מעיין הופמן, עורכת החדשות של "הג׳רוזלם פוסט", אירחה שניים מתוך שמונת זוכי פרס א.מ.ת, ישראלים יצירתיים במיוחד, לפאנל שהתקיים במסגרת הוועידה השנתית של העיתון: האדריכלית ברכה חיוטין ופרופ' אמריטוס יחזקאל ברנהולץ מבית הספר לרפואה של הדסה והאוניברסיטה העברית. בפאנל השתתף גם פרופ' יצחק בן־ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית וחבר בדירקטוריון פרס א.מ.ת. (אמנות, מדע, תרבות). חיוטין היא זוכת הפרס לשנת 2020 בתחום האדריכלות, וברנהולץ הוא הזוכה לשנת 2020 בתחום המדעים המדויקים.

פרס א.מ.ת. זכה לכינוי "פרס נובל הישראלי" ומוענק לאנשים שאחראים לתרומה משמעותית לחברה הישראלית. נותנת החסות לפרס היא קרן A.M.N לקידום המדע, האמנות והתרבות בישראל, והוא מוענק מדי שנה עבור הצטיינות אקדמית והישגים מקצועיים. קרן A.M.N הוקמה ב־1999 על ידי אלברטו מוסקונה ניסים, תורם וידיד מקסיקני של ישראל.

חיוטין, שתכננה כמה מהבניינים החשובים בישראל, אמרה שמגיפת הקורונה ניסחה מחדש את השאלות בנוגע לערים ועיור. בעבר, היא ציינה, אדריכלים תמכו בהגדלת הצפיפות העירונית כדי לייצר הזדמנויות תרבותיות ומסחריות. כיום אנשים אולי מעוניינים בצמצום הצפיפות העירונית ובשינוי המרקם העירוני.

פרופ' ברנהולץ, שערך מחקר מקיף בפיתוח ננו־תרופות שמוזרקות ישירות לאזורים נגועים בגוף, הסביר כי המחקר שלו הופך תרופות ליעילות יותר ומפחית תופעות לוואי. שני הזוכים מייצגים נאמנה את הסלוגן של פרס א.מ.ת: "שאיפה למצוינות".