ילדים - בגובה העיניים

אורית ברגמן וענת ורשבסקי מציגות תערוכת איורים בבית הנסן

האיור המוכר כפעולה דו ממדית, מתחיל בתוך הפורמט הצפוי- דפי הספר, אך לא עומד בפיתוי ויוצא להרפתקה תלת ממדית. בתערוכה החדשה 'מה יותר צהוב או פיל?' מרחפת מפלצת צהובה בין חללי הגלריה כשהיא מלווה בלהקת יצורים ססגונית ותלת-ממדית. זוהי הזדמנות לצופים הקטנים והגדולים להביט על איור מחוץ להקשר הסיפורי. במסגרת התערוכה יתקיימו מספר אירועים בהם סדנאות יצירה והקראות סיפור עם היוצרות ושותפים.
פתיחה 29.7 11:00, בית הנסן גדליהו אלון 14, ירושלים. פרטים נוספים באתר www.hansen.co.il

מה יותר צהוב או פיל, איור: אורית ברגמן וענת ורשבסקי (צילום: ללא)
מה יותר צהוב או פיל, איור: אורית ברגמן וענת ורשבסקי (צילום: ללא)

מוזיקה - מקצבים מסעירים

טריו גיא מינטוס מציג גרוב ג’אזי לקטעי אופרה

Opera & Jazz, מופע חדש שמחבר בין אריות אהובות מעולם האופרה לבין עולם הג’אז על המקצבים המסעירים שלו, יפגיש בין הפסנתרן והמלחין גיא מינטוס לבין ארבע סולניות האופרה – טל גנור, גוני כנעני, דניאלה סקורקה וענת צ’רני אליהם יצטרפו ארן הרדי (בס) ויונתן רוזן (תופים). מינטוס העניק לכמה מהאריות המפורסמות ביותר בעולם האופרה טוויסט ג’אזי מפתיע. בין הקטעים אריות מתוך ‘חליל הקסם’, ‘נישואי פיגרו’, ‘הספר מסוויליה’, ‘לה בוהם’ ‘כרמן’ וריגולטו. מנהל אמנותי גיא מינטוס, במאית שירית לי וייס.
2.8 21:00, בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב

גיא מינטוס וסולניות האופרה (צילום: דרור הלר)
גיא מינטוס וסולניות האופרה (צילום: דרור הלר)

מוזיקה - גרוב מדברי

עמיר לב משיק את אלבומו החדש ‘רומה'

‘רומה’, האלבום החדש והשמיני במספר של עמיר לב, יוצא לאור בימים אלה. האלבום נכתב בהשראת ועל שם רומה, חלק מהשירים עוסקים בו ישירות, חלקם ממשיכים לעסוק בקו העדין והמפותל של אנושות, מערכות יחסים, חברה ישראלית, מקום וזהות, בכתיבה היפה, המדויקת והיומיומית של עמיר לב, שאפשר כבר לקרוא לה שירה מודרנית. האלבום ממשיך ומפתח את הקו המוזיקלי של אלבומיו האחרונים וצועד אל השלב הבא. יחד עם לב הפיק את האלבום רונן סאבו, שהוסיף לשירים גרוב מדברי. באלבום מתקיימים מגוון העולמות המוזיקליים שנגעו בו, עם הטעמים, הריחות והסיפור הרחב של הים התיכון. באלבום מנגנים עוד אור גורפינקל, רונן סאבו, רוני עברין, יונתן לויטל, שחם אוחנה ודרור שמעוני.
26.7, מועדון הבארבי, תל אביב

עמיר לב (צילום: תומר גילת)
עמיר לב (צילום: תומר גילת)

טלוויזיה - החשודה העיקרית

סידרה משפטית חדשה מבית הBBC מיועדת למכורים לז’אנר

‘חשודה בחשיפה גבוהה’, היא סדרת דרמה חדשה בת חמישה פרקים שיצר התסריטאי בן ריצ’רדס (‘ספוקס’, ‘סטרייק’) וביימה זארה הייז. את רשימת השחקנים מובילים טרייסי איפיצ’ור, סלין ביוקנס, קר לוגן, שינייד קינן וג’וזף פיין. טאליתה קמפבל (ביוקנס) היא בת עשירים מפונקת שמואשמת בהיעלמותה של בת-כיתתה (אברה תומפסון), בתה של אם חד-הורית קשת יום. המשפט שלה תופס את תשומת לבה של התקשורת העולמית, מה שחושף את פרקליטתה (איפיצ’ור) אל אור הזרקורים.
ימי חמישי ב-22:00 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וNEXT TV וכן ב-YES ובסלקום TV

