יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, פנה היום (חמישי) למנכ''ל בית החולים הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין, בקריאה לבטל את החלטתו לפיה עובדים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה לא יוכלו לעבוד עם חולים, וייאלצו לצאת לחופשה ללא תשלום שאינה מוגבלת בזמן. בעקבות ההחלטה, כ-550 עובדי בית החולים, כ-250 מהן אחיות ואחים וכ-300 עובדי מנהל ומשק, יועברו לחל''ת.

בקריאתו ציין בונפיל כי נוצר "חשש ממשי למטה לחמו של העובד, תוך פגיעה בזכויותיו. הגם שההסתדרות רואה חשיבות עליונה בהתחסנות נגד נגיף הקורונה למען השמירה על בריאות הציבור להתגברות על המגיפה ולהבראת המשק, אין כל הצדקה להחלטה ופעולה בנושא רגיש זה הנוגע בין היתר לזכות האדם על גופו ולאוטונומיה של הפרט, ללא הידברות והיוועצות עם נציגות העובדים".

זאב רוטשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
זאב רוטשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו''ר מרחב ירושלים בהסתדרות דרש ממנכ''ל הדסה לחזור בו מהחלטתו ולהימנע מ"כל אמירה או הוראה לעובדים להימנע מלהגיע לעבודה". לדבריו, ההסתדרות תורה לעובדים להגיע כרגיל לעבודתם. בנוסף, בונפיל קרא לפרופסור רוטשטיין לקיים פגישת הידברות ולפעול לשיתוף פעולה הדדי על מנת למנוע פגיעה עבודים.

בעקבות מכתבו של יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, הורה היום יו"ר ועד עובדי בית החולים אמנון ברוכיאן לכלל עובדי הדסה להימנע מלחתום על טפסים או הצהרות, והנחה אותם להגיע כרגיל לבית החולים ביום ראשון הקרוב.