1. לפני עידן מי טו

קולנוע

קירה נייטלי מככבת בסרט 'לא ממושמעות'

קירה נייטלי מככבת בקומדיה תוססת וקצבית המביאה את סיפורה האמיתי של מחאה פמיניסטית בלב תחרות מיס עולם. השנה היא 1970, בלונדון. המושג החפצת נשים עדיין לא מוכר ותחרויות יופי הן כר פורה לניצול נשים. חבורת פעילות פמיניסטיות מתכננת לשבש את התוכנית הנצפית ביותר בעולם בשידור חי. על הבמה המנחה האגדי בוב הופ והמתמודדות שכל אחת מהן רוצה לעשות היסטוריה פרטית משל עצמה, בהן עירית לביא הישראלית ומתמודדת כהת עור הנאבקת כנגד כל הסיכויים לזכות בתחרות הלבנה. בין פוליטיקה של זהויות מבוססת גזע, לדיכוי פטריארכלי מתמשך, זהו סיפורן של נשים שמצאו עצמן בעין הסערה והוכיחו לעצמן ולעולם שנשים ממושמעות לא עושות היסטוריה. בהשתתפות גיבורות הסיפור האמיתיות: ג'ניפר הוסטן, סאלי אלכסנדר, ג'ו רובינסון, פרל ינסן. 

קיירה נייטלי ב''לא ממושמעת'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
קיירה נייטלי ב''לא ממושמעת'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

2.  סיפור קלאסי

ילדים

כוכב הילדים הדוד חיים והסינפונייטה הישראלית באר שבע בקונצרט תיאטרלי לכל המשפחה

הסינפונייטה הישראלית באר שבע יחד עם כוכב הילדים הדוד חיים, הלא הוא  חיים אוסידון, יבצעו קונצרט תיאטרלי לכל המשפחה עם הסיפור הקלאסי 'החתול במגפיים', אגדת עם המספרת על בן הטוחן הצעיר שקיבל מאביו הגוסס חתול נדיב ואמיץ במגפיים שעוזר לו לכבוש בשלל דרכים יצירתיות את לב נסיכת הממלכה. הקונצרט התיאטרלי  מציע עיבוד חדש המשלב בין מוזיקה קלאסית לסיפור ילדים.  דוד חיים והחתול במגפיים הוא הקונצרט השני מתוך הסדרה לכל המשפחה של התזמורת. בקונצרטים הבאים בסדרה תפגוש התזמורת את שרלוק הולמס, מני ממטרה עם קרנבל החיות וניצה שאול בקונצרט שייקח אותנו למסע אל מקורות הקצב. מנצחת טליה אילן, עיבודים לתזמורת: איליה קוזיניץ.

4.1, 17:00, המשכן לאמנויות הבמה, באר שבע

הדוד חיים בסינפונייטה (צילום: דניאל נירנברג)
הדוד חיים בסינפונייטה (צילום: דניאל נירנברג)

3. חצי תאנה ואדם מיותר

תיאטרון

'מיצ'ה פיגה', אירוע רב תחומי שבמרכזו הצגה חדשה, יתקיים השבוע בהיכל התרבות

מיזם תיאטרוני חדש של יחזקאל לזרוב, 'מיצ׳ה פיגה' מציג סדרת אירועים רב תחומיים אשר יחשפו את הקהל לתהליך המחשבה שמאחורי הגשמת היצירה וההקשרים של העשייה התיאטרונית באופן רחב וחווייתי. אירועי 'מיצ'ה פיגה' (חצי תאנה בצוענית ושם הסוס אתו עבדה פינה באוש), יכללו פרפורמנס של יעל קרוון, וידאו-ארט מאת תום פניני ורן סלוין, חשיפה לעולמן של הדמויות עם רקדני המסלול של ביכורי העתים, הפתעה קולינרית, העשרה פילוסופית עם ד"ר ג׳רמי פוגל ומסיבת שינה עם די ג׳י תאי רונא. במרכז האירועים ההצגה 'האדם המיותר', עיבוד לספרו של איוואן גונצ'רוב - 'אובלומוב' בעיבודו ובימויו של יחזקאל לזרוב, ובהשתתפות אלון פרידמן, טלי שרון, ולדימיר פרידמן, שירה נאור, גל פרידמן וגלעד קלטר.