''חשודה בחשיפה גבוהה'' (צילום: באדיבות yes)
''חשודה בחשיפה גבוהה'' (צילום: באדיבות yes)

אמנות - דלת אמות

מוזיאון הרצליה מציג תערוכת יחיד ראשונה המוקדשת ליצירתה של בתיה אפולו

האמנית בתיה אפולו (1946–2018), נולדה בגרמניה ואומצה על ידי זוג חשוך ילדים אחרי השואה. המשפחה עלתה לישראל ופה קיבלה את שמה העברי. מגיל צעיר הפגינה אפולו כישרון אמנותי. היא נישאה לסופר דן בן אמוץ ולשנים נולדה בת יחידה נעמי. בין 1965 ל-1971 הציגה אפולו מציוריה בארבע מתערוכות קבוצת ‘עשר פלוס’. לציוריה של אפולו קו פיגורטיבי נדיר באיכותו. הם מרמזים על עולם סגור של פנטזיה פנימית. זהו עולם של סמלים הממזג ספרות וחזיונות ושופע דימויים בדיוניים מוצפנים בעלי גוון מיתי, רדוף, אפל וסוער. אפולו נהגה לצייר בקנה מידה קטן ולעיתים אף זערורי, עם מכחולים דקיקים, בקו מוקפד, תוך התעמקות בתיאורי טקסטורות ופרטים. אוצרים: איה לוריא ואורי דרומר.

אם ובת-שיחה ביער, אוסף גבי ועמי בראון (צילום: סיגל קולטון)
אם ובת-שיחה ביער, אוסף גבי ועמי בראון (צילום: סיגל קולטון)

מחול - איך ריקוד נולד

פרויקט 48 מחול מציע הצצה אל תהליך היצירה

פרויקט 48 מחול בניהולה האמנותי של דנה רוטנברג חוגג עשור לקיומו. בפרויקט, שהוא מעין בליינד-דייט בזק מחולי, מצוותים היוצרים על פי הגרלה והם מעלים בתוך 24 שעות יצירות מחול. גם השנה מארחת את הפרויקט להקת בת שבע בשיתוף פעולה עם סמינר הקיבוצים. במסגרת הפרויקט הייחודי ישתתפו קרוב ל-40 אמנים ואמניות שייצרו יחד עשר עבודות מקוריות. החזרות ישודרו בשידור חי באינסטגרם ויהיו זמינות לצפייה ברחבי העולם. את התהליכים ילווה הצלם אסקף אברהם אשר יציג מדי ערב לפני המופע תערוכת-בזק מתוך מה שלכדה מצלמתו ביממה האחרונה.
28.7 בשעה 21:00, 29.7 22:00, אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל אביב. סטרימינג החל מ 27.7 בשעה 21:00

פרויקט 48 מחול (צילום: אסקף)
פרויקט 48 מחול (צילום: אסקף)

טלוויזיה - מי אני

הוט מעלה את ‘להתחבר מחדש’ דרמת מתח בריטית חדשה

‘להתחבר מחדש’ (Close To Me) היא דרמת מתח בריטית חדשה בת שישה פרקים של Channel 4  הבריטי, אותה יצרה אנג’לה פל. פרקי הסדרה בוימו על-ידי זוכה הבאפט”א מייקל סמואלס. בצוות השחקנים כריסטופר אקלסטון, קוני נילסן וטום טיילור. ג’ו הרדינג (נילסן), מתורגמנית דנית, שוכחת שנה מחייה לאחר שנחבלה בראשה. היא מנסה להרכיב את חלקי הפאזל של חייה יחד עם בעלה, רוב (אקלסטון), בכדי להבין מה קרה לה, וכך היא לומדת שחייה לא היו מושלמים כפי שחשבה. עוד משתתפים בסדרה ליאן בסט, ניק בלאד ורוז מק’אוון.
ימי שלישי 20:45 ב-HOT3 ,VOD ו-NEXT TV

''להתחבר מחדש'' (צילום: באדיבות HOT)
''להתחבר מחדש'' (צילום: באדיבות HOT)

