קריאה ראשונה

משימה גדולה לקח על עצמו הקומיקסאי ויוצר הקומיקס שי צ'רקה: לתרגם את קורותיו של בנימין זאב הרצל לרומן גרפי לקוראות ולקוראים צעירים. הוא עושה זאת בהצלחה גדולה ומשרטט את מהלכיו, את מפגשיו המשונים ולעתים המתסכלים וגם את אלו שהיה טמון בהם גרעין של תקווה. כמו החיים, כך גם הרומן הגרפי הזה מלא תהפוכות והומור, ומנסה לחדור אל הראש של הרצל, בין היתר תוך הסתמכות על יומניו.

ילדות וילדים (ולא רק) יכולים להתחבר אליו בקלות ולגלות מחדש שחבל לוותר גם כאשר חלומות גדולים מתנגשים באנשים קטנים, או כמו שכתב הרצל עצמ ו ביומנו: "בזמן האחרון בלעתי הרבה ביזיונות... האמת היא, ואני מסתיר אותה לעיני כל, שלרשותי צבא של שנוררים בלבד... מעטים הנלהבים שאינם מחפשים את טובת עצמם. עם זאת, אם תאיר לנו ההצלחה פנים, אפשר שהחיל הזה יהיה בו די, והוא יהפוך אז חיש מהר לצבא חזק ומסודר. נראה אפוא מה יביאו לנו הימים הבאים".

"ציפורים בראש של הרצל", שי צ'רקה, מודן הוצאה לאור. 88 שקלים

ציפורים בראש של הרצל (צילום: שי צ'רקה)
ציפורים בראש של הרצל (צילום: שי צ'רקה)

המלצתרבות

כדאי לשים לב לתוכנית ההצגות שיעלו בתיאטרון הקרון סביב שבוע הספר ואירועי חודש הקריאה. במשכן החדש שבגן הפעמון תפתח את הסדרה מחר ההצגה "בגדי המלך החדשים" לגילאי 5 ומעלה, תוך דיון בנושאים כמו צדק חברתי וצרכנות יתר ושימוש בחפצים ישנים הזוכים בחיים חדשים על הבמה. אחריה "יונתן בלש ממש", המבוססת על ספרו של דויד גרוסמן (22.6), "גוליבר, המסע לליליפוט" על בסיס ספרו של ג'ונתן סוויפט כמובן (25.6) ויש גם הצגה באנגלית: "תהיה בריא מוריס מגי" מאת פיליפ ס. סטיד (29.6).

תיאטרון הקרון, ירושלים. traintheater.co.il, 4524*. מחיר כרטיס: 55 שקלים.