שיעור המשתמשים בשירותי ממשלה מקוונים בישראל עמד על כ־48.7% בשנת 2020 לעומת כ־35% בשנת 2014. כך מסרה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה נתונים על מדדים דיגיטליים בישראל.

עוד עולה מהנתונים, שנאספו במשותף על ידי הלמ"ס ומטה ישראל דיגיטלית, כי בשנת 2020, שבמהלכה פרץ משבר הקורונה, שיעור המועסקים מרחוק בישראל עמד על כ־17.8% - נמוך בכמחצית לעומת אוסטריה, אירלנד, פינלנד, הולנד ושוודיה, שבהן התוצר לנפש ורמת הדיגיטציה גבוהות יחסית למדינות ה־OECD.

בשנת 2021, שבה היקף המגבלות על התקהלויות היה נמוך משמעותית לעומת 2020, נאמד שיעור המועסקים מרחוק בכ־16.2%. לעומת זאת, שיעור המועסקים בענפי ICT בישראל היה הגבוה ביותר מכלל מדינות ה־OECD – כ־5.1% בשל היקפו המשמעותי של מגזר ההייטק בישראל.

לפי הנתונים, כ־90% מבני ה־20 ומעלה בישראל השתמשו באינטרנט. כ־47.5% מבני 20 ומעלה רכשו מוצרים ושירותים באופן מקוון.
ההערכות הן שהממוצע בישראל היה נמוך יותר בשל שיעורים נמוכים יחסית בקרב האוכלוסייה הערבית, בקרב האוכלוסייה החרדית ובקרב בני 60 ומעלה.

שיעור המשתמשים בשירותי בנקאות מקוונים בישראל עמד על כ־63.9% לעומת כ־80.2% במדינות המובילות ב־OECD. זאת ועוד, יותר מ־50% ממשקי הבית בישראל מונגשים לתשתית הסיבים המאפשרת גלישה מהירה.