מכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה פותחת בימים אלה קבוצת תמיכה מקוונת בזום למחלימי קורונה. לאחרונה אנו למדים יותר על השלכות הקורונה גם לאחר ההחלמה מהנגיף. במכבי שירותי בריאות הבינו שמעבר להתמודדות בזמן המחלה, תהליך ההחלמה לעתים אינו קל ואף מתמשך. על אף ההכרזה שאדם מוגדר "כמחלים", חלק מהמחלימים מתמודדים עם קשיים בהיבט הפיזי והרגשי. כך למשל תופעות פיזיות כמו נשירת שיער, תשישות מתמשכת, לצד תופעות רגשיות כמו רגשות אשם, תחושת דחייה או ריחוק חברתי מהם ועוד.

המטרה בהקמת הקבוצה היא לאפשר לחברים הלוקחים בה חלק מקום לקבלת תמיכה רגשית, מרחב בטוח לשיח על ההתמודדות עם המצב וכמובן גם מקום לקבלת כלים פרקטיים, שיסייעו להם בהתמודדות היום יומית. הקבוצה היא ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש.

ליאת פוקס זך, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במכבי מחוז ירושלים והשפלה, אמרה כי "מדובר במיזם חשוב, שהוקם מתוך ההבנה שיש צורך בליווי האנשים המתמודדים עם נגיף הקורונה על כל רצף המחלה - החל מתחילתה, במהלכה וכן בתהליך ההחלמה. בכל שלב, ההתמודדות הרגשית היא שונה.

למדנו, לאחר מספר חודשים עם הקורונה, שקיימת התמודדות רגשית מורכבת גם בשלב ההחלמה. מחד, האדם מוכרז כמחלים והציפייה היא שיחזור לתפקוד בכל מעגלי החיים - המשפחתי, התעסוקתי , החברתי ועוד ומאידך המחלים מתמודד עם קשיים פיזיים ורגשיים, שהסביבה לא תמיד מודעת להם. קיימת קשת רגשות והתמודדויות רבה בתהליך ההחלמה, ואנו נמצאות שם, על מנת לתת מענה רגשי ולסייע בחזרה קלה יותר לשגרה".