פיוטים בתנועה
חגי תשרי מהווים מוקד מרכזי לפעילות יצירתית ורוחנית בוורטיגו, כפר האמנות האקולוגי, הכולל בית מדרש לאמנים, קבוצות מחקר, פעילויות לקהילה בחגים ובמועדים המשלבות תפילות, לימוד ויצירה הקשורה לזמן ולמקום. בהמשך למסורת שנוצרה בשנים האחרונות, בימי ראש השנה מזמין הכפר את הקהל הרחב להתכנס יחד לתפילות, לימוד וסדנאות. 


חגיגת ראש השנה תשע"ו תיערך מיום א', ערב החג (13.9) עד יום ג' (15.9). במהלך החג יתקיימו לימודי פיוט ושירה לקראת התפילה, תפילות משותפות, לימוד בחברותא, היטהרות והתחדשות - תשליך, תקיעת שופר והפעלה בתנועה. פעילויות אלה יעסקו בהתבוננות על החיים מנקודת המבט של התרבות הקדומה, תוך שילובה עם הישראליות המתחדשת.
פרטים: [email protected]

הודו לשם כי טוב
מסעדת "אינדירה" ההודית תציע בערב ראש השנה תפריט הודי אותנטי והזדמנות לחגוג את החג קצת אחרת. ברוח החג ייהנו הסועדים מצ'ייסרים על חשבון הבית ופינוקים נוספים, חלות טריות ותירוש לילדים.


אינדירה. צילום: דן פרץ

בין המנות בערב החג: מרק עדשים או עגבניות, טיקה מסאלה - רצועות עוף על גחלים ברוטב מסורתי, קשמירי רוגנגוש - נתחי בשר בקר מבושלים ברוטב פירות ותבלינים מתקתקים, חצי עוף טנדור - חצי עוף צלוי על גחלים שהושרה במהלך הלילה בתערובת עשבי תיבול ועוד. עוד בתפריט: מנות צמחוניות וטבעוניות וקינוחים מיוחדים כמו קולפי (גלידה הודית), גולאב ג'מון וגלידת צ'אי הודית. 
"אינדירה", שד' שאול המלך 4 תל אביב, טל' 03-6954437


עפיפונים זוהרים
חברי קיבוץ ניר דוד מזמינים את הציבור לפסטיבל הפרחת עפיפוני ברכה לשנה החדשה ברחבי גן גורו, הפארק האוסטרלי בעמק המעיינות. במסגרת הפסטיבל תתקיים פעילות בנייה וקישוט העפיפונים על ידי המשתתפים. הציבור מוזמן להגיע לגן גורו עם עפיפון מהבית או לבנות עפיפון ולקשטו בברכה אישית לשנה החדשה במקום. למעוניינים תתקיים סדנת בניית עפיפונים וקישוטם.
האירוע יתקיים ב־15.9, שלישי, בין השעות 09:00־17:00. פרטים: טל' 04-6488060


הפרחת עפיפונים ב"גן גורו". צילום: נדב כפיר
 
גלגל המזל

בהיכל הקרח בחולון Ice Peaks פותחים את השנה בחוויה משפחתית. לצד הפעילויות לכל המשפחה בראש השנה ובחגי תשרי, תתקיים הגרלה של פרסים לכל מי שיגיעו לבושים בלפחות פריט לבוש אחד בצבע לבן. הלבוש הלבן יקנה ללובש כרטיס עלייה למתחם ההחלקה ואת הזכות לסובב פעם אחת את גלגל המזל.

בין הפרסים המצפים למסובבי הגלגל: קורס החלקה על הקרח במשך חמישה ימים, כרטיסים להחלקה על הקרח, חולצות, משולשי פיצה ועוד. אם אתם לא ממש טיפוסים אקסטרימיים ורק מלווים את ילדיכם לבילוי במתחם, תוכלו לבלות את הזמן בבית הקפה - ללא תשלום כניסה.
א'־ה' 20:00־15:00, ו' 24:00־10:00, שבת 24:00־10:00, בחגים ובחופשות מדי יום, 24:00־10:00. פרטים: www.icepeaks.co.il

