הכתבה נכתבה בשיתוף רנט איי אל

איך עד היום עבד עולם ההשכרה בישראל
קשה עולם השכרות הציוד מאז ומעולם היה עולם די בנאלי, פעמים נותני השירות היו עוברים מפה לאוזן ובזמנים מתקדמים יותר, ולמי שהייתה את היכולת הכלכלית, באתרי אינטרנט שונים המפורסמים לציבור הרחב. לא רבים ידעו להצביע על החיסרון שקיים בענף זה – רבים מהמפרסמים אינם מצליחים להציג את החברה שלהם בבמה ראויה, וכן הלקוחות עצמם פונים לחברות שאינן רלוונטיות עבורם.

הפתרון שפותח עידן חדש בעולם השכרות הציוד
דוד בן-עיון (27), יזם צעיר ושאפתן, הרגיש את החוסר שקיים בענף זה, ובאמצעות פלטפורמה עסקית רחבה פתח את המענה המרענן ביותר שתחום השכרות הציוד ידע. ניתן לומר בפה מלא שהמיזם החדש שהקים – רנט איי אל – פותח עידן חדש בעולם השכרות הציוד, כאשר רבים מבעלי העסקים זיהו את המענה המיוחד ומצטרפים אליו בקול תרועה. במאמר הבא נתייחס לחידוש האדיר שקיים מבעד לפלטפורמת פרסום וחיפוש פשוטה ונגישה.

הבנת החיסרון – חצי הצלחה
בעולם היזמות ידוע שככל שהיזם מצליח לענות על החיסרון שרבים חווים אותו באופן תדיר, אך לא בהכרח יודעים להצביע עליו, כך הפוטנציאל של הסטרטאפ עשוי להיות גדול ומשמעותי יותר. מי שמכיר את עולם השכרות הציוד מקרוב תמיד ידע להצביע על כך שהוא זקוק לדחיפה וריענון. לא מעט חברות מנסות את מזלן אך נאלצות 'להתקפל' בשל קושי בתחזוק פרסום העסק וכן בשל מנעד עסקי מצומצם – ועל שני החסרונות הללו חברת רנט איי אל באה לענות.

"למעשה החידוש במיזם החברתי-עסקי שפתחנו נועד לסייע לשני הצדדים: הן לבעלי העסקים והן לקהל הלקוחות" מסביר הבעלים של המיזם, דוד בן-עיון. "עד היום עסקים רבים שרצו להשכיר ציוד ללקוחות בתחומים שונים נאלצו להשקיע סכומי כסף אדירים ולהקים מערכת פרסום מלאה בשביל להעלות את העסק שלהם למודעות הציבורית" מתאר בן-עיון את המכשול שעמד בפני בעלי עסקים רבים. "אנחנו מציעים לבעלי העסקים פלטפורמת פרסום מעולה: גם במה רחבה למודעות ציבורית וגם עלויות נוחות מאוד ושוות לכל נפש".

"הלקוחות פשוט מרוצים"
עולם השכרת הציוד נוגע בתחומים רבים ומגוונים: כלי עבודה, השכרת קרוואנים גנרטורים, נגררים, ציוד לאירועים, דוכני מזון, מתנפחים, משאיות, רכבי יוקרה ורכבים מסחריים להשכרה, כאשר מטבע הדברים מדובר על שימוש של הלקוח במוצר לזמן מושאל. החיסרון הקיים בקטגוריות השכרה רבות הוא, שהן מגבילות מאוד את הלקוח מבחינה גאוגרפית וממילא מבחינה כלכלית. נניח ואדם רוצה לשכור גנרטור עבור מחנה קיץ בצפון, אך חברת ההשכרה אליה הוא פנה מציעה את שירותיה בדרום. ככל הנראה השכרה כזו תהיה בלתי כדאית עבור הלקוח מבחינה עסקית.

