אתחיל מהסוף: את הספר "המפלצת בקרקס" כדאי לקרוא יחד עם הילדות והילדים, שכן מדובר בספר משונה ולפרקים מצמית. כמיטב המסורת במיתולוגיה הנורדית, יש בו יצורים על־טבעיים ובני אנוש שמונעים על ידי יצרים אפלים לצד רגשות נעלים. לעתים קשה להבדיל מה הוא מה.

בספר הזה, שהוא חלק מסדרת ספרים שוודית, פרנק, ילד שחייו החברתיים הם עונש מתמשך וחברתו היחידה היא קשישה שאיבדה את בתה, הופך למפלצת ביום הולדתו התשיעי. המפלצת, כך מתברר, אינה באמת מפלצת, אלא כלב חמוד שמתקשר עם רוחות רפאים ועם דמויות אחרות.

עם תרגול ומאמץ מצליח פרנק לעבור בין דמות הכלב לילד ולהגן על עצמו ועל חבריו החדשים, מפני ליצן מרושע שטוען שבא להגן על תושבי המקום ממפלצות. פרנק יודע שהמפלצות אדיבות, בשונה מהנהוג לחשוב עליהן, והספר מתפתח לעלילה מרגשת שמעוררת תקווה ומעודדת חשיבה עצמאית על אודות כוונות טובות, כוונות נסתרות, חולשתה של חשיבה עדרית ושליטה על יצר הרע.

"המפלצת בקרקס", מאת: מטס סטנדברג, איורים: סופיה פלקנהם. משוודית: דנה כספי, הוצאת טל־מאי, ידיעות אחרונות. מגיל 7

 המלצתרבות

חובבות וחובבי עולמות הפנטזיה יכולים לנצל את ימי הפעילות האחרונים של פארק DRAGONLAND, המציע חוויות לכל המשפחה: דרקונים נעים, מתחם מציאות מדומה ובו הרפתקה על גב דרקון, שיט משפחתי עד "קן הדרקון" - מדרגות המגיעות לנקודת תצפית, עמדות צילום ורכיבה על מגוון דרקונים, וכן מתחם שקט בחסות אלו"ט לילדות ולילדים עם צרכים מיוחדים.

פארק DRAGONLAND (צילום: אגואיסט הפקות)
פארק DRAGONLAND (צילום: אגואיסט הפקות)

פארק DRAGONLAND, מתחם גולפיטק, תל אביב. מחיר כרטיס מעל גיל שנתיים: 139 שקל. אתר: DragonLandTLV.co.il. עד תאריך 3.9