המשפחה
“המשפחה היא הדבר החשוב לי מכל. אני נשוי לאותה אישה, מירי, 41 שנים. הילדים שלי הם ליאת (39) ואייל (37), ומהם יש לי ארבע נכדות: עלמה (12), עמית (9), מילה (5) ומאיה (1.5). המשפחה היא האור שלי והמנוע שלי. זו האהבה החשובה לי מכל".

דריזלה בהצגה “סינדרלה" (1965)
“זה התפקיד הראשון שקיבלתי בתיאטרון הילדים ‘הסדנא’ בחיפה. הייתי בן 12 ושיחקתי את האחות הרעה של סינדרלה. זה גרם לי להתאהב במשחק. הרגשתי כמו בילי אליוט. עפתי באוויר בתפקיד, עם השמלה, העגילים ונקודת החן. פתאום התאהבתי בזה. זו הייתה הפעם הראשונה שהתחפשתי לאישה, והיה בזה משהו כיפי, להתחפש ולהפוך מגבר לאישה על הבמה".

צוות הווי גולני (1971־1974)
“לקח לי הרבה זמן עד שהתקבלתי לצוות הווי גולני כי נתתי לקצין החינוך את השם המקורי שלי ‘יצחק נובוברודר’ ולא ‘צחי נוי’, ולכן לקח ללהקה הצבאית זמן לאתר אותי כי הצגתי את עצמי בפני החבר’ה כ’צחי נוי’. בסוף מצאו אותי ונכנסתי לצוות. ההופעה הראשונה שלי בטלוויזיה הייתה במסגרת הצוות. זה שודר בערוץ הראשון בזמן מלחמת יום הכיפורים. הופעתי עם רבקה מיכאלי ועשיתי חיקויים של עדנה לב, בומבה צור ויפה ירקוני. נהניתי מאוד, והחיילים התלהבו ואהבו אותי".

צחי נוי בצוות הווי גולני (צילום: צילום מסך)
צחי נוי בצוות הווי גולני (צילום: צילום מסך)

הצמד “חומה ומגדל" (1975־1979)
“הייתה לי פגישה עם המפיק והאמרגן שלמה צח בתל אביב. הגעתי למשרדו והוא היה עם הרגליים על השולחן, הוא התלהב ממני ורצה להקים איתי צמד או שלישייה. הוא פנה למיקי קם והיא סירבה, אבל אז הוא פנה לאלי גורנשטיין והקמנו את צמד ‘חומה ומגדל’ - שם שאשתו של דן אלמגור נתנה לנו כשבאנו אליו הביתה לקבלת חומרים. הופענו יחד כחמש שנים".

רמי בסרט “הגן" (1977)
“עד ‘הגן’ שיחקתי בכל מיני סרטים בינלאומיים בתפקידים קטנים. מי שראה אותי בהופעה של ‘חומה ומגדל’ היה הבמאי ויקטור נורד. הוא אמר שאני אחלה שחקן ורצה להיפגש איתי כי הוא רוצה לעשות סרט עם שייקה אופיר ומלאני גריפית’, וככה קיבלתי את התפקיד ב’גן’. למעשה התפקיד הזה הוביל לזה שמנחם גולן ז"ל, יורם גלובוס ובעז דוידזון ראו אותי והזמינו אותי לאודישן לסרט 'אסקימו לימון'".

תומאס בהצגה “החולה המדומה" (1977)
“זו הייתה הצגה מאת מולייר שביים הבמאי הצרפתי קלוד רז’י בתיאטרון הבימה. גילמתי בהצגה את התפקיד של תומאס דיאפוארוס. הבמאי קלוד רז’י מאוד אהב אותי, ופעם אחת כששאלתי אותו משהו לגבי התפקיד בהצגה, הוא אמר לי: ’תשתמש בזה’, וזה משפט שאימצתי לעצמי ומאז ועד היום אני משתמש בזה כשחקן; כלומר מה שאתה מרגיש באותו הרגע – תשתמש בזה במשחק שלך. הוא לימד אותי שלא צריך לחשוב יותר מדי אלא פשוט לקחת את הרגש ולתרגם אותו למשחק".

יודל’ה בסדרת סרטי “אסקימו לימון" (1978־1988, 2001)
“אני מחלק את הקריירה שלי למה שהיה לפני ‘אסקימו לימון’ ומה שהיה אחרי ‘אסקימו לימון’. מה שעשיתי לדמות של יודל’ה אף אחד לא היה מסוגל לעשות - היא הייתה כל כך נוגעת ללב. זה היה התפקיד הכי קשה - לשחק את הלוזר. הרי קל מאוד לשחק מאהב או בחור שהוא מגנט לבנות, אבל לשחק לוזר עם נשמה ורגישות - זה מורכב, ואני חושב שעשיתי עבודה מעולה עם התפקיד הזה. הסרט הזה חולל אצלי מהפך. עד היום, למרות שעשיתי יותר מ־50 סרטים בתפקידים רציניים וגם קומדיות, זוכרים לי תמיד את הדמות של יוד’לה. זה הסמל המסחרי שלי. זה כמו שלסטאלון זוכרים את ‘רוקי’, אז יודל’ה הוא ה’רוקי’ שלי. הסצנות האהובות עליי ביותר הן אלו שצולמו ב’ספיחס’ עם יוסי שילוח ז"ל, כשאני מחופש לאישה והוא מזמין אותי אליו לחדר.