המצב הזה יצר מצב שלקוחות רבים נדרשים לעבור מחברה לחברה ולהשקיע מאמצעים רבים עד שהם מוצאים את החברה הרלוונטית עבורם. "המטרה השנייה של האתר היא, לספק שירותי השכרת ציוד בפריסה ארצית כך שהלקוח יוכל לקבל באתר אחד, על פי הסינון הגאוגרפי והתקציבי שהוא יבחר, את מיטב חברות ההשכרה הרלוונטיות עבורו. הפרויקט עדיין נמצא יחסית בהרצה, אך ניתן לומר שהלקוחות עד כה פשוט מרוצים".

איך מתבצע השימוש באתר בפועל?
מי שנכנס לאתר מיד מרגיש שכל השותפים להקמת המיזם עשו כל שביכולתם בשביל להנגיש אותו לקהל רחב מאוד – בעלי עסקים ולקוחות מכל הגילאים והרקעים. האתר מעוצב להפליא, התוכן המקצועי שמובא בו שימושי מאוד ומסייע לבחירה מושכלת של חברות השכרה והחברות השונות פורסות את המידע הראשוני הנחוץ ללקוח בצורה מיטבית כך שבקלות ניתן לברור בין החברות השונות ולהתמקד בחברות פוטנציאל בודדות.

"השימוש באתר פשוט מאוד – בעלי עסקים נדרשים להירשם לאתר בצורה מהירה, ליצור איתנו קשר ולמלא את הפרטים השונים של העסק שלהם, ובאופן די מהיר העסק שלהם יעלה לאתר" מסביר בן-עיון את אופן השימוש באתר. "עבור הלקוחות התהליך מהיר עוד יותר. עליהם לבחור בקטגוריית ההשכרה הרצויה, לסנן את התוצאות בהתאם לצורך שלהם ולבחון את התוצאות השונות שהתקבלו".

ככל שהזמן עובר והאתר מתפרסם בפלטפורמות שונות בעלי עסקים רבים מצטרפים אליו ובכך מגדילים את פריסת השירות הארצית של האתר. בעל עסק מאזור ירושלים שהצטרף לאתר מתאר כי "האתר פשוט הגדיל את מספר הפונים אליו מדי חודש. אין ספק כי הפרסום שהעסק שלי קיבל מאז הצטרפותי לאתר חווה צמיחה משמעותי, ואת התוצאות רואים בעיניים".

"המודל העסקי: קיבלת – שילמת"
תשלומים קבועים עבור פרסום הם דבר שמרתיע בעלי עסקים רבים בשל החשש שהפרסום לא יעזור וההוצאה הכספית תהיה מיותרת. פרסום ברשת כיום עולה לא מעט כסף ולרבים מבעלי העסקים אין את היכולת התקציבית לעמוד בהוצאות אלו. לבן-עיון חשוב להדגיש ש"אמנם מדובר במיזם עסקי, אך לא פחות מכך מדובר גם על מיזם חברתי – ולכן טובת בעלי העסקים תמיד לנגד עיניי".

מנגנון התשלום לאתר פועל באופן 'רווחי' מאוד עבור שני הצדדים, והוא דוגל בשיטת "קיבלת – שילמת". המפרסמים ישלמו לאתר לפי 'לידים', כלומר לפי פניות רלוונטיות שהם קיבלו מלקוחות הודות לפרסום באתר. השיטה הזו טובה למפרסם מאוד, כי הוא ישלם לאתר אך ורק לפי מידת הפרסום והפופולריות שהאתר שלו יצר בשטח. מנגנון זה יוצר דחיפה לשני הכיוונים – לבעלי האתר יש אינטרס גדול להביא לקוחות לבעלי העסקים, ולבעלי העסקים יש כמובן רצון לקבל כמה שיותר לקוחות.

החזון: אתר הבית של השכרות הציוד בישראל 
"אני סבור שככל שבעלי עסקים ימשיכו לפנות אלינו ולפרסם באתר, מכסת העסקים תגדל והאתר יהפוך להיות 'אתר הבית' של כל אדם בישראל שמעוניין למצוא חברת השכרה של ציוד. החיבור המיוחד בין ההיבט החברתי של המיזם, שנועד לתת הזדמנות פרסום לכל בעל עסק, לבין ההיבט הכלכלי שנועד למנף ולהגדיל את הפעילות שלו, עונה על צורך שעלה מהשטח הרבה זמן".

הכתבה נכתבה בשיתוף רנט איי אל