אנחנו יכולים לחשוב שאנחנו רוצים ומסוגלים למשהו, ועם זאת עלינו להיות מכוונים על הגשמתו תוך כך שאנחנו משחררים מכל מה שלא משרת אותנו בדרך.

מיהו יזם שמתעסק בתחום של פיתוח נדל"ן?
העוסקים בתחומי יזמות או פיתוח נדל"ן הוא זה שיוצר לעצמו קריירת נדל"ן. זה לא אומר שהוא צריך לעסוק בזה במשרה מלאה, אלא שהוא משקיע בזה מן האנרגיה שלו, מתשומת הלב ופועל מצו ליבו. כאשר המטרה היא להמשיך לגלות ולדייק נכסים שיכולים להתגלם לפוטנציאל המלא שלהם, כך שיום אחד מתגלה מצב לפיו אדם אחד יצר אימפריית נדל"ן משגשגת, שיכולה להיות ממש קטנה וענווה ועם זאת פועמת בכוונות טובות ובביצועים נכונים.

סמל יזמות נדל"ן עובדת בשיתוף פעולה מול אנשי המקצוע המנוסים ביותר משרד עורכי דין ברנע - פועל משנת 1986, מדובר במשרד יוקרתי שצבר ניסיון רב בתחום דיני המקרקעין והנדל"ן, על לקוחות המשרד נמנים לקוחות פרטיים כמו יזמים, קבלנים ורשויות המוניטין המקצועי של המשרד בא לידי ביטוי בדירוגו בקבוצות האיכות הגבוהות על ידי מדריכי דירוג מקומיים ובינלאומיים המדרגים את ישראל בנוסף סמל יזמות נדל"ן עובדת עם משרד רואי החשבון ליאון, אורליצקי ושות` פועל משנת 1991 והינו מהמשרדים המובילים בישראל למתן שירותי חשבונאות וביקורת, מיסים וייעוץ באמצעות 17 שותפים ו- 313 עובדים, המשרד מספק שירותים רבים ומגוונים.

מה הן הסיבות לעסוק בתחום של פיתוח נדל"ן או יזמות נדל"ן?
הסיבות לעסוק בתחום של פיתוח נדל"ן או יזמות - באופן טבעי, זה יכול להיות סקסי לעבוד עם אדמה, לעזור לאנשים אחרים למצוא בית ולתרום נכס חדש לקהילה. מעבר לזה, זה כיף להיות אחראי על ההחלטות בפרויקטים של עצמך ולראות מה עוד ניתן לעשות כדי לייצר נכסים פוריים ומשגשגים לטובת הכלל. יתרה מכך, התגמול הכספי הוא נהדר. ועם זאת, חשוב להבחין בין עבודה יזמית שמנסה "ליצור משהו מעצמה", לבין עבודה יזמית שמנסה ליצור משהו עבור הכלל. שכן, הרובד האיכותני, המגביה לכת, המכליל את כל העולם בלכתו יהא זה שיכול להניב יותר מוטיבציה, משמעת עצמית ואימפקט עם העולם.
 
בחברת סמל יזמות נדל''ן, כחלק מהאני מאמין שלנו, שמים תמיד את הלקוח במרכז.
ההבנה שלקוח משקיע כסף בכדי לייצר לעצמו עתיד טוב יותר, דחפה אותנו עוד במסע לעבר שירות הלקוחות האולטימטיבי.

איך ניתן להיכנס לתחום של יזמות או פיתוח נדל"ן?
ובכן, עסק נתון במישור של פיתוח נדל"ן יכול להיות זה שעוסק כמובן בנדל"ן ועל כן זה יכול להיות מהותי לדעת את עסקי הנדל"ן. זה לא אומר שצריך ללכת לאוניברסיטה ולעשות תואר במנהל עסקים, או ללמוד השקעות אצל וורן באפט – אם כי, באם זה מוצע וזה מסתנכרן עם הנתיב ייתכן שזו תהיה החלטה מתאימה, אלא שכל אחד וצו ליבו. לדעתנו, ייתכן שהנתיב הרלוונטי יותר להתמחות בתחום הנדל"ן תהיה במסגרת קבוצתית או אישית עם אנשים שהצליחו בתחום זה. שהם חיים ופועמים, ויכולים להנחיל את דרכי החשיבה וההתנהלות הרלוונטיים כצידה ולדרך וכלים למציאת הכיוון האישי בתחום זה.

