בשקט ואיפוק רב, כשרבים עדיין לא מאמינים שזה קרה, הובא לפני זמן קצר הסופר אמיר גוטפרוינד, שהלך לעולמו ביום שבת, אחרי מאבק במחלה קשה. גוטפרוינד נטמן בבית העלמין במשגב, בגוש שגב. 

לפי בקשת בני משפחתו ובת זוגו בשנים האחרונות, לא נישאו הספדים והתקשורת לא הורשתה לסקר את הלוויה: "רצינו לעשות טקס שקט, צנוע, לא בשביל התקשורת ולא בשביל אף אחד, אלא רק לטובת המשפחה והעצב הגדול שנפל עליה", אמרה אחת מקרובות המשפחה שהיתה במסע הלוויה. בין 200-300 האנשים שליוו אותו בדרכו האחרונה.  

הראיון האחרון עם אמיר: "לא חש תחושת החמצה"
גוטפרוינד, בן 52, סופר מוערך עם עדת מעריצים מכובדת, כתב שישה ספרים וזכה לפרסים רבים, איבד לפני חמש שנים את רעייתו מיכל לאותה המחלה ולפני מספר שנים לקה גם כן במחלה הקשה. ביום שישי האחרון , הוא הגיע לבית החולים רמב"ם לחדר המיון ושעות אחדות לאחר מכן, הלך לעולמו. אמיר נקבר לצד אישתו הראשונה.

דוברת המועצה האזורית גוש שגב, נירית סגל, שנכחה בהלוויה, אמרה כי היא נערכה "בדיוק על פי בקשת המשפחה, בשקט, באיפוק רב, עם המון כאב, עם המון צער. גוטפרויד היה איש מאוד מעורב ואהוב. הוא היה מוכר באזור וביישוב שלו. למרות שסבל ממחלה, תמיד היה מעורב. 
אמש ספד שר הביטחון משה בוגי יעלון לסופר ואמר: "קראתי כמה מספריו של אמיר, תמיד בנשימה עצורה ובהנאה גדולה, וכתיבתו האישית דיברה אליי ונגעה ללבי. אמיר עסק בחיים ובחוויות כדור שני לשואה בחיפה ובקרית חיים, ולעיתים חשתי כי הוא כותב עליי ועל חוויותי. מותו הוא גם אבידה גדולה לעולם התרבות והספרות בישראל, שאיבד את אחד מיוצריו הרגישים והמיוחדים".