1. פרויקט מסלול

טלוויזיה

יואן מקגרגור הנפלא מככב בסדרה חדשה על מעצב האופנה האלסטון

יואן מקגרגור מגלם את דמותו השנויה במחלוקת של מעצב האופנה האמריקני האגדי רוי האלסטון, מי שכוכבו זרח במהירות בשנות השבעים והשמונים, ואף צלל לתהומות מהר מדי. אחרי שעיצב כובע לג'קי קנדי והפך בין לילה לכוכב, האלסטון הצליח  להפוך את שמו למותג בינלאומי, עד שעל המותג שלו, השתלטו אנשי עסקים שהוציאו אותו מידיו. הסדרה מספרת על דרכו לצמרת ובחזרה לתחתית, חייו, עיצובי האופנה האיקוניים, כמו גם החברות עם לייזה מינלי, הבילויים בסטודיו 54, ההתמכרות לקוקאין ומותו מאיידס. ריאן מרפי הפיק את הסדרה עבור נטפליקס. אל תחמיצו ולו בשביל העיצובים היפהפיים ויואן מקגרגור, שמצליח, בעיקר בפרקים האחרונים, לעורר הרבה סימפטיה.

יואן מקרגור (צילום: באדיבות נטפליקס)
יואן מקרגור (צילום: באדיבות נטפליקס)

2. קולה של אמא

אופרה/תיאטרון

האופרה הישראלית ותיאטרון גשר מעלים את "אמהות"

את סיפורי הנשים של ספר בראשית, אנו שומעים מנקודת המבט הגברית, וחלקן אפילו לא מוזכרות בשמן הפרטי. דוד זבה ביקש לחזור אל הסיפורים המוכרים, ולספרם מנקודת מבטן של הגיבורות. מה חשה אשת נח כשגילתה שכל חבריה ויקיריה טבעו למוות? מה קרה לאשת לוט כאשר שמעה שבעלה ביקש מגברי סדום לאנוס את בנותיה? מדוע העדיפה רבקה בן אחד על פני אחיו התאום? היצירה בנויה כסדרה של מונולוגים וביניהם משולבים רצ'יטטיבים של אלוהים (בביצוע זמרת סופרן), המבוססים על הטקסט המקראי. מאת דוד זבה, בימאית שירית לי וייס, מעצב תפאורה מיכאל קרמנקו, מעצבת תלבושות מאיה מידר מורן ומעצב התאורה נדב ברנע. בהשתתפות מרות האופרה הישראלית ושחקניות תיאטרון 'גשר', בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון. 

7.6 20:00, 11.6 13:00, 12.6 21:00, באופרה הישראלית, תל אביב. כרטיסים ומידע נוסף בטלפון: 03-6927777 ובאתר האופרה www.israel-opera.co.il

מופע התאטרון ''אמהות'' (צילום: יוסי צבקר)
מופע התאטרון ''אמהות'' (צילום: יוסי צבקר)

3. בין אלימות להזיה

מחול

להקת המחול קמע מעלה את "זעם" בבכורה

ביצירה החדשה "זעם", שתעלה בבכורה עולמית בתחילת החודש הבא, נוגע הכוריאוגרף תמיר גינץ בפנים השונות של האלימות המסעירה את חיינו ובכוחות המניעים את ההתרחשות בין מציאות להזיה. גינץ סיים את העבודה על היצירה בתחילת 2020, רגע לפני משבר הקורונה,  ועתה עם עלייתה לבמה ההזיה מטלטלת את המציאות.  זוהי יצירתו הראשונה מזה שלוש שנים בה ממשיך גינץ את שיתוף הפעולה האמנותי הפורה עם המוזיקאי אבי בללי. לדברי הכוריאוגרף, הרעיון ליצירה נבע מתחושת חוסר אונים. "יש לי הרגשה שהכל מתפורר וכל הערכים שגדלתי עליהם נעלמו ואת מקומם תופסת האלימות. במקום הזה נולדה אצלי צעקה בבטן שהולידה את היצירה." בביצוע רקדני הלהקה. מוזיקה מקורית אבי בללי, תלבושות ענבל בן זקן, תאורה שי יהודאי. 

8-9.6 בשעה 21:00 מרכז סוזן דלל, תל אביב. טלפון להזמנת כרטיסים: 03-5105656

מופע המחול ''זעם'' (צילום: כפיר בולטין)
מופע המחול ''זעם'' (צילום: כפיר בולטין)

4. מי באש

מוזיקה

בית הקונפדרציה מעלה ערב שירי אהבה ותפילה של ליאונרד כהן

שירי ספק ואמונה, שירי אהבה ותפילה, שירי תוכחה ונחמה של המכשף ממונטריאול, נזיר הזן ממאונט בולדי, היהודי מהשטעטל, הגבר שנולד בחליפה - לאונרד כהן. הערב מתמקד בשיח המורכב והמתמשך של כהן עם הבורא, עם האהובה - זו השמיימית וזו הגשמית - ועם המוות. הרפרטואר, כמו גם העיבודים, חושפים גם מקורות השראה מתוך עולם התוכן, הניגון והפיוט היהודי. אברהם כהן שירה, סיפור, גיטרה, מפוחית; ינקלה סגל הפקה מוזיקלית, בס, גיטרה אקוסטית, קולות; רוני עברין כלי הקשה; בת חן אדרי שירה; שלמה עוז גיטרה קלאסית, שירה; יוגב לוי נאי, קלידים, גיטרה, שירה.