התמחות בהיבט של פיתוח נדל"ן
ואם כבר מציינים הכשרות, בהיבטים של פיתוח נדל"ן, למשל, הרי שזו המתאפשרת על ידי מנטור – אדם שכבר הלך את הדרך, יכולה להיות מאוד מועילה. שכן, יש משהו בחניכה והכשרה אישית המניב יותר מאשר למידה שכלתנית. ישנם דברים שעוברים לתת המודע ויכולים להכשיר אדם לראות את העולם בצורה אחרת, להבין דברים לעומקם. ישנן איכויות שיכולות להילמד ולהיספג כתוצאה מאנשים שכבר פיתחו אותן או איכשהו מגלמים אותן. והתמחות בחברת אנשים שכבר עשו את דרכם היחסית בתחום יכולה להכין עד מאוד לקראת "העולם האמתי", או "העולם שם בחוץ". הדבר יכול להשפיע באופן טבעי על המיינדסט המקדים לכניסה לתחום היזמות, בין אם מדובר ביזם שטרם התחיל את דרכו או צבר כמה וכמה ניצחונות לחגורתו. שכן המיינדסט, או ההכוונה להצלחה, יכולה להיות מן הכלים המשמעותיים לדרך.

יעדי נדל"ן
כמו בכל דבר, חשוב להציב מטרות. המטרות הן לא הדבר השכלתני הזה שאנחנו מנסים להגדיר ואז לקחת פעולות רלוונטיות בחיי היום יום כדי לענות על הסטנדרט המוגדר. מטרות הן כמו חצים למטרה, ליעד, כמו כיוונים. המטרות אומרות "לך בכיוון הזה, ותעשה כך וכך בדרכך", תוך שהן משאירות הרבה מקום פנוי לעולם להיכנס ולעשות את שלו. שכן, סביר שהעולם בכל מקרה יעשה את שלו. ובכל מקרה, איתור נכסים ודיוקם הוא לא תלוי מטרה. אפשר להשפיע על זה אם ננסה לבסס פרמטרים מסוימים כמטרה, כמו "לראות 3 נכסים ביום", כך שזה יעצים את האפשרות שמשהו יתגלה, או "ללמוד 3 קורסים בשבוע", כך שזה יעצים את האפשרות שיהיה ידע רלוונטי לזיהוי נכסים מתאימים, וכיוצא בזה.

להתמחות באסטרטגיות נדל"ן
ישנן כל מיני שיטות או גישות להתקדם או לפעול ולהיות בעשייה בעולם הנדל"ן. כשזה נוגע לנכסים, ישנן כל מיני דרכים להתייחס אליהם, כדי לעבוד איתם לכדי השקעה מוגמרת. לדוגמה, קיימת אפשרות לרכוש נכס ולהחזיק בו. הדבר יכול לאפשר הן את מעבר הזמן ומה שהוא יכול לעשות לערך הנכס (עם תזוזות בציפיות השוק), והן את השכרתו מה שיכול להכניס תשואה קיימת על בסיס חודשי או תקופתי. אסטרטגיית נדל"ן יכולה להיות רכישת נכס והשכרתו לטווח קצר, כמו AIRBNB או דבר מה, המאפשר השכרה ללילה או שניים, או תקופה קצרה וזהו מקור ההכנסה של הנכס, לכאורה.

כל הפרויקטים המיוחדים של חברת סמל יזמות נדל"ן שווקו כולם בהצלחה!
החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע”י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח.

להתמחות בהשבחות
כחלק מאסטרטגיות הנדל"ן השונות אפשר לציין גם את זו המאפשרת השבחת נכס. שכן, לאחר שמשפצים, שמוסיפים אלמנטים מושכים וכן הלאה – תהיינה אפשרות להציג את הנכס כבעל אותן איכויות ואלמנטים שהתווספו לו, ושינו את ערכו בעיני השוק במידת מה. הדבר יכול להניב מחיר מכירה רב מאשר מכיר הרכישה ועל כן להתבטא בתשואה רלוונטית.

לסיכום
חשוב לבוא לתחום מן הלך הרוח הרלוונטי, המתאים. מתוך מקום שנהנה ליצור, לתת לעולם ומוכן להתמחות בכישורים הרלוונטיים כדי לגרום לדברים לקרות, או כדי להבין איך הם קורים וללכת לקראת זה. ניתן להתייעץ עם חברת סמל יזמות נדל"ן כדי לקבל רעיונות לגבי הצורה בה הם היו עושים את זה.

חברת סמל יזמות נדל"ן הינה חברת נדל”ן מובילה בתחומה ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות מערך עליית נכסים והשבחתם.הקו המנחה של החברה הינו איתור מקצועי ובלתי מתפשר של פרויקטים בנדל"ן המניבים תשואה שנתית גבוהה בשילוב השבחה משמעותית.החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע”י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח, ומיום הקמתה עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי המקצוע הטובים ביותר ביניהם משרדי עו”ד ורואי החשבון מהמובילים בתחומם.החברה מאתרת נכסים במיקומים אסטרטגים ובעלי פוטנציאל ריווחי גבוה, ומלווה את לקוחותיה לאורך כל תהליך רכישה.