לשנות את העולם בלי לקום מהכיסא: בעולם בו מעורבות חברתית הופכת נפוצה יותר ויותר, אנשים רבים מרגישים לעתים שהם רוצים לשנות, לתרום ולהועיל יותר עבור המטרות בהן הם מאמינים, אולם חסרים להם הזמן והמשאבים כדי לעשות זאת. שלושה יזמים ישראלים החליטו לשנות את המצב והקימו מיזם חדש שמאפשר לכל אדם ואדם להפוך את השימוש היומיומי באינטרנט לכסף ממשי שנתרם לעמותות היקרות לליבו, וזאת מבלי לשנות דבר בהרגלי הגלישה שלו.



״בכל פעם שאנחנו גולשים באינטרנט אנחנו שווים כסף״, אומר רועי רוזנפלד, אחד ממייסדי חברת ״Stands״, שהשיקה את המוצר שלה, תוסף לדפדפן, בשבוע האחרון.



״כל אחד מאיתנו שווה כסף עבור המפרסמים שמשקיעים מיליארדים כדי להגיע אלינו, ואם אנחנו שווים כסף, מותר לנו לקבוע מה עושים עם הכסף הזה. ׳Stands׳ מזרימה חלק מכספי הענק של הפרסום לעמותות על פי בחירתך. איכות הסביבה? זכויות בעלי חיים? תמיכה בקהילות הזקוקות לעזרה? אתה כגולש תקבע לאן הולך הכסף, זאת מבלי שתוציא אגורה אחת מכיסך או תשנה משהו בהרגלי הגלישה שלך״, הוסיף רוזנפלד.




״מעכשיו אתה יכול להגיד למפרסם: ׳אם אתה רוצה שאני אקשיב לך, אתה צריך להקשיב לי׳". צוות אפליקציית "stands". צילום: יח"צ



להט אבו וגיל רש, שני השותפים, ורוזנפלד, עזבו משרות בכירות בתחום ההיי-טק בניו יורק וחזרו לישראל ״כדי להוביל שינוי של ממש בתחום החברה והסביבה״, כדבריהם. בפועל, המיזם מחזיר את הכוח לגולשים. ״מעכשיו אתה יכול להגיד למפרסם: ׳אם אתה רוצה שאני אקשיב לך, אתה צריך להקשיב לי׳. כלומר, מפרסם שרוצה שנראה את הפרסומות שלו צריך לתמוך במטרות החשובות לנו״, מסבירים השלושה.



איך זה עובד? התוסף החינמי דואג לכך שאותן פרסומות שהופיעו עד כה באינטרנט יעמדו מעתה בתנאים בסיסיים אותם מכתיב המשתמש - שמירה על פרטיותו ותרומה לעמותות היקרות לליבו. למעשה, "Stands", מונעת ממפרסמים לעקוב אחר המשתמשים, מהווה גם אלטרנטיבה לחוסמי הפרסומות הרגילים שהינם סכנה אמיתית להמשך ייצור של תוכן איכותי או תוכן בכלל.