3.6 20:30, בית הקונפדרציה, ירושלים. כרטיסים באתר "בימות", פרטים בטלפון: 02-5399365

צוות המופע ''תפילה שבורה'' (צילום: שלומית וולף)
צוות המופע ''תפילה שבורה'' (צילום: שלומית וולף)

5. למי קראת נורמלי?

טלוויזיה

סדרה בריטית רומנטית חדשה עוקבת אחרי שני צעירים בתיכון ובאוניברסיטה

"אנשים נורמליים" היא דרמה בריטית חדשה שהופקה על ידי ה-BBC בשיתוף עם HULU האמריקאית ו-RTE האירית. יוצרת הסדרה סאלי רוני, כתבה גם את רב-המכר עליו היא מבוססת. הסדרה, בה מככבים דייזי אדגר ג'ונס ('מלחמת העולמות') ופול מסקל, עוקבת אחרי תלמידי תיכון -  מריאן, שלא אכפת לה מה חבריה חושבים עליה, ושאמה הלעגנית דניס (אייסלין מק'גאקין, 'זרה') ואחיה אלן (פרנק בלייק) ממררים את חייה. קונל האתלטי, חי עם אמו (שרה גרין, "'פני דרדפול') שעובדת אצל דניס כמנקה. הקשר שנוצר ביניהם מסתבך בגלל האמהות. הסדרה הפכה לנצפית ביותר בפלטפורמה הדיגיטלית של ה BBC לשנת 2020. 

החל מ-23.5 ב 22:00 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV, כמו גם ב"יס" ובסלקום TV

מתוך הסדרה ''אנשים נורמליים'' (צילום: באדיבות HOT)
מתוך הסדרה ''אנשים נורמליים'' (צילום: באדיבות HOT)

6. למכורים לפלמנקו

מחול

סילביה דוראן מזמינה למופע אינטימי בסטודיו 

סילביה דוראן, חלוצת הפלמנקו והכוהנת הגדולה של הפלמנקו בישראל, מזמינה את הקהל לחגיגת מחולות ספרדיים ופלמנקו עם הלהקה שלה. המופע – Flamenco 2021, יתקיים בסטודיו האינטימי, בין מאות תמונות, שמגוללות סיפור של מפעל חיים מלא תשוקה ורגש. המופע מורכב מסדרת מחולות משלל סגנונות המחול הספרדי והפלמנקו, ארוגים יחד ביד אמן. כוריאוגרפיה: סילביה דוראן – חואנחו לינרס (ספרד); רקדניות: גינת קליד, לימור שפירא, אליענה ארמה, אלה פטרוב. רקדן: נועם רז. מנחה ומדגימה: סילביה דוראן, תלבושות: ברטה קוורטץ' ז"ל, אביב גלינה.

29.5 20:00 במרכז לפלמנקו סילביה דוראן - בן יהודה 53 ת"א. כרטיסים בטלפון: 0526698480

מופע הפלמנקו של סילביה דוראן (צילום: יח''צ)
מופע הפלמנקו של סילביה דוראן (צילום: יח''צ)

7. דואטים ושירים נפוליטניים

קלאסי

זמר האופרה הבינלאומי פרנצ'סקו מלי בדרך לישראל

זמר הטנור האיטלקי פרנצ'סקו מלי, שיש המשווים את יכולותיו הקוליות לאלה של לוצ'יאנו פבארוטי, מגיע לישראל לקונצרט חד פעמי, ביוזמת השגרירות האיטלקית והמכון האיטלקי לתרבות, לכבוד חגיגות היום הלאומי של הרפובליקה האיטלקית בישראל. מלי, זמר האופרה הבינלאומי הראשון שמגיע לישראל מאז פרוץ משבר הקורונה, הוא אחד מהזמרים הבולטים, המדוברים והעסוקים ביותר של פסגת האופרה העולמית. בקונצרט ילווה את מלי הפסנתרן האיטלקי זוכה הפרסים דוידה קוואלי ותשתתף גם זמרת הסופרן האורחת ורוניקה ברוק, סולנית האופרה הישראלית. בין היצירות בתוכנית האריה של נמורינו מתוך "שיקוי האהבה" מאת דוניצטי, האריה של מריו קוורדוסי מתוך "טוסקה" מאת פוצ'יני, ושירים נודעים מאת טוסטי ולאונקוולו, שני הדואטים של אלפרדו וויולטה מתוך לה טרוויאטה מאת ורדי (עם זמרת הסופרן הישראלית ורוניקה ברוק).