ריבת תפוחים בדבש
כמדי ערב ראש השנה, גם השנה תקיים מסעדת "התרנגול הכחול" את ארוחת החג המסורתית ותציע ארוחת שף חגיגית בניצוחו של השף שאול בן אדרת.
בתפריט: צלחת ברכות לכל שולחן, תפוח, דבש וחלה ושלל מנות ראשונות למרכז שולחן, מנה עיקרית לבחירה, תוספות, קינוחים ויינות ללא הגבלה.
עוד בתפריט: סלט חצילים שרופים עם טחינה גולמית, רימונים וצנוברים, פטה כבדי עוף בקלוודוס דבש וריבת תפוחים בדבש, גפילטע פיש וחזרת ביתית, פרגית אפויה בתנור עם פירות יבשים, סילאן ויין אדום ותבשיל דג ברוטב עגבניות ופלפלים מיובשים בסגנון חריימה.
"התרנגול הכחול", ניסים אלוני 10, תל אביב. טל' 03-5443349
 
זרמים של התחדשות
אחוזת ספא קיסר מזמינה לחדש ולרענן את הגוף והנפש ומציעה חבילת התחדשות זוגית בחמאם, הכוללת טיפול זוגי במשך 45 דקות, שימוש חופשי במתקני הספא והמרחצאות וארוחת בוקר ישראלית זוגית.

באחוזת ספא קיסר נבנה חמאם תורכי הנחשב למתקדם והמוביל בישראל. הטיפול, שפותח על פי שיטה מסורתית שנשתמרה מהתקופה העותמנית, ניתן על ידי בלנים ובלניות (עובדי בית המרחץ) שהתמקצעו בעניין. הטיפול משלב קרצוף בכפפות פילינג, עיסוי גוף קצר ואינטנסיבי, הצלפות קלות להזרמת הדם על ידי זר זרדים, ציפת קצף מלטפת, וכל זאת תוך משחק מתמיד בין זרמי מים חמים וקרים. כל אלו גורמים לסילוק רעלים מהגוף, ניקיון והתחדשות תאי העור והרפיית שרירים מתוחים, כמו גם הרגשה ממושכת של רעננות אנרגטית.
אחוזת ספא קיסר, רחוב המגדל, שכונה 8, קיסריה. טל' 04-6266669 

עד אור הבוקר 
קבלו את "בום בוקס 2015", לילה שלם לתוך הזריחה של ליין־אפ עדכני, עם סולנים והרכבים עם הגרוב הכי גרובי בישראל, במה אחת, שת"פים ואורחים מפתיעים שיקפיצו את הקהל מתחת לארובות הידועות, עם נוף לים בפארק נחל חדרה.

מי יהיה שם? אברהם טל, בלקן ביט בוקס, דודו טסה, הדג נחש, התקווה 6, טונה, מוקי, מוש בן ארי, מרסדס בנד, נצ'י נצ', קוקי לבנה, קפה שחור חזק, קרולינה, רד בנד, שבק ס' ועוד. 
"בום בוקס", 12.9, מוצ"ש, החל מ־21:00, פארק נחל חדרה. פרטים: www.boom-box.co.il 
 

"בום בוקס" בחדרה. צילום: עדי בראון

 עפיפוני ברכה
רשות הטבע והגנים מציעה שלל פעילויות לכל המשפחה, כמו העפת עפיפונים לכבוד ראש השנה על תל מראשה, בראש הגן הלאומי בית גוברין. אפשר להביא מהבית עפיפונים או לקנות במקום. בנוסף יהיו במקום גם הדרכות תצפית.
גן לאומי בית גוברין. 15.9. שלישי. 10:30־15:00
 
מדרגות לשמיים 
פארק האתגרים והאטרקציות "טופ 94" באילת מזמין את הילדים ואת כל המשפחה לחוויה מאתגרת בדמות "טופ 94", הממוקם ליד שמורת "גבעות שחורת", כשמונה דקות נסיעה ממרכז העיר. במתחם תוכלו לבחור בין מגוון רחב של פעילויות לילדים, נוער, חיילים, צעירים אחרי צבא, מבוגרים, משפחות וקבוצות.

לרגל חגי תשרי מציע "טופ 94" מסלול אתגרי מלא: צוק טיפוס, חץ וקשת, קירות טיפוס, פארק חבלים, מדרגות לשמיים ומקפצה ניו זילנדית. א'־ה' 10:00־21:00, שישי וערבי חג 10:00־16:00, שבת 10:00־20:00.
"טופ 94", השרברב 1, פארק התעשייה שחורת, אילת (על כביש הערבה ביציאה הצפונית מאילת), פרטים: www.top94.co.il, טל' 08-6109009 
 
חזרנו לבריכות המים 
נחל שוקק משופע בבריכות טבעיות. רשות הטבע והגנים מציעה סיור בין צמחייה ובעלי חיים הגרים בשמורה והיכרות עם מעשי ידי האדם בעת העתיקה. מי עין פרת היו מוקד למתבודדים ולנמלטים כל ההיסטוריה. דמויות כירמיהו - הנביא מענתות, וחריטון - הנזיר המתבודד הראשון, ראו את בריכות המים, הקשיבו לשקט שמסביב ונפעמו מיפי המקום ומעצמתו.
שמורת הטבע עין פרת, 14.9־15.9, שני־שלישי, 10:30, 12:30, 14:30  


