החוקרים, המדענים והטכנולוגים ברחבי העולם עובדים כבר שנים בניסיון להשתמש בפיתוחי הבינה המלאכותית במטרה לקדם תקשורת עם בעלי חיים. לאחרונה, ניסוי שנערך על ידי צוות מאוניברסיטת תל אביב הצליח "לתרגם" את גלי התקשורת של עטלפים, מה שעשוי להעיד על הצלחה עתידית בפענוח שפת החיות. 

ד"ר יוסי יובל הסביר כי התגלית הייתה "כמו נס, כמו קסם". לדבריו, העטלפים פולטים אותות בתדרים מעורבים המהדהדים מהסביבה. המוח שלהם יכול לקלוט את ההדים הללו ולהשתמש בהם כדי לייצר תמונה במוחותיהם כמו "זום אין ואאוט של המוח". 

"על אף שהפונקציה העיקרית של ההד היא חישה, הוא בהחלט יכול לשמש להעברת מידע חברתי", הסביר ד"ר יובל. לדבריו, פריצת דרך זו עשויה לעזור לנו, לבני האדם, להצליח להקשיב ולהבין את השיח בין בעלי החיים. אם המומחים יצליחו ללמד את המכונה להבין את התדרים והקולות של בעלי החיים, תתחולל מהפכה של ממש בתקשורת. 

"הראינו במחקר כי אנו יכולים לקבוע את ההקשר של כל אחד מהקולות על סמך הפרמטרים ה הספקטרליים שלו. למשל, אנו יכולים לדעת איזה קול נפלט במהלך מאבק על מזון ברמת דיוק גבוהה מאוד", הסביר החוקר. עוד הצליחו לפענח החוקרים מי מבין חברי הקבוצה פולט את הקול – האם זה זכר האלפא, או שמא נקבה מגוננת.