"חתול טרלול" הוא ספר שיכול להתאים לכל מי שאי־פעם גידלו חתול עם צרכים מיוחדים (יש דבר כזה) ולכל מי שעדיין לא עמד על קסמו של הקשר עם בעלי חיים בכלל, ובפרט עם בעל החיים החכם, הסקרן והמצחיק הזה. לא פחות מכך, זהו ספר שמרמז על הריפוי שבגידול בעל חיים שמחזיר אהבה גדולה. 427 יום מבקש הילד שבסיפור חתול. אחרי מסכת תחנונים ושכנועים, הוריו מתרצים ונענים לבקשתו בתנאי שיקפיד לקרוא מדי יום. זהו ילד שמתקשה מאוד בקריאה, אבל העסקה נראית לו משתלמת והוא מקבל על עצמו את הדין. 

הנה מגיע החתול המבוקש שזוכה לשם ארוך ומכובד, ובקיצור: "מקס", אלא שלמקס יש אישיות שונה מהצפוי ובלתי חתולית: הוא אפילו עושה צרכים בגלוי ואינו מסתיר אותם. מהר מאוד מתברר שמה שמקס הכי אוהב הוא בדיוק הפעולה שהילד שאימץ אותו אינו מחבב - קריאה. בסיפור מאופק ומלא חמלה המעלה חיוך, השניים לומדים לצעוד זה לקראת הקושי של זה, ולהפוך ליצורים משלימים. 

באחרית הדבר מספרת בלקאול, מאיירת סדרת הספרים הנהדרת "אייבי ובין" שכתבה אנני בורוז, שהסיפור נולד במקלט לבעלי חיים בפנסילבניה, שאליו נשלחו ילדים שביקשו לתרגל את הקריאה שלהם כדי להקריא סיפורים לחתולים, שהיו מאזינים לא שיפוטיים. מתאים לגילאי 4־7. 

"חתול טרלול", מאת סופי בלקאול. מאנגלית: יעל שכנאי, הוצאת רימונים. מחיר: 76 שקלים