לאחר שנים של מחלוקת קשה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר: בימים האחרונים הושג הסדר תקדימי מעורר השראה בין עיריית ירושלים ובין "שיכון ובינוי" ועל פיו כל השטח אשר בבעלות "שיכון ובינוי" באזור בית טיילור ובית טיילור עצמו יעברו לבעלות העירייה, כאשר רוב השטח ייצבע ישמש לצרכי קהילה וטבע עירוני.

במסגרת התוכנית כל שטחי "שיכון ובינוי" בקריית היובל בסמוך לבית טיילור יעברו לבעלות עיריית ירושלים וייועדו לשמש כשטחים ירוקים ומוסדות ציבור לשירות הקהילה, ומהצד האחר, מדרום לתלפיות בשטח הסמוך ל'גבעת המטוס", בו קרקעות פרטיות בבעלות 'שיכון ובינוי', תורחב השכונה על ידי חברת שיכון ובינוי וייבנו בה 8 מגדלים, ובסך הכל כ- 1,500 יחידות דיור מהן 1,200 יחידות חדשות בבעלות שיכון ובינוי. 

תוכנית השכונה תתפרס על שטח של 22 דונם, מהם הופרשו 40% כשטחים "חומים" לצורך מוסדות ציבור שישרתו את תושבי השכונה. התוכנית, על שני חלקיה, תוגש כמקשה אחת בתוכנית בניין עיר (תב"ע) אחת, כבר לוועדות התכנון בירושלים. מאחורי הפתרון יוצא הדופן עומדים, מצד העירייה, ראש העיר מר משה ליאון ומהנדס העיר מר יואל אבן אשר הגו אותה, ובתיאום עם ראשי חברת שיכון ובינוי ובהובלת המנכ"ל (יליד ירושלים), מר תמיר כהן, באמצעות אדריכל יגאל לוי, היא הפכה לתוכנית בניין העיר.

השכונה החדשה בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
השכונה החדשה בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

חשוב לציין, כי בעוד פני השטח סערו וגעשו, מתחת לרדאר התנהל לאורך זמן מו"מ ענייני ומקצועי, אשר ביקש להביא פתרון המתאים לחזון ראש העיר, לצרכי העיר ולצרכי הקהילה, מצד אחד, ושומר על הזכויות והאינטרסים של חברת שיכון ובינוי, בעלת הקניין, מהצד השני. אישור התוכנית יסיים את המחלוקות המשפטיות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "לאורך כל הדרך הנחה אותנו קו מחשבה שבמרכזו שמירה על השטח כשטח ירוק המשרת את הקהילה. בנקודה זו לא היינו מוכנים לוותר. מצד שני, היה מובן לנו העניין הקנייני והעסקי של חברת "שיכון ובינוי", לצד הצורך להוסיף יחידות דיור לעיר, על פי החזון ולפיו לא תהייה פגיעה בטבע ובסביבה עד אשר ימוצו כל האפשרויות לבנייה בדרך של פינוי ובינוי, ובנייה גבוהה לאורך צירי הרכבת הקלה ובשטחים מופרים אחרים".

"אני מבקש להודות למהנדס העיר מר יואל אבן על המקוריות והדמיון שהפגין, לאדריכל יגאל לוי, שהרים את הכפפה והצליח ליצור תוכנית מצויינת לעיר וטובה לחברת שיכון ובינוי. לצד אלה, אני מבקש להודות לסגן ראש העיר חבר המועצה יוסי חביליו, שאמנם לא היה שותף בסוד הדברים אך המשיך ודחף, לאורך זמן רב, במלוא כוחו את האינטרס הקהילתי והסביבתי ולמ"מ הרב אליעזר רוכברגר שנמצא לצדי ולאורך כל הדרך. לסיום, אני מבקש להודות לראשי חברת שיכון ובינוי ובמיוחד למנכ"ל מר תמיר כהן אשר היו שותפים ראויים והגונים לפתרון המיוחד הזה ויהפכו להיות גורם חשוב בבניית העיר בשנים הבאות", הוסיף. 

קריית יובל (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
קריית יובל (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

מהנדס העיר, יואל אבן: "ראש העיר הבהיר לאורך כל הדרך כי איננו יכולים לוותר על השטחים הירוקים, החשובים כל כך לקריית היובל, לקהילת השכונה וחשובים לתושבי העיר כולם, ולעיר עצמה. בשיחות ביננו נולד הרעיון שמבטיח שהכול יהיו מרוצים ומרוויחים, העיר, הסביבה, צרכי הבנייה של העיר ובעלי הקניין. מצאתי באדריכל יגאל לוי פרטנר מצוין שהפך את הרעיונות לתוכנית נפלאה לעיר".

אדריכל יגאל לוי: "המשימה שעמדה לנגד עינינו הייתה לבנות שכונה לתפארת, שתיטיב עם העיר, תיטיב עם הסביבה ותשמור על הזכויות וקניין של היזמים. התוצאה שהגנו מהווה בשורה לעיר, לשכונת קריית היובל ולאוהבי הטבע והסביבה. אנו נקים שכונה שתהיה מהמבוקשות בעיר, תוך שאנו מעניקים לעיר שטחים ירוקים לצרכיה ולצרכי תושביה".