חברת נמל אשדוד קוראת לסטארט־אפים להשתתף במכרז לביצוע פיילוט בנמל עם אפשרות לחשיפה לשוק האמריקאי. כל סטארט־אפ ישראלי עם טכנולוגיה אשר יכולה להיות רלוונטית לעולם הספנות והתעבורה הימית, החל מלוגיסטיקה ועד לסייבר, יכול לגשת למכרז. כל סטארט־אפ שיתקבל ייהנה מתנאי שטח שבהם יוכל ליישם את המיזם שלו וכמו כן מליווי של סוכן חדשנות מטעם הנמל.

במהלך החודש שעבר יצאה משלחת של שגרירות חדשנות מטעם נמל אשדוד לארה"ב. במהלך הביקור, המשלחת, שכללה את רועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות בנמל, ונציגי שישה סטארטאפים ישראלים, נפגשה עם רשות ניוארק ומכון גוריאני באוניברסיטת ניו ג'רזי, ויצרה ערוץ משותף לפעילות בנושאי חדשנות במטרה לקדם טכנולוגיות בתחום הימי.

בנוסף, אם הוכחת ההיתכנות תימצא מוצלחת יוכלו הסטארט־אפים לבצע הוכחת היתכנות נוספת בנמל ניוארק שבארה"ב בשיתוף רשות הנמל והרכבות של ניו־יורק וניו־ג'רזי שתקציבה השנתי הינו כ־8 מיליארד דולר. המהלך נוצר כחלק מאסטרטגיית החדשנות של הנמל, הפועלת במטרה להרחיב את יריעת הפעילות של החממה הטכנולוגית של עולם הנמלים שהוקמה על ידי נמל אשדוד בתחילת 2021 באמצעות הפצה של שגרירויות חדשנות שיפעלו מטעם הנמל בנמלים וגופי מחקר מרחבי העולם.

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן־בכור, מסרה כי "הרחבת הפעילות של הסטארט־אפים אל נמלים מובילים מרחבי העולם הינה אבן דרך חשובה להעמקת הקשרים הבינלאומיים, הטכנולוגיים, והכלכליים של הסטארט־אפים והמיזמים שלהם, וכמו כן של נמל אשדוד ומדינת ישראל כולה בתור אומת הסטארט־אפ. בתור הנמל הלאומי של ישראל אנחנו גאים לטפח את הפצת החדשנות הישראלית מעבר לים".