מספר פעילים חברתיים בהם אלדד יניב ותומר אביטל טענו היום (שני) כי הם נחסמו באופן חלקי בפייסבוק. הם הסביר כי הם יכולים לגלוש ולכתוב בפרופיל שלהם, אבל חלק מהגולשים, אלה שמשתמשים במכשירי אנדרואיד, לא מצליחים להיכנס לפרופיל שלהם מפני שהאפליקציה קורסת.

אלדד יניב סיפר בשיחה עם מעריב אונליין על הרגע שבו נודע לו על הבעיה. "הרבה אנשים פנו אלי, בדרכים שונות, אתמול בשעות הלילה המאוחרות וכתבו כי הם או חברים שלהם לא מצליחים להיכנס לפרופיל שלי", הסביר, "למחרת בבוקר בדקתי את הנושא והבנתי שאני לא חסום אצל אף אחד מהאנשים המדוברים. בדקתי בכל ההודעות שקיבלתי מפייסבוק ועברתי על כל ההגדרות וזה לא מופיע". 
לדבריו, לאחר הבדיקה הבין כי הוא לא היחיד שנתקל בבעיה. "הבנתי שעוד פעילים חברתיים דיווחו על אותה תקלה", אמר יניב, "ביררנו את העניין מול מומחי סייבר והם אמרו שזו תקלה מוכרת ומסובכת, שהביצוע שלה מאוד יקר". הוא ציין: "התקלה גורמת לחסימה של כניסה לפרופילים של אנשים ספציפיים באמצעות האפליקציה באנדרואיד". 

הפעיל החברתי הוסיף: "אנחנו רואים את כל חבלות הסייבר שקורות ברחבי העולם, במיוחד על מה שפוטין עושה בארצות הברית ואנחנו לא ילדים ומבינים מה קורה ונתגונן בהתאם". הוא הדגיש כי "רוב האנשים שעברו חבלה דומה הם מתנגדי השלטון בישראל. מקווים שנצליח לגלות מי עומד מאחורי זה, אבל מה שברור זה שיש בעל בית אחד לסייבר במדינה וזה בנימין נתניהו. ובטוח שהוא לא יבדוק את זה".
תומר אביטל: "כשמוציאים את הסוללות מהמגפון, הקול לא חזק"
הפעיל החברתי תומר אביטל, שסובל גם הוא מאותה בעיה הסביר: "לא יודע מה קורה בפייסבוק, לא בדקתי מי עוד נפגע. מה שאני יודע זה שלפני שלושה ימים קיבלתי כמה מיילים מגוגל שבהם נכתב שניסו לפרוץ לי לכל תיבות הדואר שפתחתי במהלך החיים שלי". הוא טען כי "במהלך לילה אחד מישהו עשה עלי מתקפה מטורפת וגוגל חסמו את זה. קיבלתי מייל שנכתב בו שמישהו יודע את הסיסמא שלי". 
אביטל ציין שלאורך היום אנשים לא מצליחים להיכנס לפרופיל שלו. "זו פגיעה קשה בי כי הפייסבוק זה השופר העיקרי שלי, שדרכו אני מיידע את העוקבים שלי במה שאני עושה", הסביר, "זו פגיעה באקטיביזם וביכולת להשמיע את קולי ולחולל שינויים". לדבריו, כשמוציאים את הבטריות מהמגפון הקול לא חזק.
אתה חושב שמדובר במשהו מאורגן?
אני לא טיפוס קונספירטיבי, אבל מתחיל לחשוד. אני מתמודד בתקופה האחרונה עם יותר ויותר שנאה והתקפות פרסונליות, אז לא יודע אם זה קשור.
הפעיל הוסיף: "במדינה וזה מכוון, זה מאוד עצוב שאנשים משתמשים במיומנויות שלהם נגדי. למה פוגעים בפעילים שמנסים לשפר את החברה הישראלי?". הוא סיכם את הדברים ואמר כי "הלבישו באג על אנשים שלא באים להם בטוב, זה מתסכל כי מרגיש כמו לפרוץ לך לבית"

מפייסבוק נמסר בתגובה: אנו בודקים את הנושא