1. חממת סם שפיגל אירוע פיצ'ינג בפסטיבל הסדרות סיריס מאניה 

Series Mania

חממת הסדרות של בית הספר "סם שפיגל" בירושלים תציג לראשונה בפסטיבל הסדרות היוקרתי סיריס מאניה Series Mania בצרפת, ובמסגרתו ייחשפו שבעה פרויקטים חדשים באירוע פיצ'ינג בהנחיית איי-סי קופנס. 

בין היוצרות והיוצרים שהפרויקטים שלהם משתתפים בחממה הזוכות בפרסי האקדמיה אורית פוקס רותם, במאית "סינמה סבאיא", שנבחר לייצג את ישראל בפרס האוסקר לסרט הבינלאומי, נור פיבק, שזכתה בפרס אופיר על הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר על סרטה "הרף התחתון ביותר" , התסריטאי והשחקן רותם קפלינסקי, מחבורת "ערוץ הכיבוד" שסרטם "עולה לראש" זכה להצלחה מסחרית בישראל, ועוד.

מדור לדור, סער בוכבינדר (צילום: הרשות השופטת)
מדור לדור, סער בוכבינדר (צילום: הרשות השופטת)

חממת הסדרות של "סם שפיגל" משמשת כגשר בין הכישרונות הישראלים בתחום הסדרות המתוסרטות ובין תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית, ומסייעת בקידום הסיפורים המגוונים והייחודיים של אזורנו באמצעות פיתוח פרויקטים, עם עורכים מובילים מהארץ והעולם. 

"מאז הקמתו, הפסטיבל הבליט את הכישרונות הישראלים והשנה יקבלו שבעה צמדים של מפיקים-כותבים, שנבחרו להשתתף בחממת הסדרות של סם שפיגל הזדמנות להציג ולקדם את הפרויקטים שלהם בפני קהילת הטלוויזיה הבינלאומית" אומרת לורנס הרצברג, מנכ"לית פסטיבל סיריס מאניה.

 www.labs.jsfs.co.il

2. פרויקט "הרמת מסך" 2023 ליוצרי מחול 

פרויקט הדגל של משרד התרבות והספורט ליוצרי מחול, "הרמת מסך", יתקיים זו השנה ה-34, ומעניק הזדמנות ליוצרים עצמאיים להציג עבודות בכורה.

הפרויקט שתוכנן להתקיים כמדי שנה בחודש נובמבר, נדחה בשל המלחמה לחודש פברואר 2024 ויתקיים במתכונת שונה ומודולרית.

מגוון פעילויות יתקיימו ברחבי הארץ ובהן:

"שני מסכים - בהם יוצגו חמש יצירות בבכורה מאת היוצרות רוני חדש, שקד מוכיח, שירה אלקובי, עירד אבני, אוליביה קורט מסה ויוחאי גינתון.

רוני חדש (צילום: יאיר מיוחס)
רוני חדש (צילום: יאיר מיוחס)

המסכים יוצגו בתל אביב, ירושלים, מועצה אזורית מנשה ונתיב הל״ה;

סדנאות ״עצומות״ - בהנחיית עילאיה שליט לקהל הרחב:

מדי שישי בחודש פברואר, הקהל הרחב מוזמן לקחת חלק בחוויה תנועתית אישית וקבוצתית מונחית, העוקבת אחר מהלכים רגשיים כפי שהם באים לידי ביטוי בגוף, ברגש ובדמיון; 

סדנאות לאנשים עם פציעות או בעלי מוגבלויות פיסית, בהנחיית נטלי צוקרמן, יאיר ורדי ומיכל סממה ברחבי הארץ;

ריטריט ״מילוי מצברים״ לקהילת המחול היוצרת: ריטריט ראשון מסוגו, שמבקש להפגיש את קהילת המחול ולאפשר מרחב וזמן משותפים לאומנים ואומניות מתחום המחול. הריטריט יתקיים בקיבוץ נתיב הל״ה ויכלול סדנאות ופעילויות בהנחיית מנחים מתחומי ריפוי שונים המחברים, בדרכם בין גוף לנפש.

ניהול אמנותי: דנה רוטנברג ועודד גרף.

http://curtain-up.co.il/

3. "אֲנִי מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָמִי". יום הולדת 90 למשורר דוד אבידן. בית ביאליק 

אירוע לציון יום הולדתו ה-90 של המשורר התל אביבי דוד אבידן יתקיים ביום חמישי 22.2 בשעה 20:00 בבית ביאליק בתל אביב.

האירוע  בהשתתפות: עודד כרמלי | אפרת מישורי | עמוס נוי | רוני סומק | תהל פרוש. מנחה: ננה אריאל | מוזיקה: עמנואל והכיסופים

דוד אבידן, משורר ואמן בין-תחומי, נולד בתל אביב וחי בה את רוב שנותיו.

את ספר שיריו הראשון, "ברזים ערופי שפתיים" (1954), הוציא בהוצאה שייסד וקרא לה אר"ד (ר.ת של ״אני רוצה דפוס״). מיד בצאתו לאור עורר הספר הדים וקומם עליו מבקרים, אבל גם הציב את אבידן הצעיר כמשורר מרכזי, מאתגר ומשפיע. בשירי הספר באה לידי ביטוי שליטה וירטואוזית בשפה העברית ובעיצוב הצלילי והמבני של השיר. אבל ליכולת הטכנית המרשימה נוספה גם פרסונה ייחודית, דמותו של המשורר שיצר אבידן בשיריו.

במהלך הערב יוקרן פרוייקט וידאו מיוחד בשיתוף מוזיאון העיר תל אביב יפו: "אבידן פינת דיזנגוף" שיצרו אדם הורוביץ ואמיר פלדמן.

www.bialikmuseum.org.il 

4. "פנים לבנות". במופע בכורה של להקת המחול "קמע"

להקת המחול "קמע" מציגה בבכורה שתי יצירות.

האחת: "פנים לבנות", יצירתו של תמיר גינץ המנהל האמנותי של הלהקה, יצירה החוקרת צדדים אפרים במרחבי הרגש האנושי. היצירה משלבת עבודות וידאו ומוסיקה מקורית פרי שיתוף פעולה עם האמן הרב תחומי גיל נמט.

השניה: יצירת המופת "GNAWA" של נאצ'ו דואטו (ספרד), כוריאוגרף בינלאומי שתחתם את הערב במפגן ווירטואוזיות של ריקוד במיטבו.

ההופעות החל מה-7 במרץ ברחבי הארץ

www.kameadance.com

פנים לבנות  (צילום: כפיר בולוטין)
פנים לבנות (צילום: כפיר בולוטין)

5. "המשפחה שלי" תערוכה של אמני אקים. בית משפט השלום, ירושלים

"המשפחה שלי", תערוכה חדשה של אמני אקים תיפתח ביום שני 19.2 בבית משפט השלום בירושלים. התערוכה מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה של מוזיאון מורשת בתי המשפט ואקים ישראל – הארגון הארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם ובה מציגים 32 אומנים עם מוגבלות מכל רחבי הארץ את תפיסתם לערך המשפחה: מה היא מסמלת עבורם, איך הם מרגישים כחלק ממנה ומה התחושה כשהם חושבים עליה. באמצעות היצירות מביעים האמנים את נקודת מבטם ופרשנותם ל"משפחה". עם חומר וצבע הם מביעים עולם פנימי עשיר של צבעים, תחושות, רגשות, מחשבות, דמיונות, כמיהות, אהבות ואכזבות, שעולות בהם כשהם חושבים על "משפחה".

אוצרת בתי המשפט: ד"ר אורנה יאיר

נעילה: 19.5