ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) נחשבת לשם החם היום בשוק הסמארטפונים. לאחר בדיקת מכשיר ה־P20 של החברה, נראה כי מדובר בסופרלטיב מדויק לחלוטין. רגע לפני שהחברה תשיק השבוע את הליין החדש של הטלפונים החכמים שלה, בדקנו את המכשיר עבור קונים רבים, שעד כה נהגו לשאול את עצמם "סמסונג או אפל?", וכעת תוהים "רגע, אולי וואווי?".



סדרת המכשירים P20 עשתה רעש גדול באירופה על חשבון אפל, יריבתה האמריקאית, עם דגש על דגם הפרו, שהפך לטלפון הנמכר ביותר בחלק גדול ממדינות מערב אירופה.



המראה של ה־P20 אלגנטי. יש לו גב זכוכית, והוא מצויד במסך IPS LCD בגודל 5.8 אינץ’, ביחס 18:9. מערך צילום כפול בגבו, תוצרת היצרנית הגרמנית לייקה, מורכב מחיישני 20 ו־12 מגה־פיקסל, עם תמיכה בבינה מלאכותית. למצלמה הקדמית רזולוציית 24 מגה־פיקסל, ואף שמדובר במצלמה פחות חזקה מזו של הפרו, שמשלב מערך צילום משולש, אין לכם מה לדאוג לגבי איכות התמונות. הבינה המלאכותית שבה משתמשת המצלמה יודעת לבצע אופטימיזציה, מזהה אם אתם מצלמים אדם, חיה, חפץ או מאכל ומתאימה את הגדרות הצילום כדי להפיק את התמונה הטובה ביותר. איזון הצבעים מדויק, ומוד הצילום הלילי נותן תמונה חדה ברורה ובהירה, גם בתנאי התאורה הקשים ביותר.



מלבד עורך התמונות המובנה בנייד, שמאפשר שלל אפשרויות לעבד ולשפר את התמונה לשביעות רצונכם, המצלמה עצמה מאפשר "ביוטיפיקציה" של התמונה, כך שכל סלפי שתצלמו יהיה מוכן להופיע מיד בחשבון האינסטגרם שלכם, ממש כאילו עבר "שיפוץ" אצל צלם מקצועי.



ומה עם הביצועים עצמם? המכשיר מגיע עם מעבד ה-HiSilicon Kirin 970 של החברה, עם שמונה ליבות בתדר מרבי של 2.36GHz, זיכרון 4GB RAM ונפח אחסון של 128 ג'יגה־בייט. כשניסיתי את המכשיר נוכחתי שהעבודה איתו קלה וזריזה. כל האפליקציות והמשחקים רצים ללא תקלות או נפילות, וגם השימוש בפתיחת המסך באמצעות זיהוי פנים או טביעת אצבע נעשה בזריזות וללא בעיה מיוחדת. רוב המשתמשים, שנעזרים בטלפון הנייד בעיקר לגלישה, לרשתות חברתיות, לשיחות ואפילו למשחקים, ייווכחו שטמפרטורת הנייד נשארת סבירה למדי.



הסוללה מגיעה בקיבולת 3,400mAh ומחזיקה יום שלם ללא שום בעיות, גם לאחר שימוש רציף בגלישה וקבלת שיחות. לטלפון החכם הזה יש גם יכולות טעינה מרשימות – כ־60% סוללה תוך חצי שעה. חשוב לציין שהוא פחות עמיד למים מדגם הפרו, כך שלא מומלץ לנסות להיכנס איתו לים, אבל הוא בהחלט יכול לעמוד בסופות גשמים עזות. הרמקולים במכשיר אומנם אינם החזקים ביותר שיש היום בשוק, אבל הצליל נשמע היטב וברור, ומובן שיש אפשרות לחיבור אוזניות או רמקולים בבלותות'.



ה-P20 הוא מכשיר נוח לכל משתמש, גם למי שאינו בקיא בעולם הטלפונים החכמים. מרגע ההפעלה הוא מדריך אותך ומסייע לך בשחזור מידע ואנשי קשר מהטלפון הישן, ומהר מאוד הוא מציג בפניך את האפליקציות והשימושים המובנים בתוכו - גלריית התמונות, נגן הווידיאו המובנה, ארנק לרכישת מוצרים, אמזון ועוד. אם אתם מחפשים מכשיר חזק עם ביצועים מרשימים לא פחות ממתחריו האמריקאים והקוריאנים, עם מצלמה איכותית ובמחיר יותר זול, ה־P20 הוא המכשיר בשבילכם.