. הרי במהלך חודש ינואר הוצאות השכר עלו פי שתיים, אבל מנגד ישנה ירידה משמעותית במחזורים".

"מה האוצר אומר?", שאלה וענתה, "הוא בודק את תשלומי המע"מ והמיסים ובטוח שהכל בסדר, אבל שוכח שאנחנו עובדים בשוטף 60 או שוטף 90 מה שאומר שרק במהלך מרץ או באפריל אנחנו נראה בפועל את מה שקורה עכשיו. בינתיים, העסקים בישראל שוברים את הראש ומנסים לגלות איך משלמים עכשיו עוד כסף. זו בדיחה לא מצחיקה".

ליברמן בישיבת הסיעה (צילום: חיים צח, לע''מ)
ליברמן בישיבת הסיעה (צילום: חיים צח, לע''מ)

עוד הוסיפה: "בממשלה הקודמת הצלחנו ללמד אותם, נפל האסימון, אבל פה אנחנו צריכים להתחיל הכל מההתחלה. כל המשאבים צריכים לנוע מההתחלה. אין לכולם את אותה האנרגיה, את שולחת מכתבים, את מנסה, אבל שום דבר. האדישות הזו תעלה לממשלה הזו במנדטים, אבל אנחנו צריכים לעבור את החודש ולהסתדר. שכיר שבינואר פדה 11 יומי מחלה זה מהותי. אם חלילה הוא יצטרך לצאת לניתוח זה 11 יום שהוא לא יקבל. זה לא נורמלי".

בהמשך העבירה ביקורת על התנהלותה של הממשלה, ואמרה: "הממשלה הזו לקחה אותנו שנות אור אחורה וצריך ללמד אותכם איך מתנהלים במגזר העסקי", הסבירה, "הממשלה באפס אחריות אישית, לא לשכירים ולא לעצמאיים. מדובר במספרים לא נורמליים, וזה עצוב שמדינת ישראל מבינה רק דרך בג"ץ".