4-8.1 האדם המיותר, אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב, 20:00

''האדם המיותר'' (צילום: דניאל אלחסיד)
''האדם המיותר'' (צילום: דניאל אלחסיד)

4. ילדי כל הארץ

קלאסי

האקדמית תל אביב יפו חוגגת את החג של החגים בקונצרט מיוחד

תזמורת מפעל המוזיקה בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של חן צימבליסטה, חונכים את ביתם החדש באקדמית תל אביב יפו בקונצרט בכורה חגיגי במיוחד ומארחים את קונסרבטוריון מגניפקט ירושלים ועמותת מקור ילדי המוזיקה הפועלת ביפו עם נוער בסיכון. עוד ישתתף בקונצרט נגן העוד און קדוש. הנגנים שישתתפו בקונצרט מגיעים מירושלים המזרחית, באר שבע, בית לחם, גבעתיים, יפו, מעלה אדומים, עיבלין, קריית ביאליק, ראשון לציון, שפרעם ותל אביב. עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה מקיימת פעילויות מוסיקליות וחינוכיות של פסטיבלים, קונצרטים, סדנאות וכיתות אמן. העמותה מפגישה בין מוסיקאים מובילים לנוער מוסיקלי מצטיין בדגש על דו קיום ורב תרבותיות.

היום בשעה 13:30 באקדמית תל אביב-יפו, רחוב חבר הלאומים 10. הכניסה חופשית

חן צימבליסטה (צילום: אלכסנדר חנין)
חן צימבליסטה (צילום: אלכסנדר חנין)

5. הקומיקאיות

תיאטרון

לאורה ריבלין וציפי שביט מככבות במחזה חדש בתיאטרון חיפה 

לאורה ריבלין וציפי שביט עולות על במה אחת בהצגה חדשה של תיאטרון חיפה בבימויו של יגאל נאור, 'צניחה חופשית'. אבי (לאורה ריבלין), מצליחה לחיות בגפה במשך ארבע שנים בחדר שטוף שמש בקומה העליונה של בית דיור מוגן יוקרתי, עד שיום אחד מגיעה לחדר מרילין, שותפתה החדשה והעליזה (ציפי שביט). אבי מנסה להבריח את המטרד בכל דרך וכל האמצעים כשרים. אבל מרילין לא מתבלבלת ונענית לאתגר בשמחה. כך מפגש בלתי מזיק לכאורה מתגלגל במהירות למשחק מסוכן, החושף סודות כמוסים של השתיים. מאת דייויד לינדסי אבייר. תרגום אסף ציפור, תפאורה ניב מנור, תלבושות אורנה סמורגונסקי, מוזיקה רן בגנו. בהשתתפות מעיין ויינשטוק, גל ישראלי, תום אפלבאום וגיא גורביץ'.

החל מה-5.1, תיאטרון חיפה

ליאורה רבלין, ציפי שביט, מתוך ''צניחה חופשית'' (צילום: רונן אקרמן)
ליאורה רבלין, ציפי שביט, מתוך ''צניחה חופשית'' (צילום: רונן אקרמן)

6. משפחה שכזאת

טלוויזיה

הסדרה החביבה 'החיים עצמם' חוזרת לעונה אחרונה

זה מרגיש כאילו רק אתמול התוודענו והתחלנו להקשר לבני שבט פירסון, לסיפור האהבה של רבקה וג'ק, לחייהם של שלושת האחים, החברים ובני הזוג, בסדרה 'החיים עצמם', אבל הסדרה, ששידורה החל בשנת 2016 חוזרת כעת לעונה חדשה ואחרונה. העונה הקודמת עסקה בנושאים אקטואליים כמו מגפת הקורונה ומחאות האפרו אמריקאים בארה"ב, שהשתלבו בחיי הדמויות. בעונה החדשה מצבה של רבקה ממשיך להתדרדר והיא מאבדת במהירות את הזיכרון שלה ולכן היא נחושה לייצר לעצמה ביחד עם הקרובים לה ביותר זיכרונות ורגעים שאותם היא והם ינצרו לעד.

'החיים עצמם', עונה 6 החל מה-5.1 ב-yes VOD וב-STINGTV

מתוך ''משפחה שכזאת'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''משפחה שכזאת'' (צילום: באדיבות yes)

7. המילה האחרונה 

ספוקן וורד

הסלאם הגדול יתקיים בשבוע הבא

מיטב אמני הספוקן-וורד של השנה החולפת יטיחו באוזני הקהל קטעי שירה מדוברת, ילהטטו במילים מושחזות ויחלקו מונולוגים פואטיים ברידינג ב-8.1.22 הקהל יבחר מי מבין המשוררים המופיעים יוכתר כאלוף פואטרי סלאם ישראל לשנת 2021 שייצג את ישראל בתחרות הפואטרי סלאם הבינלאומית שתתקיים בצרפת. שבעת המשוררים שיתמודדו באירוע הגמר, לירי בר, טינג פנג, אלעד לאור, שלי תניא שמיר, אילון פרבר ויפתח ליבוביץ', נבחרו על ידי הקהל מתוך כחמישים מתחרים שלקחו חלק באירועי המוקדמות שהתקיימו במהלך החודשים נובמבר ודצמבר. 'פואטרי סלאם' הוא אירוע שירה מדוברת המבוסס על פורמט אמריקאי שהפך לתופעה בינלאומית, בכל שנה מתקיים אירוע בינלאומי אליו נשלח נציג מכל מדינה. 

