על כל צרה שלא תבוא, מצלמה ברכב היא אמצעי תיעוד חשוב שתסייע לכם לזהות נהגים לא זהירים, לאתר רכבים שפגעו בכם בחניה ולהימנע מדוחות מיותרים. לקחנו את מצלמת הרכב של מוטורולה, מדגם WiFiMDC300GW לסקירה כדי לדעת האם היא עומדת במשימה בהצלחה.

מצלמת הדרך מבית מוטורולה מאפשרת הקלטת כל המתרחש בחלקה הקדמי המכונית במהלך הנסיעה, באמצעות עדשה Full HD 1920 × 1080p, באמצעות חיישן צילום באיכות 2.19MP של סוני לתמונה חדה ובהירה במיוחד, יחד עם מסך תצוגה בגודל 3″ לצפייה בקבצים המוקלטים, וחיישן G-sensor שמפעיל באופן אוטומטי את צילום הוידאו במקרה של תאונה, על מנת לאפשר תיעוד האירוע.

המצלמה תומכת בחיבור Wi-Fi להעברת קבצים לנייד ובתכונת GPS המאפשרת קביעת המיקום המדויק בעת תאונה. יש לה גם עדשה רחבה המאפשרת צילום בזוית של 150° כך שניתן לתפוס את כל המתרחש בזווית הראיה של הנהג. כמו כן, את הקלטות הוידאו ניתן לשמור על כרטיס MicroSD (נמכר בנפרד) בנפח של עד 32GB. ה- MDC300GW מגיעה עם תושבת המתחברת לשמשת הרכב, כבל טעינה ומטען לרכב.

מצלמת דרך WiFiMDC300GW של מוטורולה (צילום: יחצ)
מצלמת דרך WiFiMDC300GW של מוטורולה (צילום: יחצ)

איכות צילום הוידיאו טוב למדי באור יום, עם תמונה מפורטת אבל צבעים לא מדויקים. בלילה לעומת זאת האיכות יורדת בחדות והתמונה נראית מגורענת ומפוקסלת, וממש קשה לזהות פרטים קטנים, אם כי כשמעבירים את הקבצים למסכים גדולים יותר, מתקבלת תוצאה שאפשר לעבוד עימה.

שקע הטעינה הוא מסוג Mini USB המיושן (זה שרואים בעיקר במצלמות דיגיטליות). מיקום השקע בראש המצלמה מאפשר את הסלקת הכבל אל מתחת לריפודי הגג, אולם בחלקו מותקנת תופסן פלסטיקי שנשאר לא מוסתר, ומעיב על האסתטיות של המוצר בהתקנתו. את שבב ה-GPS בחרו להסתיר היטב כחלק ממתקן התלייה על שמשת הרכב.

המצלמה עשויה פלסטיק אבל איכותי יחסית. המקשים אמנם נגישים לצדי המסך, כאשר הכיתוב המורה על כל מקש מסומן בצבע כסף מסביב למסך, עיצוב מיושן למדיי ביחס למוצר שהושק רק לאחרונה, ובייחוד לאור עיצובי המצלמות המזעריים שאנו רואים היום בטלפונים הסלולריים ובגאדג׳טים נוספים.

תמונה ממצלמת הדרך של מוטורולה (צילום: ללא קרדיט)
תמונה ממצלמת הדרך של מוטורולה (צילום: ללא קרדיט)

החיבור לאפליקצייה מצריך אמנם התעכבות קצרה בקריאת מדריך ההוראות המצורף באריזה, אולם ניתן לשמור בקלות את הסרטונים בטלפון הסלולרי, או לחילופין לשלוח לכתובת מייל ייעודית ולשלוט באפשרויות נוספות הקשורות לתפעול המצלמה.

לסיכום, מצלמת הדרך של מוטורולה היא מוצר הכרחי למי שרוצה ללכת על בטוח ולתעד כל רגע במהלך הנסיעה, אך המחיר (449 ש״ח לדגם הכולל GPS, ו-349 ש״ח ללא GPS) מעיב מעט על אמינותו של המוצר, עקב החלופות הרבות באינטרנט המוצעות במחירים נוחים בהרבה, ולעיתים אף בתמורה גדולה יותר.