עין פרת. צילום:
 עמיר אלוני

לפנק לפנק 
מלון בוטיק ספא "וילה גליליי", מלון בוטיק על פסגת הר כנען המשקיף להר מירון ולכנרת, מזמין אתכם לחגוג את ראש השנה באווירה חגיגית ומסורתית. בכניסה למלון תחכה לאורחים קבלת פנים עם תפוח עץ טבול בדבש, עוגת דבש מסורתית ושתייה קלה. כל אורח יקבל בחדרו עוגת דבש עם צנצנת דבש ותפוחים. ארוחת הערב תתקיים במסעדת השף של המלון - מסעדת "צפתא", עם מנות כמו דג סלמון יפה נוף אפוי בשלמותו, שוקיות אווז, כתף טלה, קארוינג רוסטביף ועוד. כמובן שיהיו על השולחן כל סימני החג לברכות: רימון, תמר, תפוח, דלעת, סלק ועוד.
http://www.villa-galilee.com. טל' 04-6999563


וילה גליליי. צילום: יח"צ
 
מפריחי היונים
בפארק קיפצובה אשר בקיבוץ צובה הכינו פעילויות מיוחדות לכל המשפחה בדמות הפנינג ייחודי של הפרחת יונים. הילדים ישמעו הסבר מפורט על תפקידה של יונת הדואר בעבר, ולאחר מכן לא רק שיפריחו יונים, אלא גם יכינו ברכה ומשאלה שתישלח עם היונה לשובך. בנוסף תתקיים סדנת יצירה שבה יכינו הילדים משאלות וברכות ויירתמו להכנת שלט "שנה טובה" ענק שייתלה בקיפצובה.
פארק קיפצובה, קיבוץ צובה, פרטים: www.kiftzuba.co.il. טל' 02-5347952
 
סיור עששיות
תיירות קיבוץ אורטל מזמינה בראש השנה להפעלות לכל המשפחה, הכוללות סדנאות יצירה לילדים, יצירת ברכות שנה טובה עם חומרים מהטבע ופינת משחקים בנושא ראש השנה. עוד ברפרטואר: סיור עששיות בשקיעה, כולל הסברים וסיפורים על בעלי החיים, כולל האכלת חיות.
הנוף הצפוני - תיירות קיבוץ אורטל, טל' 04-6960808

להתחיל מבראשית
בוסתן בראשית בגולן, הממוקם בעין זיוון, הוא אתר הקטיף העצמי הגדול במדינה. בראש השנה תיהנו בבוסתן מחוויות חקלאיות מתוקות כדבש. הקטיף העצמי יתרכז בזני תפוח שונים, נקטרינות ואפרסקים. במקום יש גם פינת חי, דמויות מהאגדות, מתחם חבלים אתגרי לילדים, מתנפחים עם מים, פינות ישיבה, שולחנות לפיקניק, ערסלים, דוכני יזמים ואמנים מקומיים, אפיית פאי פירות לילדים, סיור בעגלה רתומה לטרקטור, פינת יצירה לילדים, טרקטורונים לילדים ורכיבה על סוס פוני (בתשלום).
ראש השנה בבוסתן, 14.9־15.9, שני-שלישי, 09:00־16:00, בוסתן בראשית בגולן, קיבוץ עין זיוון, פרטים: www.einzivan.co.il, טל' 04-6993610-2-4
 
נכנסים למים
בימים כתיקונם, מציע אתר הקייקים של כפר בלום שיט במימי החצבני הקרירים, שמתחיל בבית הלל ומגיע עד מפגש הנחלים המתנקזים לירדן, כולל רגעי השיא לקראת המפגש עם המפלון.

במהלך ימי החג ישדרג האתר את הרפרטואר לשלל אפשרויות נוספות לכל המשפחה: אומגה למים, קיר טיפוס המתנשא לגובה 12 מטרים, פארק חבלים
בין צמרות העצים, מתחם חץ וקשת, משחקייה, שיט קטנטנים ועוד.

חדש באתר: "ראפטינג בתלת ממד" - קולנוע שבו יוצג סרט שצולם במיוחד לקייקי כפר בלום בנהר הווטורה בניו זילנד.
פרטים: www.kayaks.co.il, טל' 1-700-50-66-11