כיום, לומר שטלוויזיה נועדה כדי לצפות בטלוויזיה זה כמו לומר שהסלולרי נועד לדבר בטלפון. יש כל כך הרבה שימושים לטלוויזיה, ולב ההבדל בין הטלוויזיות הוא מערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה והממשק למשתמש יקבעו את מגוון האפליקציות שניתן יהיה להתקין בהן, מהירות התגובה של הממשק, איזה מגוון של פורמטים של סרטים תוכל הטלוויזיה לנגן ועוד.

קיימות בשוק שתי מערכות הפעלה – פתוחה וסגורה. בעוד הסגורה נהנית מרשימת אפליקציות מצומצמת יחסית שהותאמו במיוחד אליה, הפתוחה כוללת מגוון רב יותר של אפליקציות, אשר גם מעודכנות בתדירות גבוהה יותר מאשר במערכת ההפעלה הסגורה. Tizen של סמסונג ו־WebOS של LG הן מערכות הפעלה סגורות, ואילו מערכת ההפעלה הפתוחה Google TV מוטמעת אצל TCL, סוני והייסנס.

חוויית השימוש הייחודית של גוגל TV באה לידי ביטוי במספר יתרונות: חנות האפליקציות של גוגל מספקת את מספר האפליקציות הגדול ביותר ובמגוון הרחב ביותר ביחס למתחרות. לכל האפליקציות מהחנות ניתן גם להתקין אפליקציות מחוץ לחנות, מה שמאפשר המון אפליקציות שלעולם לא תמצאו במערכות הפעלה סגורות. בנוסף, ניתן לבצע חיפוש קולי בעברית. עוד יתרון הוא שגוגל TV מכירה אתכם: בוחרים שם משתמש וגוגל תתאים לכם אישית את האפליקציות והתכנים בהתאם להעדפותיכם, כולל לפי היסטוריית הגלישה בנייד. בנוסף, סינון התכנים המתקדם מאפשר חוויית משתמש מיטבית גם לצעירים, תוך שמירה על חשיפה לתכנים ראויים, כולל אפשרות להגדרת פרופיל ילדים.

לכל טלוויזיה עם Google TV תהיה גם תמיכה מובנית ב־Chromecast. זה הופך את הזרמת או העברה של תוכן מ־Chrome או ממכשיר האנדרואיד שלך לפשוטה.

הכותב הוא מנהל השיווק של אס.ג'י, יבואנית מוצרי TCL