29.5.21 שעה 21:00, בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') שד' שאול המלך 19, תל-אביב. טלפון להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il

זמר האופרה האיטלקי פרנצ'סקו מלי (צילום: שרון דרעי)
זמר האופרה האיטלקי פרנצ'סקו מלי (צילום: שרון דרעי)

8. איך עושים אמנות בזמן מלחמה

אמנות

תערוכה חדשה לאמן דוד גינתון פורשת חמישה עשורים של יצירה

התערוכה "השם של הציור", פורשׂת חמישה עשורים ביצירתו של גינתון, מ־1973 עד 2020, אך במרכזה ציורי "הצד האחורי", שיצר בעשרים השנים האחרונות. ציורים אלה מותחים אל הקצה את המהלך הלשוני ביצירתו של גינתון, שהעיסוק בשפה עמד במוקד עבודתו כבר בשנות ה-70 המוקדמות, למשל בתצלומים המתעדים פעולות גופניות המתארות מטבעות לשון, כמו "לטמון את הראש בחול". שתי עבודות מפתח אחרות של גינתון נעשו לקראת חזרתו לישראל מנסיעה לחו"ל, עם פרוץ המלחמה ב-1973. כבר ב-1973 שאל גינתון "איך עושים אמנות בשעת מלחמה", ולאחר מכן הציג ספרי אמנות ירויים ותצלומים ירויים של בניינים באוניברסיטה העברית, ובשנות ה-90 אף טמן קליע בסדרת ציורים של דגל ישראל. אוצרת ענת דנון-סיון. עוזרת לאוצרת נעמה בר-אור.

בניין ראשי, מוזיאון תל אביב לאמנות 

יצירה של דוד גינתון, ''פילגש בגבעה'' (צילום: באדיבות המחבר)
יצירה של דוד גינתון, ''פילגש בגבעה'' (צילום: באדיבות המחבר)

9. ג'אז בהרצליה

מוזיקה

רוי יאנג ולאוניד פטשקה יפתחו את פסטיבל "על הים" השבוע 

פסטיבל "ג'אז על הים" ייפתח ביום שלישי השבוע. במופע הפתיחה יארח פסנתרן הג'אז הווירטואוז לאוניד פטשקה את רוי יאנג להופעה משותפת. עוד יופיעו בפסטיבל יסמין לוי עם הרכב הג'אז "דפנה לוי והקלאסיקטס", הכנרת, הזמרת והרקדנית טניה וינוקור במופע המשלב ג'אז עם מקצבים ספרדיים ולטיניים, אמן המרימבה וכלי ההקשה איתן זיו יביא לבמה כ-60 כלי הקשה ויבצע מוזיקה אפריקנית, אתנית וים-תיכונית. המופע "ענקי הג'אז הישראלי" יעשה כבוד למועדון הג'אז המיתולוגי "בר-ברים" אשר פעל בתל אביב בשנות ה-60 וה-70, בהשתתפות המנהל אהרל'ה קמינסקי, שיארח את דני גוטפריד (פסנתר), אלברט פיאמנטה (סקסופון) ממלו גייטנופולוס (חצוצרה וסקסופון) ורם ארז (קונטרבס). בתוכנית - אלתורים על נעימות מוכרות מעולם הג'אז, וקטעים מקוריים.

הכניסה חופשית למחוסנים ולמחלימים בהצגת תו ירוק. ימי שלישי החל מ 25.5 בשעות 19:30-21:00. למידע נוסף: www.herzliya-marina.co.il

זמר הג'אז רוי יאנג (צילום: יח''צ)
זמר הג'אז רוי יאנג (צילום: יח''צ)

10. הסיפור של אדם נוימן

טלוויזיה

מה באמת קרה מאחורי הקלעים של WeWork?

הסיפור האמיתי מאחורי הקמתה והתרסקותה של חברת המשרדים השיתופיים WeWork, מובא בסרט דוקומנטרי שלראשונה מציג עדויות מבפנים של עובדי החברה, לצד ראיונות עם עיתונאים ומומחי כלכלה. הוא בוחן איך הפכה החברה הקטנה לתמנון ענק עם זרועות השקעות עצומות, הרבה מעבר ליכולותיה הפיננסיות, וחושף את כל מה שקרה מאחורי הקלעים. הכל התחיל כרעיון מבריק של היזם הישראלי הצעיר, אדם נוימן ושותפו מיגל מקלבי, שרכבו על גל ה"שיתופיות" העולמי. WeWork הציעה מתחמי עבודה שיתופיים צעירים ותוססים, ומהר מאוד הוקמו עשרות סניפים ברחבי העולם (בהם 14 מתחמים בישראל) והחברה הוערכה בשיאה לפי שווי של 47 מיליארד דולר, אך ב-2019 נקלעה החברה למשבר, ומי שנחשבה כאחת ההבטחות העסקיות הטובות של המאה ה-21 הפכה במהרה לאחת מבועות החד-קרן הגדולות. בימוי: ג'ד רוטשטיין (ארה"ב, 2021).

בכורה 31.5 בשעה 22:00, בyes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. פסטיבל 2021

אדם נוימן (צילום: באדיבות HULU)
אדם נוימן (צילום: באדיבות HULU)