סיון רהב-מאיר מוותרת על הנחיית חידון התנ"ך העולמי לנוער. ארבעה ימים אחרי שנודע כי זכתה במכרז של מרד החינוך במקומו של המנחה המיתולוגי של החידון, ד"ר אבשלום קור, החליטה העיתונאית לוותר בנימוק שהדרך בה נודע לקור על השינוי לא נראית לה. 



במכתב שכתבה להנהלת חידון התנ"ך העולמי ושהעתק שלו נשלח גם לשר החינוך נפתלי בנט, אומרת רהב-מאיר: "אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום העצמאות הקרוב, אבל במחשבה שנייה, נראה שלא אוכל להיענות לה באופן הזה. כנראה לא חשבתי על כך מספיק מראש, אבל גם הדרך וגם המסר מטרידים אותי כבר כמה ימים: הדרך בה הופסקה עבודתו של ד"ר אבשלום קור כמנחה החידון (לא ידעתי שהוא מעוניין להמשיך, ובטח לא ידעתי שיודיעו לו על הפסקת עבודתו במסרון, אחרי 28 שנים) וגם עצם המסר בהחלפתו של מגיש שהפך למותג של ממש".



 

נשלח הבוקר למשרד החינוך: אל: הנהלת חידון התנ"ך העולמי לנוער שלום וברכה,אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום...

Posted by ‎סיון רהב-מאיר‎ on Monday, March 14, 2016

עוד כתבה אשת חדשות 2, כי "לפעמים חלומות מתגשמים, אבל לא ככה. כמובן שאפשר וצריך לרענן ולבצע חילופים ושינויים, וזהות המנחה – בניגוד לתורה – אינה תורה מסיני. ובכל זאת, נראה לי שחבל לוותר על מגיש כל כך מוצלח, ותיק ומזוהה, שהפך כאמור לסמל, כנראה בגלל איזה רצון 'להצעיר'. הרי לא מדובר כאן בתכנית ריאליטי, זה אירוע חינוכי סביב התנ"ך".



אבשלום קור. צילום: מירי צחי
אבשלום קור. צילום: מירי צחי



"אני מניחה שהדברים נעשו בשגגה ולא בזדון", כתבה רהב-מאיר. "אתם יכולים כמובן לבחור כעת בכל אחד מהמנחים האחרים שניגשו למכרז. אישית, אשמח להמשיך לצפות בחידון בהגשת אבשלום, ואשמח עוד יותר לאפשרות אחרת שעליה חשבתי: הגשה זוגית של שנינו, שבה כל אחד יתרום את חלקו. אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח (תשאלו אותו איך אומרים פורמט בעברית)".



כזכור, האחריות על החידון עברה השנה מצה"ל למשרד החינוך, וכמתחייב, נעשה מכרז כדי לבחור את המגיש. לדברי גורמים במשרד החינוך, העיתונאית זכתה בגלל שהגישה הצעה זולה וטובה יותר.



לאחר הפרסום כי קור לא יגיש את החיון, אמר במשרד החינוך, כי "המשרד והשר נפתלי בנט מודים לד''ר אבשלום קור על תרומתו הגדולה, המיוחדת והמקצועית רבת השנים לחידון התנ"ך".



אבשלום קור מסר ל"מעריב אונליין": "זכיתי להנחות את החידון עולמי במשך 28 שנה. עשיתי זאת באהבה רבה. תמיד הודיתי לצוות הנפלא שעבד איתי. צר לי על שלא אמשיך. תמיד ידעתי, שהחידון נולד לפני ויימשך אחרי. אני מאחל לסיון הצלחה".



ממשרד החינוך נמסר: "המשרד שוקל את כל האפשרויות, ונמצא בקשר עם סיון רהב מאיר ועם ד״ר אבשלום קור. הציבור יעודכן בהתאם להחלטות".