אמנות - טרנספורמציה וריפוי

תערוכת הקיץ החדשה של מוזיאון ארץ ישראל עוסקת בכישוף וקסמים

‘אמנות מכשפת’ היא תערוכה רב תחומית המציגה מיצבים, מיצגים ו”חפצי עוצמה” שיצרו אמנים בינלאומיים בני זמננו בהשראת פולחנים ומסורות טקסיות עתיקות ממגוון תרבויות, כמו גם יצירות נדירות של אמנות אתנוגרפית וחפצי פולחן בני 3,000 שנה. האמנים העכשוויים הולכים בעקבות אבותיהם הקדומים, ויוצרים “מרחב מקודש” כדי ליצור שינוי של מודעות ולבטא מחאה. השילוב בין העתיק לבין העכשווי, מחזיר את הקסם לאמנות. בלב התערוכה מוצג מיצב הענק ‘פאשפה - יש יער קסום בתוכנו’, של האמן הברזילאי ארנסטו נטו  יחד עם אמנים מהאמזונס, עבודה הנטועה במסורת אותנטית, שבה השמאן טוען בכוחות את המרחב המקודש של השבט. המיצב מורכב מרשת זוהרת שבה מרחפים אלמנטים פיסוליים, שיוצרים חוויה פולחנית.
מוזיאון ארץ ישראל, מוז”א, רמת אביב, תל אביב

JIMMIE DURHAM
JIMMIE DURHAM

מופע - מ’הופה היי’ ועד ברטה

תיאטרון הקאמרי מקיים מופע מחווה ליגאל בשן

המופע בהנחית דביר בנדק, יעבור דרך תחנות חייו של בשן, החל מילדותו ונעוריו בנחלת יהודה, להקת פיקוד הצפון בה כיכב, הפסטיבלים השונים, ההרכבים בהם השתתף: ‘כמו צועני’ ו’הופה היי’ ועוד. המשתתפים יבצעו על הבמה את מיטב שיריו, בהם ‘ברטה’, ‘תן לי את היום הזה’, ‘בואי נעשה לנו חג’, ‘לצפון באהבה’ ורבים אחרים. עוד משתתפים: משתתפים: אליעד נחום, בן ארצי, אבי דור, תיקי דיין, עדי כהן, חני נחמיאס, ספיר סבן, לירון עמרם, אהרון פררה, צמד רעים, גלעד שמואלי, עינת אזולאי, נועה אנגל, ציון חורי. נגנים: ורד פיקר, בן אידלשטיין, מושיקו בילר, שמוליק שמיר ועופר שפירא.
28.7 20:30, 29.7 11:00 ו- 13:30, אולם קאמרי 1

מוזיקה - לא הלכה לאיבוד

הזמרת האמריקנית LP מגיעה השבוע לרעננה

הזמרת האמריקנית LP (לורה פרגוליצי), היתה אמורה להופיע בישראל בשנה שעברה. שני תאריכים נקבעו ובוטלו בשל מגפת הקורונה אבל השבוע היא כנראה תגיע להופעה אחת באמפי רעננה. LP חוזרת אלינו עם שירים מתוך האלבום חדש שיצא בתחילת החודש ולהיטים ממכרים מהאלבומים הקודמים כמו  Lost On You ששלט במצעדי ההשמעות ביד רמה והפך את השריקה לטרנד לוהט, ו Other People.

הזמרת LP (צילום: DARREN CRAIG)
הזמרת LP (צילום: DARREN CRAIG)

את הערב תפתח מעיין ליניק, הנסיכה העולה של הסול העברי עם מוסיקה מקורית וצלילים שנלקחו ממחוזות רחוקים.LP  הופיעה בישראל בשנת 2017 במועדון הבארבי תל אביב. על אף שהיוצרת פרצה לתודעה הבינלאומית רק בשנים האחרונות, יש לה היסטוריה ארוכה במצעדי ההשמעות כמי שכתבה להיטים לריהאנה, לשר, לכריסטינה אגילרה לבקסטריר בויז ועוד.
27.7 אמפיתיאטרון רעננה. רוכשי כרטיסים למופעים שבוטלו יקבלו קדימות ברכישת הכרטיס או החזר כספי. לכרטיסים ופרטים נוספים: https://2207.kupat.co.il/show/lp