8.1, 20:00 רידינג 3, התערוכה 3, נמל תל אביב

לירי בר (צילום: נטלי רו)
לירי בר (צילום: נטלי רו)

8. בין מציאות וחלום

מחול

רנה שינפלד יוצאת במופע חדש 'מצאתי שיר'

"לא מעוניינת בקומפוזיציות חשובות וגדולות, במושלמות, ביופי ובטכניקה מוגזמת. אני אומרת כן לפגמים, ללא מושלם לטבעי ולפשוט – אני אומרת כן לקהל כשותף לאמנות שלי ושואפת להוציא את המלה הערצה מהמשוואה של יחסי אמן קהל ויצירה," אומרת רנה שינפלד על המופע החדש שלה 'מצאתי שיר'. היצירה נולדה בהשראת המסכות התמימות שציירו נכדיה של רנה, והיא עושה בה צעד נוסף בחקר היחסים בין האמנות, האמן והקהל. הריקוד משקף תהליכים פנימיים ואינטימיים, דיאלוג בין הריקוד והמילה, בין הרקדנית ומילות שיריה אותם היא מגישה בקולה והווידאו של האמנית מיכל רובנר. בחלקו השני של המופע תבוצע היצירה 'ללא מלים', שיצרה רנה עם להקתה.

6.1, 20:30, 7.1, 12:30 אולם זהבה, מרכז סוזן דלל, תל אביב

''מצאתי שיר'', רנה שינפלד (צילום: אגי בנדק)
''מצאתי שיר'', רנה שינפלד (צילום: אגי בנדק)

9. ידיד נפש

מוזיקה

יאיר דלאל ויגל הרוש בערב חדש שמפגיש מסורות ממרוקו ועד עיראק

בית הקונפדרציה ע"ש חיים גורי בירושלים, בניהולו של אפי בניה, מעלה את 'ידיד נפש', מופע דואו חדש המפגיש בין שניים ממובילי סצנת מוזיקת העולם בישראל, יאיר דלאל ונגן הקמנצ'ה, המשורר והזמר יגל הרוש. הרוש הוא מייסד בית המדרש למקאם ופיוט בירושלים. השניים הם גם שותפים בהנחלת המוזיקה לדורות הבאים, בבית הספר ליצירה מסורתית עכשווית 'כולנא' בירוחם. המפגש מביא לקדמת הבמה חברות ארוכת שנים, ושוזר מסורות מוזיקליות וטקסטואליות מרתקות ומגוונות: שירת יהודי בבל ושירת הבקשות של יהודי מרוקו יחד עם מוזיקה ושירה עברית עכשווית-מקורית. יאיר דלאל עוד, כינור, שירה;  יגל הרוש קמנצ'ה, נאי, שירה.

13.1, 20:30, בית הקונפדרציה, ירושלים

יגל הרוש (צילום: תמר צימרמן)
יגל הרוש (צילום: תמר צימרמן)

10. מסע מופלא

מוזיקה

גידי גוב יהיה אורח המופע הבא בסדרת המהפכה של האופרה הישראלית

תזמורת המהפכה, בניהולם האמנותי של רועי אופנהיים וזהר שרון, יוצאת להרפתקה מוזיקלית הפעם עם גידי גוב. במופע יבצע גוב שירים אהובים בעיבודים חדשים שנכתבו במיוחד למופע הזה. גם הפעם ישולבו במופע הקרנות וידאו עם נגינה תזמורתית חיה. בין היצירות החדשות במופע 'זהו גידי', יצירה לתזמורת ווידאו של המלחין אבנר קלמר המבוססת על שלל הדמויות שגידי גילם בתוכניות 'זהו זה'; עיבוד לשיר 'תנו לגדול בשקט' של המלחין אמיר לקנר לצד קטעי וידאו מתוך 'המסע המופלא של אהרוני וגידי'; עיבוד של המלחין זהר שרון לשירים של חיים חפר 'עדיין מחכה לך' ו'זמר לספינה' ועוד. מנצח רועי אופנהיים, מעבדים ומלחינים אבנר קלמר, אורן לוק, אמיר לקנר וזהר שרון.

13.1, 21:00, בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ'), שדרות שאול המלך 19, תל אביב

גידי גוב (צילום: אילן בשור)
גידי גוב (צילום: אילן בשור)