אובדן הלוויין עמוס 6 בפיצות שאירע היום (חמישי) עלול לגרום לשיבושים בשידורי חברת יס. בערוץ 2 דווח הערב כי הלוויין החדיש, שהיה אמור להיות משוגר לחלל בשבת, יועד להחליף את לוויין עמוס 2, בו משתמשת החברה כיום ואמור לצאת משירות בשנה הבאה, ביחד עם לוויין עמוס 3.



הבעיה שנוצרה כעת, בעקבות הפיצוץ, היא שמשום שהחברה משתמשת בשני לוויינים כדי להעביר את שידוריה, שמגבים אחד את השני, לאחר שעמוס 2 יפסיק את פעולתו, יוותר לה רק לוויין אחד - עמוס 3. 




מהחברה נמסר כי ככל הנראה יהיה צורך להוריד ערוצים, אולם אלה יהיו הערוצים הפחות נצפים. הנהלת החברה התכנסה הערב על מנת לדון בהשלכות הפיצוץ על שידוריה ולדון כיצד להתמודד עם הבעיה. עם זאת, בחברה אמרו כי לא יהיו שיבושים בשידורים.



לוויין עמוס 6 במהלך הרכבתו. צילום: דוברות התעשייה האווירית
לוויין עמוס 6 במהלך הרכבתו. צילום: דוברות התעשייה האווירית



חברה נוספת שנפגעה מפיצוץ הלוויין היא פייסבוק, שרכשה באוקטובר האחרון חלק מהפס הרחב שעמוס 6 היה אמור לספק, כחלק מהרצון של ענקית הטכנולוגיה לספק חיבור לאינטרנט למדינות באפריקה. מארק צוקרברג כתב פוסט בתגובה לפיצוץ הלוויין ואמר: "אני מאוכזב עמוקות לשמוע על הרס הלוויין שהיה אמור לספק קישוריות לרחבי אפריקה".



כאמור, עמוס 6 היה לוויין תקשורת שהיה צפוי במוצאי שבת להיות משוגר לחלל ולהחליף את עמוס 2. בלוויין הוכנסו שיפורים טכנולוגיים משמעותיים לעומת הדור הקודם של לווייני תקשורת מתוצרת ישראל, לרבות טכנולוגיה של הנעה חשמלית המאפשרת חיסכון משמעותי במשקל ובמחיר השיגור. על פי פרסומים זונים מחיר הלוויין עומד על כ-200 מיליון דולר. מכלול התקשורת של הלוויין כולל 36 אלומות ממוקדות בעלות יכולת לשדר תקשורת בפס-רחב ובקצב נתונים גבוה (
HTS) בתחום תדרים רחב.

מחברת 'yes' נמסר: "אי עלייתו של הלווין עמוס 6 לא תפגע בשידורי החברה ובחוויות הצפייה, יתכן שלקראת 2017 יהיו שינויים בשידור ערוצים בודדים שאינם בעלי עניין. יס ממשיכה לשדר כרגיל ולתת ללקוחותינו את הטלוויזיה הטובה ביותר בישראל".