“כשהסרט הראשון בסדרה היה מועמד לזכות בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר בפסטיבל ברלין, נסעתי לפסטיבל. ברגע שהציגו את הסרט, עליתי לבמה והקהל התחיל למחוא כפיים ולצעוק ‘בראבו’. בגרמניה מנחם גולן הפגיש אותי עם סם ויינברג, שקנה את זכויות הקרנת הסרט בגרמניה. סם החתים אותי על חוזה ל־11 שנים, והשתתפתי בהרבה סרטים שם. מבחינה כלכלית, זה מה שסידר אותי בחיים. העובדה שאני דובר גרמנית מסייעת לי בכך. מאז, הקשר המקצועי שלי עם תעשיית הבידור הגרמנית לא ניתק. גם שם יודל’ה הוא מותג".

צחי נוי ב''אסקימו לימון'' (צילום: יוני המנחם)
צחי נוי ב''אסקימו לימון'' (צילום: יוני המנחם)

גנגה בסרט “אמי הגנרלית" (1979)
“גילמתי בסרט את גנגה החייל, זו הייתה קומדיה מצחיקה שביים יואל זילברג. זה הצליח מאוד בארץ ומאז הסרט הזה, אני וגילה אלמגור, ששיחקה בתפקיד הראשי, הפכנו לחברים טובים, עד היום. אהבתי את הסרט הזה. הוא מכר גם הרבה כרטיסים בקולנוע, אומנם לא כמו ‘אסקימו’, אבל הוא הצליח מאוד".

צחי נוי בסרט ''אימי הגנרלית'' (צילום: יוני המנחם)
צחי נוי בסרט ''אימי הגנרלית'' (צילום: יוני המנחם)

בולק בסרט “הקוסם מלובלין" (1979)
“זו גם הייתה הפקה שמאוד אהבתי. שיחקתי שם יחד עם אלן ארקין שהלך לעולמו לאחרונה ועם שלי ווינטרס. זה היה סרט שביים מנחם גולן. בשנת 1981 שיחקתי בסרט נוסף של מנחם שנהניתי בו, ‘הנינג’ה’, יחד עם פרנקו נרו בתפקיד הראשי. פרנקו ואני שמרנו על קשר ולא מזמן אפילו דיברנו בטלפון".

סתווי בסדרת הטלוויזיה “פלאי קלעים" (1992־1995)
“זו הייתה הפקה עם אדם ודפנה דקל. זה היה רעיון של שלמה צח, ועשינו 52 פרקים, כל פרק של חצי שעה. גילמתי בסדרה את סתווי, מנהל התיאטרון. אולי הקצב הוא אטי טיפה, אבל עד היום זה נורא חכם ומושקע ורלוונטי. זה משוחק טוב עם מוזיקה טובה. צילמנו אגדות ילדים, ואפילו הנכדות שלי כבר ראו את הסדרה הזו".

עו"ד פיפו בטלנובלה “רמת אביב גימל" (1995־1999)
“זו הייתה הטלנובלה המשמעותית הראשונה בישראל, ששודרה בערוץ השני שהיה אז די בחיתוליו. זו הייתה טלנובלה נהדרת. גילמתי את עורך דין פיפו, חברו של מייק (שלמה סדן). אנשים ברחוב היו כל הזמן שואלים אותי בענייני משפט והתייעצו איתי כעורך דין. הסברתי להם שאני רק מגלם תפקיד של עורך דין. זה רק אומר שהאמינו לי ומעיד על כמות הרייטינג והאנשים שצפו בסדרה הזו".

צחי נוי ב''רמת אביב ג''' (צילום: צילום מסך)
צחי נוי ב''רמת אביב ג''' (צילום: צילום מסך)

באלו הדוב במחזמר “ספר הג’ונגל" (מאז 2002)
“זה תפקיד שמלווה אותי מעל 20 שנה. התחלתי בהפקה של חנוך רוזן בשנת 2002 ומאז הופעתי אלפי פעמים ברחבי הארץ בשלל הפקות בדמות של באלו. היום אני מגלם את באלו בוורסיה של עזריאל אשרוב. יש לי מדי חודש כמה הופעות כבאלו".

העונה השנייה של סדרת הריאליטי “גולסטאר" (2013־2014)
“זה היה מדהים. זה בוים והופק נהדר. היה צוות מדהים יחד איתי: צביקה פיק ז"ל, בן אל תבורי, אלירז שדה ועוד. איך שהסדרה התחילה להיות משודרת בטלוויזיה, זה הזניק לי את הקריירה כזיקוקי דינור כי פתאום הרבה ילדים שלא הכירו אותי לפני כן - ניגשו אליי ורצו סלפי. אחרי זה אותם ילדים ראו את ‘אסקימו לימון’. זו הייתה חוויה נהדרת".

צחי נוי ב''גולסטאר'' (צילום: צילום מסך)
צחי נוי ב''גולסטאר'' (צילום: צילום מסך)

יהודה בסרט “ההילולה" (2023)
“סרט חדש שבו אני משתתף. צפיתי בסרט הזה ממש עכשיו והוא יצא נפלא. אני מגלם בו את יהודה, נהג אוטובוס. זה מעין טייק אוף לדמות של יודל’ה. זה סרט מאוד מצחיק. תענוג לעבוד עם דניאל ושלום אסייג ובכלל עם כל הצוות הנהדר".